CLIQZ: webový prohlížeč s unikátním vyhledáváním, který nesbírá žádná citlivá data
V dnešní době už je běžných internetových prohlížečů nespočet. Mezi těmi nejpoužívanějšími ale samozřejmě vede stále Internet Explorer, Google Chrome, Opera nebo Mozilla Firefox. Právě Mozilla, která stojí za vlastním prohlížečem, v minulosti investovala neznámou částku do německé firmy CLIQZ, tvořící prohlížeč se zrychleným vyhledáváním a kompletní anonymitou.
CLIQZ si za celkem 9 let vývoje vydobil své jméno na trhu především svým unikátním přístupem k vyhledávání, kdy se po zadání vyhledávaného slova nebo spojení rovnou pod oknem pro URL zobrazují výsledky, ze kterých je pak uživatel přímo přesměrován na příslušné stránky. Není tak nutné přecházet na stránku s výsledky hledání a znovu klikat na relevantní web.
Kromě toho tvůrci slibují absolutní anonymitu, tj. žádná data o uživatelích využívající desktopovou nebo mobilní aplikaci nejsou ukládána na serverech společnosti a dále využívána pro reklamní nebo jiné účely. Právě i blokace reklamy je přímo vnořená v prohlížeči, spolu s ochranou proti phishingu, sběru dat a dalším praktikám.
Urychlení vývoje nákupem
Protože se CLIQZ chce posouvat kupředu rychleji, dnes oznámil akvizici startupu Ghostery, který částečně fungoval jako konkurence originálního AdBlocku a částečně jako nástroj k ochraně soukromí uživatelů na webu. Německý browser by se tak měl dočkat přímé integrace a vylepšení blokovacích funkcí a zároveň získat 10 milionů aktivních uživatelů.