E-shopy trhají rekordy a klíčem k úspěchu je spokojený zákazník. Služba Care24 jim zajistí profesionální péči

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

comdata

Foto: Comdata

Služba Care24 přináší profesionální zákaznickou podporu pro e-shopy

Česko je e-shopovou velmocí. Jen loni u nás podle nejnovějších dat vzniklo kolem osmi tisíc nových internetových obchodů. Prodávat své zboží online zkouší stále více obchodníků, jejichž dveře se díky internetu rázem otevřou pro mnohem více zákazníků – a ty už všechny nedokáže obsloužit třeba jen jeden prodavač. Dobrý zákaznický servis je přitom při velké konkurenci klíčový.

Loajalita zákazníka je v online světě vrtkavá, zpravidla míří tam, kde mu nabídnou lepší cenu či právě dobrý zákaznický servis. A jelikož je mnoho produktů často dostupných na více místech s podobnými cenami, může hrát zásadní roli skutečnost, že si zákazník v daném obchodě dokáže v případě problému při nákupu vše rychle a bez problémů vyřešit.

„Máme zkušenost, že v menších firmách zvedají hovory asistentky nebo přímo majitelé firem. Hovory jsou tedy nesystematické, bez kontroly a záznamů, bohužel často i neprofesionální,“ popisuje své zkušenosti Kateřina Kopecká, Marketing & Community Manager ve společnosti Comdata, která patří k předním světovým hráčům v oblasti zákaznické péče.

Původem italská skupina přišla do Česka v roce 2014, nicméně historie tuzemské pobočky sahá až do roku 2000. Dnes má Comdata jen u nás zhruba tisícovku zaměstnanců v jedenácti servisních centrech, odkud obsluhuje stovky zákazníků z Česka i zahraničí. Svou expertízu v péči o zákazníky chce nyní nabídnout také v e-commerce.

Zákaznická zkušenost jako základní pilíř

Nová služba Care24 je stavěná na míru především pro majitele e-shopů, kterým začíná zákaznický servis přerůstat přes hlavu. Dříve či později totiž obchodník dojde do stavu, kdy už zkrátka všechny požadavky internetových zákazníků nezvládne řešit sám. Comdata mu zajistí své specialisty s tím, že se e-shop nemusí vůbec o nic starat.

„Zákaznická zkušenost je jeden ze základních pilířů úspěšného podnikání a mnoho malých podnikatelů na tuto oblast zapomíná. Přitom kvalitní zákaznický servis a komunikace dokáže zákazníky přimět k opětovnému nákupu, spokojenosti, budování komunity a tak dále. Na kvalitní zákaznický servis je tedy potřeba myslet od samého začátku,“ říká Kateřina Kopecká.

comdata2

Foto: Comdata

Kateřina Kopecká a Lada Hrbková z Comdata

V rámci fixního měsíčního poplatku získá e-shop komplexní zákaznickou podporu, v rámci níž je během pracovních hodin neustále online minimálně jeden operátor. V balíku Basic, který stojí 20 tisíc korun, operátor odpovídá v pracovní dny na telefony a e-maily, ve vyšších tarifech si k tomu může přidat i chat a sociální sítě a několik hodin denně navíc.

„Jsme si vědomi toho, že vlastní podnikání obnáší řadu znalostí v různých oblastech, a my chceme v tomto směru ulehčit tíhu byznysu a převzít zodpovědnost za customer care na sebe,“ popisuje hlavní myšlenku za vznikem Care24 Lada Hrbková, která v Comdata působí jako Business Development Manager.

Všechny rozhovory jsou přitom nahrávány a e-shopu je předkládán denní reporting, takže jeho majitel má o všem, co se v zákaznické péči děje, okamžitý přehled – a v případě potřeby může reagovat. Smyslem je nahradit brigádníka či asistentku, kteří zákaznickou péči v menších e-shopech často řeší. Profesionální balík služeb od Care24 navíc často může vyjít finančně velmi podobně, či dokonce levněji.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Díky naší velikosti jsme extrémně flexibilní a můžeme říct, že jsme si v oblasti zákaznické péče vyzkoušeli snad úplně všechno od vládních infolinek přes logistiku až po největší hráče na trhu v oblasti telekomunikací a bankovnictví,“ vypočítává Hrbková výhody velkého zázemí Comdata.

Celá služba Care24 funguje zároveň tak trochu jako call centrum-as-a-service. E-shop může s Comdata podepsat smlouvu například na rok, ale pak si jednoduše vybírá, kdy chce zákaznickou péči v rámci Care24 využívat. Není problém nasadit profesionálního operátora třeba jen ve vánoční sezoně, kdy je nápor zákazníků největší, a v lednu ho zase vypnout.

V případě potřeby navíc operátoři nemusí pouze vyřizovat dotazy zákazníků, ale umí aktivně i prodávat. „Naši silnou stránkou je i prodej, a to jak akvizice, xsell nebo upsell. Umíme s klientem domluvit schůzku, ale i sepsat smlouvu do úplného konce,“ dodává Hrbková. Služba Care24 běží od nového roku a aktuálně jsou v jednání desítky e-shopů. Letos by pro ni chtěli v Comdata získat první stovku klientů.

Partnerem článku a CzechCrunche je společnost Comdata. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

CzechCrunch Jobs