České FAPI samo prodává i fakturuje, obchod s ním automatizují tisíce uživatelů
Přes tuzemský nástroj ročně protečou stovky milionů korun. Formulář si uživatelé vytvoří sami i bez znalosti programování či shánění programátora.
Zejména u drobných podnikatelů je tento problém o to větší. Rádi by se soustředili na hlavní práci jako nákup a prodej zboží, mapování trhu i zákaznických potřeb, místo toho ale musí hodně času věnovat otravné administrativě. Pomocnou ruku jim však nabízejí různé nástroje, které rutinní činnosti automatizují. Mezi ně se řadí i české FAPI, které jim pomáhá zvládat samotný prodejní proces a související činnosti.
FAPI funguje jako prodejní formulář, který si obchodník vloží například na svůj web, kde sbírá údaje od zákazníků, automaticky vytváří a rozesílá faktury, ověří zaplacení a následně zašle doklad. Přitom o všem podstatném udržuje přehled a klíčová data umí sdílet s dalšími aplikacemi.
Pokud jsou nabízené produkty třeba e-knihy, internetové kurzy, skripta či obecně věci, které lze jednoduše poslat přímo digitálně, systém je zákazníkovi zcela sám odešle. U fyzických předmětů pak musí obchodník zajistit jejich doručení odběrateli zasláním přes Zásilkovnu nebo podobnou službu.
Díky své jednoduchosti FAPI oslovuje zejména živnostníky, menší obchodníky či lektory. „Obecně jde hlavně o podnikatele, kteří prodávají své know-how například ve formě elektronických knih či konzultací,“ popisuje pro CzechCrunch ředitel firmy Jiří Slischka.
Častými klienty jsou podle něj například právě společnosti působící na poli e-learningu či jazykové školy, které využívají možnost nabídnutí členských sekcí a předplatného. Výjimkou ale nejsou ani prodejci fyzického zboží, jeden z uživatelů například přes platformu prodává maso. Na FAPI už spoléhají tisíce uživatelů, kteří díky němu jen za letošek prodají zboží a služby v celkové výši několika stovek milionů korun.
„Díky nám se dají jednoduše získávat noví platící zákazníci. Formulář je totiž zacílí na jeden konkrétní produkt, který si koupí. Tím pádem s nimi už obchodník navázal vztah a může je dovést na svůj e-shop. Právě proto, že už s ním má klient předchozí zkušenost, se zvyšuje šance, že zakoupí i nějaké další zboží,“ říká Slischka.
Formulář navíc umí zákazníkovi k již vybraným produktům nabídnout i další doplňkové. Jedná se o takzvaný upselling, jehož cílem je naplnit košík klienta ještě víc a tím pádem vydělat obchodníkovi další peníze.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.