Český startup OutdoorTrip představil platformu, díky které si lze objednat zážitky po celém světě

Michal PtáčekMichal Ptáček

outdoortrip-web2

Outdoorové cestování a netradiční zážitky jsou ve světě v kurzu a i Češi je v případě zájezdů začínají čím dál častěji preferovat nad válením se na pláži. Na vlnu aktivní dovolené naskočil i nový český startup OutdoorTrip, který funguje podobně jako populární Booking.com, jen místo ubytování prodává outdoorové aktivity po celém světě. Najdete na něm vše od hikingu a cyklistiky přes safari až po kayaking nebo potápění, ale i adrenalinové zážitky.

OutdoorTrip dnes nabízí přes 1 400 aktivit napříč celý světem, najdete tu dobrodružství ze Skandinávie, jižní a východní Evropy, ale také jihovýchodní Asie a mnoha dalších míst. Outdoorové aktivity jsou v oblasti cestování stále vyhledávanějším segmentem a právě na tzv. dobrodružný turismus (Adventure Tourism) se nová česká platforma soustředí.

„OutdoorTrip vznikl jako projekt zaměřený na outdoorové nadšence, kteří rádi cestují a zároveň využívají organizované venkovní aktivity buď přímo v místě, kde se právě nacházejí, nebo v lokalitě, do které teprve plánují odjet a svůj itinerář si připravují předem,“ popisuje zakladatel OutdoorTripu Michal Kříž s tím, že celý startup vlastně definovala myšlenka snadného bookingu takových aktivit kdekoliv a kdykoliv.

outdoortrip-app

Klíčem zážitku je tak nejen web, ale také mobilní aplikace (prozatím pro iOS, pro Android dorazí později), díky které si mohou uživatelé přímo v aplikaci jednoduše najít zážitek zpestřující dovolenou, a okamžitě si ho zarezervovat – podobně, jako to již dnes běžně funguje v dopravě, ubytování či stravování.

Největší agregátor outdoorových zážitků

„Na trhu travel technologických aplikací zatím chybí aplikace, která se věnuje ryze outdoorovým zážitkům pro širokou veřejnost a pokrývá zákaznické segmenty od hobby outdooristů po zkušené cestovatele, dobrodruhy a vyznavače adrenalinové zábavy,“ říká CEO OutdoorTripu Zdeněk Blažek.

Cílem OutdoorTripu je vybudovat největší agregátor zážitků se specializací právě na outdoorové aktivity všeho druhu a pro všechny, což odpovídá aktuálnímu trendu v podobě zmíněného dobrodružného turismu. V něm nejde o žádné extrémní výkony, ale především všemožné venkovní aktivity pro jakoukoliv cílovou skupinu, která vyhledává aktivní dovolenou, chce poznat novou kulturu a také prostředí.

Podle studie společnosti Phocuswright má vyrůst trh s cestováním do roku 2020 na 183 miliard dolarů, přičemž segment outdoorových aktivit je v něm hned po aerolinkách a hotelech třetí nejsilnější. Zájem o dobrodružnou dovolenou navíc každoročně roste o více než pětinu, takže tvůrci OutdoorTripu vidí pro svou službu v globálním měřítku velký potenciál.

„Očekáváme, že rok 2019 pro nás bude historicky zlomovým, postupně rozšíříme produktové portfolio do ještě atraktivnějších outdoorových témat a začneme expandovat na další kontinenty,“ představuje plány Tomáš Barčík, který má na starost globální marketing startupu. OutdoorTrip funguje teprve od loňského roku, ale již nyní má nasmlouvaných přes 120 lokálních agentur z celého světa, jež nabízejí zhruba 1 400 zimních i letních aktivit. Každý měsíc podle zástupců startupu přibývá kolem 200 aktivit s tím, že každá je ručně vybírána tak, aby byla zaručena její kvalita.

