Doplňky stravy jako rychle rostoucí byznys. Letos překonáme 40 milionů korun, říká David Buchta z Primulus Group
Začalo to jako nápad trojice kamarádů, kteří hledali specifický doplněk stravy a na českém trhu ho nenacházeli. David Buchta, Jan Klusák a Martin Lukáš se před šesti lety pustili do vývoje, výroby a prodeje vlastního produktu na podporu tvorby testosteronu pro muže nad 30 let a během poměrně krátké doby z něj udělali stabilně rostoucí byznys.
Ostravská skupina Primulus, která prodává stejnojmenný produkt, stejně jako sérii dalších doplňků stravy například pro ženy, vegany nebo pro výživu kloubů a vlasů, mimo jiné už nějakou dobu vyrábí kosmetiku také pro externí firmy. I díky tomu chce podle svého spoluzakladatele Davida Buchty v letošních tržbách překonat 40 milionů korun a dál se rozšiřovat po místním trhu.
Už před časem vstoupila Primulus Group se svými produkty do sítě lékáren Pilulka nebo Dr. Max a David Buchta nyní v rozhovoru pro CzechCrunch popisuje, jak vlastně původní myšlenka vznikla, jaké překážky museli při rozvoji Primulusu překonat, co chystají za produkty a co si myslí o stavu českého trhu s různými doplňky stravy.
Primulus vznikl v roce 2015 jako doplněk pro muže. Jak jste na nápad s vlastní výrobou přišli a jaké byly vaše začátky?
Primulus jako produkt vznikl z vlastní potřeby. Coby příznivci sportu a muži po třicítce jsme hledali vhodný doplněk stravy na podporu testosteronu, který právě po třicítce začíná u mužů přirozeně klesat. Bohužel jsme v Česku nenašli žádný produkt, který by se svým složením blížil ideálu a obsahoval by většinu ověřených látek na jeho přirozenou podporu.
Díky tomu, že jsme tvořili pro založení startupu v oblasti doplňků stravy optimální tým – já jako marketingový specialista, chemický inženýr Jan Klusák a ekonom Martin Lukáš – rozhodli jsme se vytvořit vlastní produkt a nabídnout ho na domácím trhu. Složení jsme si navrhli sami a pro výrobu jsme si v rámci outsourcingu vybrali českou firmu s dlouholetou tradicí ve výrobě doplňků.
Vývoj Primulusu trval zhruba půl roku. Jak složité je takový produkt vytvořit?
Během vývoje se žádná větší komplikace neobjevila. Na suroviny jsme vybírali dodavatele a distributory z Německa či Švýcarska, kde je komunikace a spolupráce vždy na maximální úrovni a vše probíhalo dle domluvy. Legislativu jsme měli důkladně nastudovanou, a tudíž i samotné schválení a certifikace produktu proběhly bez problémů.
Loni jste v tržbách dosáhli na 28 milionů korun. Jaký máte plán pro letošní rok?
Tento rok překonáme hranici 40 milionů korun. Pokud se podaří i rozjezd nových produktů, můžeme se přiblížit ke 45 milionům.
Ovlivnila vás v tomto ohledu nějakým způsobem pandemie?
V našem případě je to těžké odhadnout. Jsme stále mladá firma a od založení před necelými šesti lety rosteme každým rokem skokově a nedokážeme přesně říct, jak nás v posledních měsících ovlivnila pandemie. Růst to ale nezpomalilo.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.