Gastronomická skupina Coloseum vstupuje na burzu. V Česku jde o průkopnický krok
Po 27 letech od založení vstupuje Coloseum na pražskou burzu Start. Ambiciózní plán má přinést prostředky pro expanzi i snížení zadluženosti.
Jedna z největších restauratérských sítí v Česku, skupina Coloseum, potvrdila záměr uvést svou společnost na burzu Start. Chce emitovat až 38% podíl akcií, stane se tak první firmou z gastronomického segmentu kótovanou na pražské burze. V plánu má získat kapitál ve výši přes 100 milionů korun.
Skupina Coloseum působí na českém trhu již 27 let. První vlaštovku představovala restaurace v pražské Vodičkově ulici, postupně se portfolio skupiny rozšířilo o další franšízové restaurace Pizza Coloseum, Pivovar Národní v Praze či velkoobchod Pragogastro. Rovněž spravuje Občanskou plovárnu a hokejové arény v Liberci, Pardubicích a Kladně.
Před pandemií provozy skupiny navštívilo průměrně 1,5 milionu zákazníků ročně a v roce 2019 její obrat dosáhl 352 milionů korun. Bezpečností opatření, která během pandemie zavřela dveře všech restaurací a jiných gastronomických podniků, se skupiny Coloseum samozřejmě dotkla. Tržby klesly až o dvě třetiny a kromě zavření části provozoven musela snížit také počet zaměstnanců, kterých je v současnosti 120.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
I v těžkých časech však její majitel Jan Mužátko vyhlížel světlejší zítřky. Už na konci roku 2020 oznámil, že se svou skupinou vstoupí na burzu, konkrétně na trh Start určený menším podnikům. Mužátko tehdy uvedl, že jeho skupina se chce připravit na konsolidaci trhu a nové příležitosti. Nyní přechází od plánům k realizaci.
„Chceme maximálně využít příležitostí, které oslabený trh nabízí. Máme zkušenosti a nyní si jdeme na burzu pro kapitál, který nám pomůže rozběhnout nové vlastní i franšízové provozy,“ říká Mužátko. Skupina chce vyjít vstříc retailovým investorům z řad svých zákazníků, objem minimální investice tak bude okolo 20 tisíc korun. Nově emitované akcie v počtu 600 tisíc odpovídají 38% podílu společnosti po emisi, Coloseum na burzu Start vstupuje s plánem vybrat přes 100 milionů korun.
V zahraničí je tento typ veřejně obchodovaných firem běžnější, a to i v gastronomickém segmentu. V České republice zatím tento krok na gastrotrhu nikdo neučinil, jelikož zde nepůsobí tolik firem, které by svou velikostí na burze dávaly smysl. Finance česká skupina využije ke snížení zadluženosti a k investicím do rozvoje nových restaurací a kaváren. Jednak bude reagovat na poptávku zákazníků, jednak by chtěla více expandovat do krajských měst.
„Projekt, od kterého si hodně slibujeme, je přivedení italského kavárenského řetězce Pascucci na český trh,“ doplňuje Mužátko. Zavedený řetězec v současnosti působí ve 25 zemích světa. První česká pobočka otevřela v dubnu v pražské ulici V Kolkovně. S italským řetězcem Mužátko jednal o spolupráci od roku 2020, smlouvu podepsal v loňském roce.
„Na uvedení první restaurační společnosti na pražskou burzu se těšíme. Lidem jsou gastro provozovny blízké, mají je spojeny s příjemnými zážitky a mají chuť do svých oblíbených podniků investovat. Věříme, že tomu bude podobně i v případě akcií Colosea,“ uvedl Petr Koblic, generální ředitel pražské burzy.
Související témata:ColoseumPřejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.