Covidem probuzený zájem o sport stále trvá. Strachův Endorphin Republic hlásí obrat 300 milionů

Projekt sází na prodej špičkového sportovního vybavení, ale i na náležitý servis. I proto je pro něj kromě e-shopu důležitá i síť kamenných prodejen.

endorphin3

Foto: Endorphin Republic

Ambasadory Endorphin Republic jsou i bývalý běžec na lyžích Martin Koukal a slalomářka Šárka Strachová

0Zobrazit komentáře

Endorfin je hormon štěstí a jedna z látek, kterou tělo uvolňuje při sportovních aktivitách. I to je důvod, proč je pohyb tak moc návykovou záležitostí. Své o tom ví i Antonín Strach, bývalý profesionální sportovec, který po tomto hormonu pojmenoval svou síť prodejen se sportovním vybavením Endorphin Republic. Značka si zakládá nejen na prodeji špičkového sortimentu, ale také na kvalitní péči o zákazníka. Díky tomuto přístupu jeho společnost, kterou mu pomáhá budovat i bývalá mistryně světa v lyžování a jeho manželka Šárka Strachová, vyrostla meziročně na obrat dosahující téměř 300 milionů korun.

Prodej sportovního vybavení by podle Antonína Stracha neměl skončit předáním účtenky. Důležitá je i následná péče o zákazníka, respektive o vybavení, které si koupil. Na této myšlence vybudoval bývalý profesionální veslař síť kamenných prodejen a také e-shop. Svým přístupem necílí na masy, zároveň však otevírá postupy specializovaných prodejců daleko širšímu portfoliu zákazníků v Česku i na Slovensku.

Růst společnosti svědčí o tom, že mají vyznavači aktivního života o profesionálnější přístup zájem. Firma z pohledu obratu v loňském roce vyrostla o 32 procent na 278 milionů korun. Antonín Strach tak téměř dosáhl avizované 300milionové mety, kterou nastínil pro CzechCrunch začátkem minulého roku.

Otázkou tehdy bylo, zda bude pokračovat stejně vysoký zájem o sportovní vybavení v čele s jízdními koly jako v období během covidu, nebo se chování zákazníků změní. „Navzdory extrémně dobré jarní covidové cyklistické sezóně v roce 2021 se nám podařilo růst udržet i v roce 2022,“ přichází s odpovědí Strach. „Máme aktuálně přes 40 tisíc registrovaných uživatelů ve věrnostním programu. Roste podíl zákazníků, kteří se k nám opakovaně vracejí. Cca o 35 procent od spuštění nového e-shopu v červnu 2021, což prokazuje jejich spokojenost,“ dodává zakladatel Endorphin Republic.

endorphin

Foto: Endorphin Republic

Antonín Strach, zakladatel Endorphin Republic

Výrazný růst se podařilo uskutečnit na Slovensku, kde má společnost kamennou prodejnu v Bratislavě. Zde Endorphin Republic povyskočila o 169 procent. Kromě Bratislavy má společnost své prodejny také v Hradci Králové, Brně a Olomouci, kde byly v minulém roce stávající obchody nahrazeny většími prostory, a k rozšíření prodejních míst došlo také v Karlíně, kde má firma jednu ze svých dvou pražských poboček.

Jak již bylo řečeno, zákaznický servis je pro Stracha důležitou součástí fungování Endorphin Republic. Síť kamenných prodejen je proto nezbytnost a dnes generuje větší obrat než e-shop, který však v minulém roce taktéž zaznamenal značný nárůst tržeb.

Podobně jako v kamenných prodejnách zde mohou návštěvníci vybírat z více než 100 značek pro lyžaře, cyklisty, ale také běžce a milovníky dalších outdoorových aktivit. Některé z těchto značek, jmenovitě například výrobce lyží Van Deer či kola Bold, navíc v České republice zastupuje exkluzivně.

Vůbec nejvíce táhnou v celoročním měřítku právě kola, která však v zimních měsících na pozici nejprodávanějších produktů střídá lyžařské vybavení. Stále důležitější je ovšem podle Stracha také prodej doplňků či zavedení služeb, jako je splátkový prodej bez navýšení.

Na úspěchy loňského roku by Antonín Strach rád navázal i letos. V dalším růstu společnosti by mělo pomoci nejen zmiňované zvětšování prodejen a rozšiřování produktového portfolia, ale například i zavedení vlastní značky výživových doplňků pod brandem Endorphin Nutrition. „Z marketingového pohledu budeme výrazně aktivnější v direct marketingu, budeme se účastnit celé řady sportovních událostí i s naším nově vzniklým závodním týmem,“ uzavírá Antonín Strach s tím, že se společnost nyní také více zaměří na B2B partnerství.