Český rybník i kanadská řeka. Sociální síť Fishsurfing Filipa Domoráda chce propojit rybáře z celého světa
Navázat háček, vybrat tu správnou návnadu, nahodit za čarovného zvuku navijáku a čekat na ono typické, uchu lahodící žblunknutí. Jen pár magických chvilek stačí k tomu, aby se rybářův svět ztenčil jak stříbřitý vlasec pouze na udici a tančící splávek na třpytivé hladině. Rybaření je vášeň a touha, která přináší do duše klid a mír, a dává alespoň na chvilku zapomenout na všední starosti.
Jen v Česku se rybolovu věnuje podle statistik několik stovek tisíc lidí. Rybářský svaz Petrův cech má 350 tisíc oficiálních členů a lze předpokládat, že mnoho dalších se věnuje rybaření neoficiálně. Počet registrovaných rybářů navíc meziročně stále roste a o popularitě rybolovu u nás svědčí i fakt, že Češi za něj ročně utratí v průměru přes jednu miliardu korun.
Téměř u každé obce najdete alespoň jeden rybník, řeku, potůček nebo jiné vodní dílo. Rybáře Jakuba Vágnera zná snad každý Čech a své jméno proslavil i daleko za hranicemi naší země. Ale i přes to, že je rybaření tolik populární, až doposud neexistovala žádná globální ucelená platforma, která by rybáře sdružovala a dávala jim potřebné užitečné informace.
Právě to byl impuls pro Filipa Domoráda, aby se pustil do vývoje rybářské mobilní aplikace Fishsurfing. Světlo světa tak spatřila platforma pro všechny rybáře, kteří chtějí mít své přátele, své i jejich zážitky a veškeré informace od rybníka nebo řeky na jednom místě.
Filipa Domoráda, který sám nikdy rybářem nebyl, přivedla na tento nápad ojedinělá návštěva u rybníka před čtyřmi lety, kde mu tamní rybáři odkryli, jak velká komunita se nejen v České republice za rybařením ukrývá, o jakou jde vášeň, a že lidé do tohoto koníčku neváhají investovat množství času i nemalé finanční prostředky.
„Investují nejen do výbavy a oblečení, ale i do cestování za rybařením do dalekých destinací, jako je například Norsko, Španělsko, Island či na jiných kontinentech Mongolsko, Srí Lanka a Austrálie. Také k rybaření už dnes patří sdílení úlovků a zážitků na sociálních sítích s ostatními rybáři,“ říká k nápadu šéf startupu Filip Domorád.
Přestože to je již nyní možné například na Facebooku, Domorád chtěl něco speciálně pro rybáře, což je právě Fishsurfing. „Jeho stavebním kamenem je tradičně sdílení videí a fotografií úlovků ve stylu Instagramu a nechybí ani jednoduché rybářské filtry. Zkrátka sociální síť se vším všudy,“ doplňuje Domorád.
Uživatelé navíc mohou vyhledávat potřebné informace, propojovat se s jinými rybáři, provozovateli soukromých revírů či lokálními rybářskými průvodci. V budoucnu budou mít možnost využít i dalších služeb společností, které v rybolovu podnikají – ty se mohou v aplikaci registrovat také zdarma.
K dispozici je i prostor, kam mohou samotní rybáři psát své zážitky, recenze, recepty, tipy či rady prostřednictvím článků přímo v aplikaci. Díky tomu si tak bude brzy možné kompletně naplánovat například i rybářskou dovolenou, aniž by bylo potřeba obracet se na mnohdy drahé a velmi skromné nabídky cestovních kanceláří.
Světové ambice
Fishsurfing se totiž neomezuje pouze na „český rybník“, ale nabízí možnost bezplatné propagace rybářských revírů, prodejen a soutěží ze všech koutů Evropy a časem se chce rozšířit na celý svět. „Na světě je přibližně 250 milionů rybářů a jen ve Spojených státech rybaří alespoň jednou za rok každý čtvrtý Američan,“ říká k potenciálu Domorád.
Proto se aplikace již nyní nezaměřuje pouze na lokální uživatele, jako je tomu u jiných projektů, ale nabízí prostředí hned v 15 jazycích, díky čemuž zde lze potkat rybáře z celé Evropy. Číst články a domluvit se v chatu mohou navíc uživatelé i bez znalosti cizích jazyků, jelikož aplikace má implementovaný automatický překladač.
Fishsurfing je tak aktuálně jednou z největších rybářských sociálních sítí v Evropě a chce dále expandovat. „V současné době má aplikace bezmála 150 tisíc stažení a s týdenní pravidelností ji používá přes deset tisíc uživatelů,“ doplňuje Filip Domorád.
K tomu Fishsurfing sdružuje na jednom místě významný počet evropských rybářských průvodců a většinu nejlepších evropských rybářských soukromých revírů. V blízké budoucnosti se počítá i s online databází obchodů s rybářskými potřebami a dalším krokem je, stát se mezinárodní platformou poskytující globální přehled nejrůznějších rybářských soutěží a akcí v rámci mapy.
Celá aplikace byla spuštěna poměrně nedávno a nyní se Domorád, který do ní investoval už několik milionů korun, chce s dalšími investicemi zaměřit na podporu růstu komunity, rozšiřování služeb, spolupráci s nadnárodními rybářskými společnostmi a také na monetizaci projektu. Ta bude probíhat především prostřednictvím kampaní a bannerových reklam, které mají nabízet výhradně rybářské služby a produkty od prodejců rybářských potřeb.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.