Dispatchingo: startup ze smíchovského Node5, který chce změnit trh taxislužeb
Ve smíchovském Node5 už nějakou dobu pod vedením Dušana Vojtka, vzniká další zajímavý český startup. Jmenuje se Dispatchingo a v podstatě by se dal stručně popsat jako kompletní dispečinkový systém pro taxislužby. Platforma se skládá z několika součástí jako webové aplikace běžící v cloudu, call centra, mobilní aplikace pro řidiče nebo také platebního systému, které spolu vzájemně komunikují, čímž zásadně usnadňují práci taxislužbám, které tak nemusí řešit pro ně zbytečně složité IT záležitosti.
Cílem do budoucna je pak celou platformu co nejvíce automatizovat. Už dnes tak Dispatchingo nabízí například automatické rozřazení objednávek řidičům, s tím, že dalším krokem je plná automatizace call centra, do kterého by měl být brzy implementován systém na rozpoznávání řeči. Díky němu se tak zákazník do call centra dovolá i v době jeho největšího vytížení.
“Vytížení taxislužeb je velkým problémem a jedním z naších dalších úkolů, na které se soustředíme. Chceme dispečinkům nabídnout možnost zasílání objednávek v době jejích nízkého vytížení a přeposílání objednávek v době jejich vysokého vytížení. To vše pomocí naší obchodní sítě Dispatchingo, která bude integrovat další taxislužby,” říká Dušan Vojtek
Propojení s Liftago
Další zajímavostí ohledně Dispatchingo je bezesporu i plánovaná integrace platformy Liftago, kterou z našich stránek znáte samozřejmě především díky oblíbené mobilní appce Liftago Taxi.
“Chystáme propojení našich technologií, ze které budou těžit všechny zúčastněné strany včetně taxislužeb. Liftago stejně jako Dispatchingo vyhledává synergie trhu. A právě v této části si rozumíme. Proto jsme se rozhodli spolupracovat. Naším prvním společným zákazníkem je Sedop Taxi Praha. Liftago a Dispatchingo hodlají expandovat do stejných zemí a naše spolupráce tak nebude pouze technologická”, dodává Dušan Vojtek
Byznys model a monetizace
Dispatchingo je od začátku nabízeno jako služba (SaaS). Taxislužby tedy platí pouze za provoz systému, s tím, že Dispatchingo tak v podstatě kompletně supluje jejich IT oddělení.
“Náš největší evropský konkurent si účtuje 2,5 mil. Kč za implementaci se spoustou dalších měsíčních poplatků. Jejich systém je postaven na 10 let starých technologiích a právě z tohoto faktu jsme vycházeli. Přechod na Dispatchingo se z dlouhodobého hlediska vyplatí naprosto každé taxislužbě. Čím větší naše B2B platforma bude, tím vyšší bude efektivita a uživatelský zážitek našich zákazníků,” říká Dušan Vojtek…