Dámské oblečení proti znásilnění už na Indiegogo.com získalo 26 783 dolarů

Michal PtáčekMichal Ptáček

arwear_h
0Zobrazit komentáře

Když už jsme dnes u toho crowdsourcingu, tak s ním i dnes skončíme. Na portálu Indiegogo.com, který je v podstatě jednou z mála vážnějších konkurencí pro dosavadní jedničku na trhu Kickstarter, právě probíhá kampaň na opravdu netradiční produkt.

Jedná se o speciální kolekci oblečení pro ženy s názvem AR Wear, která má sloužit nejen jako nový, módní fashion brand, ale především jako ochrana proti znásilnění.

Autoři nápadu cítí, že ženy v dnešní době nejsou dostatečně chráněny proti této hrozbě a proto přišli s konceptem a několika mechanismy, který by měly případnému znásilnění zabránit. Toho je docíleno pomocí speciální konstrukce řemínků, pásků a materiálů, které oblečení na těle zafixují tak, že nejde sundat ani strhnout. Materiál je navíc tak odolný, že nejde rovněž přestřihnout nůžkami nebo přeříznout nožem, jak ostatně ukazuje video níže.

Jak autoři nápadu uvádějí, cílem bylo vytvořit oblečení, které bude nejen funkční, ale zároveň poskytne dobrý estetický efekt a bude pohodlné. Podle dosavadního průběhu kampaně na to zákaznice jednoznačně slyší a AR Wear má slušně nakročeno, protože během necelých 20 dnů se podařilo na Indiegogo vybrat už téměř 27 000 dolarů.

Hlavním cílem kampaně je získat částku 50 000 dolarů, která bude použita k dokončení rozpracovaného prototypu a uvedení oblečení do produkce.

Kampaň můžete zhlédnout nebo přímo podpořit zde.

Video:

ar_wear_4

Britský Kickstarter v číslech za první rok své existence

Michal PtáčekMichal Ptáček

kickstarter
0Zobrazit komentáře

31. října tomu byl přesně rok, co byla spuštěna britská verze populární crowdsourcingové platformy Kickstarter.

Tvůrci proto samozřejmě zrekapatulovali dosavadní působení a dnes předhodili po datech hladové veřejnosti pár zajímavých čísel. Jak si tedy britský Kickstarter během prvního roku své existence vedl?

Celkem vybráno: 22,481,158 liber (35,097,865 dolarů), což staticky řečeno vychází na 43 vybraných liber za minutu.
Počet projektů, které úspěšně vybraly celou částku: 1,558
Počet uživatelů, kteří finančně podpořili nějaký projekt: 322,536

40% uživatelů pocházelo z Velké Británie, 26% z USA, 21% z EU. Zbytek světa si poté ukrojil 12%. Peníze se dařilo vybírat projektům ze všech 13 dostupných kategorií.

Mezi zajímavé projekty patří například:
1. Good & Proper Tea (food truck s čajem, který už brázdí ulice Londýna) – finančně ho podpořilo 372 uživatelů částkou 14,682 liber.
2, Elite: Dangerous – vůbec nejúspěšnější projekt.  Vybráno 1,578,316 liber od 25,681 uživatelů.
3. Project Wild Thing – dokumentární film, aktuálně v kinech. Vybráno 32,715 liber od 683 uživatelů.
4. Lionel Richies Head – vybráno 8,016 liber od 211 uživatelů.