Data z plateb kartou mají zajímavou cenu. České Dateio díky nim ztrojnásobilo příjmy z kampaní a míří na Slovensko
Každý nákup o majiteli platební karty něco prozradí. A čím víc dat, tím lepší povědomí o zájmech člověka. Přeměnit tyto informace v ucelený profil uživatele – samozřejmě anonymizovaného – se v našem regionu ukázalo jako zajímavý byznys plán. České Dateio, které se na tento takzvaný card-linked marketing zaměřuje, za poslední rok ztrojnásobilo příjmy z kampaní a letos s nimi hodlá atakovat hranici 100 milionů korun. I díky tomu, že se právě rozšiřuje na Slovensko.
Platforma Dateio nabízí lidem odměny za nákup kartou přímo v jejich mobilním bankovnictví. Na druhou stranu, tedy pro firmy, slibuje vyšší útratu nebo získání nových zákazníků. V Česku ji pro své klienty využívají banky Unicredit, Airbank a Česká spořitelna. A právě s mateřskou společností České spořitelny, Erste Group, Dateio nedávno spustilo program Moneyback i pro zákazníky Slovenské spořitelny.
Tím se dosah marketingových kampaní spojených s platební kartou navýšil na víc než 2,5 milionu českých a slovenských klientů. „Ve všech zemích, kde působíme, tedy v Česku, na Slovensku a v Rumunsku, jsme přitom jediná platforma na card-linked marketing, celkově patříme mezi největší v Evropě. Nabídky našich partnerů oslovují nyní více než 3,4 milionů klientů,“ říká Ondřej Knot, spoluzakladatel startupu Dateio.
Zároveň dodává, že Erste je pro společnost strategický partner a Slovensko se tak stalo prvním státem, kde spolupráce přes centrální řešení skupiny odstartovala. „Integrace byla náročnější, než jsme čekali, ale o to jednodušší budeme mít otevření dalších společných trhů,“ věří Knot. Společné aktivity se teď napříč dalšími zeměmi škálují. „Již nyní jsme v daných zemích v pokročilých jednáních s dalšími bankami,“ dodává.