Český startup OutdoorTrip představil platformu, díky které si lze objednat zážitky po celém světě
Outdoorové cestování a netradiční zážitky jsou ve světě v kurzu a i Češi je v případě zájezdů začínají čím dál častěji preferovat nad válením se na pláži. Na vlnu aktivní dovolené naskočil i nový český startup OutdoorTrip, který funguje podobně jako populární Booking.com, jen místo ubytování prodává outdoorové aktivity po celém světě. Najdete na něm vše od hikingu a cyklistiky přes safari až po kayaking nebo potápění, ale i adrenalinové zážitky.
OutdoorTrip dnes nabízí přes 1 400 aktivit napříč celý světem, najdete tu dobrodružství ze Skandinávie, jižní a východní Evropy, ale také jihovýchodní Asie a mnoha dalších míst. Outdoorové aktivity jsou v oblasti cestování stále vyhledávanějším segmentem a právě na tzv. dobrodružný turismus (Adventure Tourism) se nová česká platforma soustředí.
„OutdoorTrip vznikl jako projekt zaměřený na outdoorové nadšence, kteří rádi cestují a zároveň využívají organizované venkovní aktivity buď přímo v místě, kde se právě nacházejí, nebo v lokalitě, do které teprve plánují odjet a svůj itinerář si připravují předem,“ popisuje zakladatel OutdoorTripu Michal Kříž s tím, že celý startup vlastně definovala myšlenka snadného bookingu takových aktivit kdekoliv a kdykoliv.
Klíčem zážitku je tak nejen web, ale také mobilní aplikace (prozatím pro iOS, pro Android dorazí později), díky které si mohou uživatelé přímo v aplikaci jednoduše najít zážitek zpestřující dovolenou, a okamžitě si ho zarezervovat – podobně, jako to již dnes běžně funguje v dopravě, ubytování či stravování.
Největší agregátor outdoorových zážitků
„Na trhu travel technologických aplikací zatím chybí aplikace, která se věnuje ryze outdoorovým zážitkům pro širokou veřejnost a pokrývá zákaznické segmenty od hobby outdooristů po zkušené cestovatele, dobrodruhy a vyznavače adrenalinové zábavy,“ říká CEO OutdoorTripu Zdeněk Blažek.
Cílem OutdoorTripu je vybudovat největší agregátor zážitků se specializací právě na outdoorové aktivity všeho druhu a pro všechny, což odpovídá aktuálnímu trendu v podobě zmíněného dobrodružného turismu. V něm nejde o žádné extrémní výkony, ale především všemožné venkovní aktivity pro jakoukoliv cílovou skupinu, která vyhledává aktivní dovolenou, chce poznat novou kulturu a také prostředí.
Podle studie společnosti Phocuswright má vyrůst trh s cestováním do roku 2020 na 183 miliard dolarů, přičemž segment outdoorových aktivit je v něm hned po aerolinkách a hotelech třetí nejsilnější. Zájem o dobrodružnou dovolenou navíc každoročně roste o více než pětinu, takže tvůrci OutdoorTripu vidí pro svou službu v globálním měřítku velký potenciál.
„Očekáváme, že rok 2019 pro nás bude historicky zlomovým, postupně rozšíříme produktové portfolio do ještě atraktivnějších outdoorových témat a začneme expandovat na další kontinenty,“ představuje plány Tomáš Barčík, který má na starost globální marketing startupu. OutdoorTrip funguje teprve od loňského roku, ale již nyní má nasmlouvaných přes 120 lokálních agentur z celého světa, jež nabízejí zhruba 1 400 zimních i letních aktivit. Každý měsíc podle zástupců startupu přibývá kolem 200 aktivit s tím, že každá je ručně vybírána tak, aby byla zaručena její kvalita.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.