Honičky s policií, nelegální závody, na tachometru 250. Need for Speed se vrací a ukazuje divoký trailer

Novinka Need for Speed Unbound přijíždí se závody, proti kterým Kobra 11 vypadá jako instruktážní video autoškoly. Ale i s komiksovou stylizací.

Michal MančařMichal Mančař

need-for-speed-unbound-boxed

Foto: Electronic Arts

Nový díl série Need for Speed přiveze adrenalinové závody i divokou stylizaci

0Zobrazit komentáře

Nemusí vám v žilách kolovat benzín, abyste znali videoherní sérii Need for Speed. Jedna z nejznámějších a nejúspěšnějších videoherních značek se nyní po třech letech vrací novinkou s podtitulem Unbound, která se představuje v prvním traileru. Nechybí mu pedál na podlaze, nebezpečná rychlost a adrenalinové závody. Ale ani divoká komiksová stylizace.

Need for Speed Unbound oznámili autoři ze studia Criterion už začátkem měsíce, úvodní upoutávka ale záběry ze závodění příliš neoplývala. Místo toho se soustředila na vybudování atmosféry nelegálních závodů za doprovodu songu rappera A$AP Rockyho a nastínění příběhu. Tedy něčeho, přiznejme si to, co u jména Need for Speed na prvním místě u většiny hráčů není.

Tady totiž hraje hlavní roli rychlost atakující klidně 250 kilometrů v hodině. A tou nový trailer se záběry ze hry oplývá dostatečně. Noční ulice fiktivního Lakeshore City v něm prozáří světla rychlých vozů i majáky policejních aut, která je stíhají. Tak trochu závodně pojatý únik před policisty totiž k titulu z řady Need for Speed neodmyslitelně patří.

Zkušené fanoušky při sledování možná zaskočí komiksová stylizace hry. Kromě postaviček jako vystřižených z anime seriálu je totiž znatelná i během samotných závodů, kdy po vzoru animovaných filmů zaplňuje obrazovku dynamickými efekty, plameny a kouřem. Na první pohled snad působivé, ale při představě opakovaného spektáklu při každé adrenalinové akci potěší fakt, že vývojáři slibují možnost vše vypnout.

Need for Speed Unbound svými dvěma úvodními trailery připomíná také rychle se blížící datum vydání. Klíčkem v zapalování budou moci řidiči otočit už 2. prosince, a to jak na PC, tak na PlayStationech a Xboxech nové generace. Konzoloví i počítačoví hráči budou navíc moci změřit své schopnosti bez ohledu na zvolený hardware, platformami neomezený multiplayer přivítá až šestnáct účastníků závodu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Příznivce sólo hry pak má do zážitku vtáhnout nejen příběh dvou přátel, jejichž osud rozdělí přepadení rodinného servisu, ale především otevřená mapa rozsáhlého města inspirovaného Chicagem. To na svých bulvárech i v bočních uličkách skrývá příležitosti pro pouliční závodníky, ale i možnost na nelegální závody sázet, nejen se jich účastnit. A samozřejmě oplývá místy jako stvořenými pro kaskadérské kousky, které by záviděli i autoři Kobry 11.

Unbound bude už pětadvacátým dílem série vydávané společností Electronic Arts, která odstartovala titulním The Need for Speed v roce 1994. Na dílo kanadské divize EA následně navázalo několik tvůrčích týmů, v roce 2010 se ho poprvé ujali vývojáři z Criterionu. Ti během tří let do ulic vypustili hry s podtituly Hot Pursuit, Most Wanted a Rivals. Nyní se ke značce, která se rozrostla naposledy v roce 2019 o Need for Speed Heat, po devíti letech vrací.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Dostane novou grafiku, hlas Luďka Soboty mu zůstane. Polda 2 remástr vybral od fanoušků 1,8 milionu

Česká komediální adventura od Zima Software se dočká nové uniformy. Částku požadovanou na Hithitu překonala trojnásobně.

