České konopné tenisky míří do světa. Bohempia otevře prodejnu až v Japonsku a chystá nové oblečení

Filip HouskaFilip Houska

bohempia-2

Foto: Bohempia

České konopné tenisky značky Bohempia

0Zobrazit komentáře

Bohempia začínala jako malá česká značka, která měla za cíl lidem přes své volnočasové tenisky ukázat výhody materiálu vyrobeného z technického konopí. V Česku se poměrně rychle etablovala, a tak se vydala i za hranice, kde spustila několik e-shopů. Letos se chystá expandovat dál, ale tentokrát už offline. Plánuje totiž otevřít první zahraniční kamennou pobočku, a to až v dalekém Japonsku.

Právě země vycházejícího slunce se může pro Bohempii, která vedle barevných kecek pro všechna roční období nabízí i konopná trika, spodní prádlo nebo kuchyňské utěrky, stát zásadní destinací. Jak totiž zmiňuje zakladatel značky Tomáš Rohal, Japonci na udržitelnou módu velmi slyší a konopný textil se tam těší čím dál větší oblibě. Otevření kamenné prodejny v šestém největším městě Japonska Fukuoka tak může tento trend ještě podpořit.

„Japonský trh se vyznačuje rychlým tempem růstu. Udržitelná móda je na vzestupu a spolu s tím strmě vzrůstá i obliba udržitelného životního stylu. Konopný textil je tam velmi oblíbený, navíc je součástí náboženského směru Šiontismu. I proto věříme, že vstup bude úspěšný. Expanzi považujeme za důležitý motor k růstu a chceme zároveň motivovat i další značky, aby se nebály a zariskovaly,“ říká Rohal, který Bohempii zakládal v roce 2015.

bohempia-zavid-1

Foto: Bohempia

Veganské modely ZAVID od značky Bohempia

Vybudování fyzické pobočky ve Fukuoce, které se očekává během tohoto jara, navíc koresponduje s loňským, podzimním rozšířením, kdy tuzemský startup v Japonsku spustil i vlastní e-shop. Téhož roku spustil internetový obchod také ve Spojených státech, které se pro něj staly prvním zahraničním trhem, a to i přes omezení spojená s pandemií koronaviru. Bohempia ji však dle svého tvrzení zvládla velmi dobře a měla loni vyrůst až o 50 procent. Konkrétní čísla, kterými by svůj růst podložila, však prozradit nechce.

Na dotaz CzechCrunche Bohempia nastínila jen své obecnější plány na nadcházející rok. V první řadě jde o další expanze, které by se měly nést v duchu vstupů na Slovensko a do Německa, posílení stávajících trhů včetně toho australského, kde má taktéž své zastoupení, a rozšíření sortimentu s oblečením. Soustředit se bude také na vývoj barefootových produktů, které by její jednoduché tenisky mohly dobře doplňovat.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Bohempia letos načíná už šestý rok své mise založené na využívání technického konopí pro výrobu tenisek a dalších doplňků. Její boom ale přišel až v roce 2018, kdy výrobce konopných kecek zbořil crowdfundingovou platformu Hithit, když na ní vybral téměř čtyři miliony korun. Jak Tomáš Rohal říkal v našem rozhovoru, považoval by za úspěch i 1,5 milionu, ovšem to, co se odehrálo, předčilo jeho očekávání. Na Hithitu tehdy šlo o absolutní rekord.

Tato suma pak Bohempii nakopla nejen k postupnému pronikání na další trhy, ale také k rozšíření portfolia o ekologicky vyráběné doplňky. Dnes už tak nestojí pouze na botách, ale nabízí i například trička, která si taktéž zakládají na výběrovém technickém konopí, jež dokáže splňovat potřebné standardy – ať už jde o stránku udržitelnosti, tak stránku funkčnosti, antibakteriálních schopností a větší odolnosti oproti běžným materiálům.

tomas-rohal-bohempia

Foto: Bohempia

Tomáš Rohal, zakladatel firmy Bohempia

Internetovou televizi DVTV posílí Daniela Písařovicová, která přichází po 16 letech v České televizi

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

dvtv

Foto: DVTV

Internetovou televizi DVTV posílí Daniela Písařovicová

0Zobrazit komentáře

Internetová televize DVTV hlásí na začátku roku další velkou posilu. Její moderátorský tým rozšíří Daniela Písařovicová, která na sklonku roku po šestnácti letech ukončila své působení v České televizi. Opětovně se tak na pracovišti setká s Danielou Drtinovou a Martinem Veselovským, kteří před založením DVTV rovněž v ČT pracovali.

„Sleduji vás prakticky od vašich začátků a musím říct, že se mi líbí, jaké rozhovory děláte, a hlavně jak je děláte,“ uvedla při svém představení ve videu DVTV dvaačtyřicetiletá Písařovicová, která posledních sedm let v České televizi moderovala hlavní zpravodajskou relaci Události. Předtím se věnovala ekonomicky zaměřeným pořadům.

V DVTV doplní při rozhovorech zmíněné duo Daniela Drtinová a Martin Veselovský a také Emmu Smetanu, která je v internetové televizi od března 2017. Od loňského listopadu je pak součástí DVTV také Michael Rozsypal, bývalý dlouholetý moderátor České rozhlasu, který každý všední den připravuje krátký ranní pořad s výběrem zajímavých informací.

daniela-pisarovicova

Foto: ČT

Daniela Písařovicová působila 16 let v České televizi

Internetová televize DVTV, za níž vedle Drtinové s Veselovským stojí editoři Jan Rozkošný a Jan Ouředník, funguje od roku 2014, přičemž videoobsah dodává pro online deník Aktuálně.cz z vydavatelství Economia. Loni na jaře však DVTV uspořádala velmi úspěšnou crowdfundingovou sbírku na Hithitu, kde vybrala tehdy rekordních 9,7 milionu korun, mimo jiné na vytvoření vlastního webu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Nový web funguje od loňska na adrese DVTV.cz, kde se po předplacení DVTV Extra můžete dívat na videa bez reklam a navíc dostanete i podcasty a titulky k jednotlivým rozhovorům. Před pár měsíci DVTV uváděla, že by se měla koncem loňského listopadu přiblížit ke zhruba 13 až 14 tisícům předplatitelů.