Google se snaží předběhnout Apple Music zajímavou novinkou
Spotify a teď Google. Dva vedoucí hráči, kteří se snaží ještě před vypuštěním Apple Music udržet svojí dominantní pozici na trhu s hudbou. Začalo to Spotify, které redesignovalo aplikaci a web a nabralo více než půlmiliardovou investici. Teď přišel na řadu Google, který začal nabízet hudbu prostřednictvím Google Play Music zcela zdarma.
Konkrétně jde o ručně tvořené playlisty hudebními experty, které lze poslouchat podle aktuální nálady. Má to ale dva háčky. Je třeba překonat zobrazování reklam, které se výměnou za obsah zdarma, objevují. Google si od toho slibuje zvýšení profitu směřovaném k umělcům, než jen z klasických měsíčních plateb za předplatné.
Druhým háčkem je pro české uživatele fakt, že je služba zdarma dostupná prozatím pouze na americkém trhu, případně s využitím VPN. Služba odstartovala včera přes webovém rozhraní a v týdnu by se měla dostat i na Android a iOS, informuje blogpost.
Pokud se uživatelé rozhodnou využívat pokročilé funkce jako přehrávání bez reklam, vytvářet playlisty a naplno si užívat 30 milionů songů včetně videí, musí si samozřejmě klasické předplatné pořídit. Jedná se tedy spíše o jakousi nástavbu na neomezenou zkušební verzi služby.
Všimne si této změny Apple a udělá další kroky ještě před spuštěním nebo se již za necelý týden do boje pustí s aktuálním arzenálem? To je ve hvězdách. S větší pravděpodobností lze ale říct, že nejméně nápadný hráč, Spotify, přijde do týdne s další zásadní novinkou, která to oběma konkurentům může zkomplikovat.
Foto: Google