Clubhouse stále žije. Díky nové investici má hodnotu 4 miliardy dolarů, na paty mu ale šlape konkurence
Začátek letošního roku se nesl ve znamení sociální sítě Clubhouse. Svým přístupem založeným pouze na živých hlasových konverzacích přitáhla pozornost i vyšších desítek tisíc Čechů. Přinejmenším. Nicméně stejně rychle, jako se tento fenomén objevil, v Česku i zmizel. To ale není případ zahraničí, kde Clubhouse stále výrazně roste – co do počtu uživatelů, velikosti týmu i financování.
Mladá sociální síť teď potvrdila, že uzavřela investiční kolo Series C vedené slavným fondem Andreessen Horowitz a dalšími fondy Tiger Global a DTS Global. Výši investice žádná ze zúčastněných stran neodhalila, ale jak uvedla agentura Bloomberg, celkově by měla Clubhouse ohodnotit na čtyři miliardy dolarů, tedy zhruba 86 miliard korun.
Jde tak o čtyřnásobnou valuaci oproti kolu Series B, které firma uzavřela teprve v lednu. Tehdy do ní investoři dali 100 milionů dolarů, tudíž je pravděpodobné, že současné kolo bylo ve svém objemu ještě vyšší. Andreessen Horowitz přitom investovali do všech tří těchto kol, což bývá v investičním světě silným signálem, že Clubhouse skutečně míří k ještě většímu úspěchu, než zažívá teď.
Nasvědčují tomu i ostatní indikátory. Jak napsali tvůrci sociální sítě na svůj blog, jen od začátku roku velikostně zčtyřnásobili svůj tým. Server The Information pak uvádí, že Clubhouse už zaznamenal více než deset milionů stažení. Ambiciózní sociální síť spolu s tím zásobuje své uživatele řadou užitečných novinek.
Již na začátku dubna Clubhouse spustil beta program, který tvůrcům audia nabídne hned několik možností, jak získávat finance. Clubhouse samotný si přitom z plateb nic nebere – vyjma poplatku pro partnera, který platby zpracovává, jde suma v plné výši danému tvůrci.