Český Virtooal nasazuje virtuální zrcadlo pro značku Dermacol. Kosmetiku si vyzkoušíte přímo v e-shopu

Nela VítováNela Vítová

dermacol-prodejna
0Zobrazit komentáře

Existence e-shopů má své nepochybné opodstatnění v tom, že ulehčují lidem život a šetří čas, který by jinak strávili v obchodních centrech. Online nakupování má ale i několik nevýhod. Nakupující si nemohou zboží pořádně vyzkoušet, často ho vrací a es-hopy tak přemýšlí, jak vyřešit z toho plynoucí problém logistiky a finanční ztráty. Jedno z možných řešení přináší český startup Virtooal, který umožňuje díky virtuálnímu zrcadlu vybrané druhy zboží vyzkoušet na sobě přímo v daném e-shopu.

Své virtuální zrcadlo, díky kterému si můžete v e-shopu vyzkoušet, zda vám sedne daný klobouk, brýle nebo třeba šperk, má již startup s československými kořeny v internetových obchodech po celém světě. Hlavním cíle Virtooalu je ale nadále se rozšiřovat, a tak se nově pouští také do oblasti kosmetiky, když uzavřel partnerství s českou značkou kosmetiky Dermacol. Díky tomu si jejich dekorativní kosmetiku mohou zákazníci již nyní vyzkoušet virtuálně sami na sobě na e-shopu Dermacol.cz.

dermacol-virtooal2

„Víme, že v online světě a především v kosmetické branži není pro zákazníka jednoduché si vybrat produkt, neboť nemá v danou chvíli možnost jej přímo vyzkoušet. Proto jsme se spojili se společností Virtooal a začali využívat jejich velmi inovativní nástroj – virtuální zrcadlo. Věříme, že tato služba zákazníkům zpříjemní a ulehčí rozhodování a také posune zážitek z online nakupování na další úroveň. Toho rozhodně chceme být součástí,“ komentuje spolupráci online marketing manažer Dermacolu Daniel Král.

Zkušební kabinka online

Virtooal funguje jako služba nabízející e-shopům s různým zaměřením tzv. funkci „try on“. V praxi funguje tak, že zákazník využije webkamery na svém zařízení nebo nahraje vlastní fotku a daný produkt se mu zobrazí na něm samém v rozšířené realitě. Cílem služby je pomoci e-shopům snížit množství vráceného zboží, které spoustě z nich dělá velké logistické a především finanční problémy, o čemž by mohl vyprávět například tuzemský módní e-shop Zoot. Online obchody, které v této chvíli plugin již využívají, navíc tvrdí, že s novou funkcí se i výrazně zvýšila průměrná výška objednávky.

calm-app

Přečtěte si takéMeditační aplikace Calm je prvním jednorožcem z oblasti duševního zdraví. Její hodnota přesáhla 1 miliardu dolarůMeditační aplikace Calm je prvním jednorožcem z oblasti duševního zdraví. Její hodnota přesáhla 1 miliardu dolarů

„Hledali jsme partnera pro segment dekorativní kosmetiky, se kterým budeme schopni rozvíjet náš produkt dále. Takovým partnerem je pro nás právě Dermacol. Je to firma s dlouholetou tradicí, která staví na své historii a svých kvalitních produktech, čehož si vážíme. Nebojí se využívat moderní technologie a zapojovat je do svých procesů a služeb. Věříme, že spolupráce bude velkým přínosem. Pojí nás nejen stejné odhodlání, ale především československé kořeny,“ říká Vít Endler, investor a spolumajitel Virtooal.

Nově vzniklé partnerství by mělo českému startupu zajistit kvalitním rozjezdem pro významnější zapojení do beauty oblasti. Vedle kosmetiky lze přes virtuální zrcadlo Virtooal zkoušet také například čepice, klobouky, brýle, ale také třeba kontaktní čočky a do budoucna se pracuje také na dalších produktech.