COOP začal rozvážet potraviny s Českou poštou. Chce obsloužit regiony, kam jiné služby nejezdí
Díky našim obchodům zvládneme obsluhovat venkovské oblasti jednodušeji než rozvážkové služby, které vozí zboží z centrálních skladů, říká COOP.
Na českém trhu vzniklo netradiční spojení. Skupina prodejen COOP začala s Českou poštou testovat rozvoz potravin k zákazníkům. Ve zkušebním provozu ho bude nabízet v pětadvaceti obcích mikroregionu Hlinecko ve východních Čechách. Za dovoz potravin zákazníci zaplatí 77 korun.
Podle Lukáše Němčíka, místopředsedy COOP pro služby, dává spolupráce s Českou poštou smysl. Zajistila by dovoz potravin i v regionech, které dosud žádná rozvážková firma neobsluhuje. To je i případ mikroregionu Hlinecko, kde projekt začíná. „Máme základnu obchodů na venkově, a právě sem směřujeme náš společný projekt. Díky našim obchodům totiž zvládneme obsluhovat venkovské oblasti jednodušeji než rozvážkové služby, které vozí zboží z centrálních skladů, a podporujeme tak i lokální zaměstnanost,“ vysvětluje Němčík.
Pošta a obchod jsou podle generálního ředitele České pošty Miroslava Štěpána na venkově typicky umístěny v bezprostřední blízkosti, což je případ i pilotního regionu. „Velmi jednoduchá logistika a naše přítomnost po celém území republiky je důvodem, proč nám spolupráce dává smysl,“ popisuje.
Z obchodního pohledu bude služba založena na platformě e-coop.cz, tedy e-shopu Skupiny COOP. Dosud byla využívána hlavně k objednávání zboží, které si zákazníci následně mohou vyzvednout ve zhruba 400 kamenných prodejnách COOP. V praxi si zákazníci budou moci objednat zboží do půlnoci, platba bude možná kartou, a to i při osobní objednávce u doručovatele. Zákazníci budou při objednávce informováni o čase doručení a zaměstnanec pošty s nimi bude v kontaktu pomocí mobilního telefonu.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPro účely pilotního provozu vybaví Česká pošta své vozy chladicími boxy pro bezpečné uchování potravin. Kromě srovnatelné ceny za rozvoz a pokrytí i méně obydlených oblastí chce COOP zaujmout zákazníky i cenami a nabídkou regionálních produktů.
Česká pošta se nabídkou nových služeb snaží nahradit pokles příjmů z klasického doručování listovních zásilek. Před měsícem například spustila pilotní provoz výdeje balíků soukromé kurýrní firmy DPD na svých pobočkách. Pošta loni vykázala ztrátu 756 milionů korun. Letos čeká hospodaření kolem nuly, podmínkou ale je prodej některých zbytných nemovitostí. Příští rok by se měla od pošty oddělit komerční Balíkovna pro rozvoz balíků a logistické služby.
Na rozvoz potravin se v tuzemsku zaměřují specializované služby Košík nebo Rohlík. Podle marketingové ředitelky Košíku Kláry Tanzerové nová služba České pošty nepředstavuje přímou konkurenci, protože Košík se soustředí na velké nákupy a čerstvé potraviny. Potraviny rozváží i některé kurýrní firmy, například Dodo, které spolupracuje s řetězci Billa, Tesco nebo Albert.
S přispěním ČTK