Michal MančařMichal Mančař

polda-2-remastr-zima-software

Foto: Zima software

Záběr z „remástru“ české adventury Polda 2

0Zobrazit komentáře

Videoherní vývojáři ze Zima Software si vybudovali jméno jako autoři dnes už sedmidílné série Polda. Ta svým humorem a především dabingem Luďka Soboty i dalších známých herců baví hráče už čtyřiadvacet let. Nyní by chtěla úsměv vyvolávat opět, avšak nejen na tvářích pamětníků, ale i mladších hráčů. A to remasterovanou verzí dost možná nejoblíbenějšího dílu Polda 2, na kterou tvůrci úspěšně vybrali peníze od fanoušků.

Policista Pankrác se vrací na místo činu. Hrdina komediálních adventur se však oblékne do nové uniformy. Začátkem září Zima Software spustili komunitní financování, aby od milovníků retro her nasbírali 600 tisíc korun na grafické vylepšení druhého dílu známé herní série. Povedlo se to trojnásobně. Polda 2 „remástr“, jak autoři své staronové dílo titulují, ve dnes skončené kampani vybral přes 1,8 milionu korun.

O tom, že to dopadne dobře, bylo rozhodnuto už během několika málo hodin po startu projektu na Hithitu. Cílová částka byla rychle překonána, a tak se jen čekalo, kolik peněz ještě vybere a jaká další vylepšení to bude znamenat. Získaný obnos poputuje na modernizaci audiovizuální stránky hry, která nově nabídne 4K rozlišení. „Překreslíme vše, respektive až padesát obrazovek, a do vyšších detailů převedeme i animace,“ řekl pro CzechCrunch hlavní vývojář Petr Svoboda.

Výrazné překonání částky by navíc mělo zaplatit nejen facelift pro Pankráce a další postavy, ale i vylepšení hudby a rozšíření hratelného obsahu o nový epilog. „Půjde v podstatě o krátkou adventurku o velikosti zhruba pěti až sedmi pozadí. Spustí se po dohrání Poldy 2, avšak půjde z menu pustit i samostatně. Jeho události začnou přímo tam, kde původní Polda 2 skončil. A končit budou přesně tam, kde začíná Polda 3,“ popsal hlavní tvůrce.

polda2_4k

Foto: Zima Software

Polda 2 v přepracované grafice s rozlišením 4K

Polda 2 tak i po třiadvaceti letech vyvolává v hráčích příjemné vzpomínky. Ty pomohl vytvářet devadesátkový humor znásobený dabingem slavných jmen. Pankrác promluvil hlasem Luďka Soboty, na řešitele případu únosu krasavice Klaudie promluvili i Valérie Zawadská, Petr Nárožný nebo Jiří Lábus. Někteří u série zůstali i v dalších dílech, přidali se i další – třeba Martin Dejdar nebo Bohdan Tůma –, sám Sobota vystupoval ve všech sedmi hrách.

Pro Zima Software znamená aktuální úspěch už druhé povedené tažení na Hithitu. Před dvěma lety vybírali 400 tisíc korun na prozatím poslední, sedmý díl. Také tehdy čeští vývojáři významně zabodovali, když vybrali více než trojnásobek cílové částky. S fanouškovskou podporou ve výši 1,4 milionu korun následně dotáhli Poldu 7 k vydání letos na jaře.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Hru však zpočátku doprovázela kontroverze kvůli údajně velkému množství pirátských kopií. A nelegální distribuce podle autorů výrazně ovlivnila prodeje nejnovějšího poldovského pokračování. „Prodalo se toho celkem málo, nechci psát přesná čísla, ale náklady to zatím nepokrylo,“ uvedl Svoboda krátce po uvedení Poldy 7.

Současně však i od dalších profesionálů z herního průmyslu zaznívala slova o tom, že tvůrci podcenili marketing, čímž k úspěchu hry na trhu nepřispěli. Ve výsledku se však nepříjemnosti uklidnily, dokonce se vše obrátilo k lepšímu. „Teď je situace již dobrá a s prodeji jsme spokojeni,“ dodal Svoboda pár měsíců po vydání sedmého dílu.

Pro fanoušky kultovního českého titulu to byla jedině dobrá zpráva, neboť problémy nesebraly členům Zima Software nadšení a elán do další tvorby. Po plnohodnotném pokračování se však zaměřili na menší projekt v podobě předělávky Poldy 2. Jeho „remástr“ mají v plánu vydat na podzim příští rok, k dispozici bude na PC a Mac, později i na mobilní telefony.