Facebook začne zobrazovat veškerou reklamu i pro uživatele se zapnutým AdBlockem

A smartphone user shows the Facebook application on his phone in Zenica, in this photo illustration
0Zobrazit komentáře

Pokud jste příznivci limitace reklam na webu za pomocí různých nástrojů, mezi kterými je pravděpodobně nejoblíbenějším AdBlock, asi pro vás následující řádky nebudou zrovna nejpříjemnější informací. Ono blokování reklamy jako takové funguje takřka všude, s tím omezením, že někde se objeví skript, který znemožňuje pročítání webu bez předchozí dočasné blokace AdBlocku.

Na sociálních sítích je to ovšem jiné. Facebook totiž většinu ze svých loňských příjmů, které dosáhly 3,69 miliard dolarů profitu při 17,93 miliardách dolarů v obratu, protočil právě na mobilních a desktopových reklamách. Je tak logické, že hromadná blokace těchto reklam ho připravuje o značnou část peněz – a proto vymyslel způsob, jak tomu zabránit.

modelx

Přečtěte si takéTesla se po Modelu 3 chystá vydat další novinku. Mělo by jít o kompaktní verzi SUVTesla se po Modelu 3 chystá vydat další novinku. Mělo by jít o kompaktní verzi SUV

Po dlouhých měsích testování vypouští speciální algoritmus, který je schopen zachytit a vyřadit z provozu nejrůznější blokační nástroje – respektive přes ně i přes jejich blokaci zobrazit reklamu. To se prozatím týká pouze desktopové verze Facebooku, s tím, že díky tomu, že momentálně plyne většina příjmů z mobilní reklamy, připravuje sociální síť řešení i právě pro mobilní zařízení.

Ne vše musí být pro uživatele nutně nepříjemné

Je tu ale i jedna pozitivní zpráva. Výměnou za to chce Facebook nabídnout další pokročilé nastavení reklam, ve kterých si je možno vybrat, jaký typ reklam a obsahu se bude zobrazovat a jestli je uživatel ochoten sdílet informace o svém používání sítě pro jejich zacílení. Na druhou stranu jsou reklamy čím dál podobnější klasickým příspěvkům a jejich rozeznání je někdy složité.

facebook_like_mobile-e1467197020915

Momentálně zhruba 420 milionů internetových uživatelů využívá AdBlock na mobilu a přes 200 milionů na počítačích, informuje server NY Times. Facebook je ovšem velmi opatrný s tím, jak s blokacemi naloží, protože nechce ztratit ani část ze svých 1,7 miliard uživatelů.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Tesla se po Modelu 3 chystá vydat další novinku. Mělo by jít o kompaktní verzi SUV

modelx

Tesla Model X

0Zobrazit komentáře

Není to tak dávno, co to vypadalo, že se Tesla zastaví u třech majoritních modelů, mezi kterými momentálně dominují sportovní Model S a vyvýšený Model X, hned vedle nedávno oznámeného Modelu 3, který se chlubí cenou začínající na 35 tisících dolarech a otevřenými předobjednávkami. Podle Elona Muska je to ale vedle dalších novinek přeci jen trochu málo.

Během minulého týdne tak zmínil ještě jednu zásadní věc. Po tom, co Tesla vypustí Model 3 – tedy zhruba ve třetím nebo čtvrtém kvartálu roku 2017, se chce pustit do okamžité produkce Modelu Y. Ten by měl vycházet z designu nejnovější konstrukce, s tím, že by mělo jako v případě Modelu X jít opět o SUV, případně i s volitelnou konstrukcí pick-upu.

the-mi-notebook-air-has-two-variants-a-125-inch-model-and-a-133-inch-model-both-are-decidedly-slim-and-light

Přečtěte si takéČínské Xiaomi představilo stylovou konkurenci Macbooku od AppluČínské Xiaomi představilo stylovou konkurenci Macbooku od Applu

Právě SUV a pick-upy jsou především ve Spojených státech mezi jednoznačně nejprodávanějšími typy automobilů. Vzhledem k častým posunům a přehnanému zájmu zákazníků se ovšem očekává, že se Model 3 nedostane k běžným zákazníkům dříve, než v průběhu roku 2018 – a pokud se v Tesle nestanou zázraky, bylo by i nové SUV k dispozici přibližně v roce 2020.

tesla-2

Podle serveru Business Insider by měla cena novinky zůstat pravděpodobně na stejné hladině jako Model 3. Kromě SUV nebo pick-upu navíc Tesla připravuje i blíže nespecifikovanou kontrukci minibusu, který by mohl pojmout až dvojnásobek běžné kapacity pasažérů. Více se pravděpodobně dozvíme až v průběhu příštího roku.

Foto: Tesla Motors