E-shopy trhají rekordy a klíčem k úspěchu je spokojený zákazník. Služba Care24 jim zajistí profesionální péči
Česko je e-shopovou velmocí. Jen loni u nás podle nejnovějších dat vzniklo kolem osmi tisíc nových internetových obchodů. Prodávat své zboží online zkouší stále více obchodníků, jejichž dveře se díky internetu rázem otevřou pro mnohem více zákazníků – a ty už všechny nedokáže obsloužit třeba jen jeden prodavač. Dobrý zákaznický servis je přitom při velké konkurenci klíčový.
Loajalita zákazníka je v online světě vrtkavá, zpravidla míří tam, kde mu nabídnou lepší cenu či právě dobrý zákaznický servis. A jelikož je mnoho produktů často dostupných na více místech s podobnými cenami, může hrát zásadní roli skutečnost, že si zákazník v daném obchodě dokáže v případě problému při nákupu vše rychle a bez problémů vyřešit.
„Máme zkušenost, že v menších firmách zvedají hovory asistentky nebo přímo majitelé firem. Hovory jsou tedy nesystematické, bez kontroly a záznamů, bohužel často i neprofesionální,“ popisuje své zkušenosti Kateřina Kopecká, Marketing & Community Manager ve společnosti Comdata, která patří k předním světovým hráčům v oblasti zákaznické péče.
Původem italská skupina přišla do Česka v roce 2014, nicméně historie tuzemské pobočky sahá až do roku 2000. Dnes má Comdata jen u nás zhruba tisícovku zaměstnanců v jedenácti servisních centrech, odkud obsluhuje stovky zákazníků z Česka i zahraničí. Svou expertízu v péči o zákazníky chce nyní nabídnout také v e-commerce.
Zákaznická zkušenost jako základní pilíř
Nová služba Care24 je stavěná na míru především pro majitele e-shopů, kterým začíná zákaznický servis přerůstat přes hlavu. Dříve či později totiž obchodník dojde do stavu, kdy už zkrátka všechny požadavky internetových zákazníků nezvládne řešit sám. Comdata mu zajistí své specialisty s tím, že se e-shop nemusí vůbec o nic starat.
„Zákaznická zkušenost je jeden ze základních pilířů úspěšného podnikání a mnoho malých podnikatelů na tuto oblast zapomíná. Přitom kvalitní zákaznický servis a komunikace dokáže zákazníky přimět k opětovnému nákupu, spokojenosti, budování komunity a tak dále. Na kvalitní zákaznický servis je tedy potřeba myslet od samého začátku,“ říká Kateřina Kopecká.
V rámci fixního měsíčního poplatku získá e-shop komplexní zákaznickou podporu, v rámci níž je během pracovních hodin neustále online minimálně jeden operátor. V balíku Basic, který stojí 20 tisíc korun, operátor odpovídá v pracovní dny na telefony a e-maily, ve vyšších tarifech si k tomu může přidat i chat a sociální sítě a několik hodin denně navíc.
„Jsme si vědomi toho, že vlastní podnikání obnáší řadu znalostí v různých oblastech, a my chceme v tomto směru ulehčit tíhu byznysu a převzít zodpovědnost za customer care na sebe,“ popisuje hlavní myšlenku za vznikem Care24 Lada Hrbková, která v Comdata působí jako Business Development Manager.
Všechny rozhovory jsou přitom nahrávány a e-shopu je předkládán denní reporting, takže jeho majitel má o všem, co se v zákaznické péči děje, okamžitý přehled – a v případě potřeby může reagovat. Smyslem je nahradit brigádníka či asistentku, kteří zákaznickou péči v menších e-shopech často řeší. Profesionální balík služeb od Care24 navíc často může vyjít finančně velmi podobně, či dokonce levněji.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.