IndieVoic.es chce pomocí crowdsourcingu změnit svět nezávislých médií
V poslední době se nám internet trochu překickstarteroval a crowdsourcingové platformy se rojí jako houby po dešti. Nejnovějším přírůstkem je pak projekt IndieVoic.es od srbského novináře Saši Vučiniče.
Ten je mimo jiné zakladatelem neziskového fondu pro podporu médií (MDIF), který za 15 let své existence získal 123 miliónů dolarů a následně jimi podpořil více než 220 nezávislých projektů po celém světě.
Saša každopádně zůstal věrný svému řemeslu a pomocí crowdsourcingu na IndieVoic.es, chce především v rozvojových zemích podporovat nezávislá média. Jejich majitelé jednoduše na portálu vytvoří kampaň, stanoví finanční cíl a pak už jen doufají, že jejich projekt je natolik zajímavý pro uživatele, že se jim od nich dostane finanční podpory. Uživatelé pak v závislosti na tom jakou částkou danou kampaň podpořili, získají dárek/odměnu, kterou může být například večeře s bývalým víceministrem Thajska. Druhou možností finanční podpory je pak poskytnutí bezúročné půjčky.
Ještě před samotným schválením a zveřejněním, však každá kampaň projde důsledným proklepnutím ze strany provozovatelů, kteří posoudí zda má dané médium šanci nějakým způsobem pozitivně ovlivnit oblast, ve které působí.
IndieVoic.es, které chce podporovat takřka vše od blogů, magazínů, investigativní novinařiny až po dokumenty, by mělo být podle Vučiniče finančně soběstačné počátkem roku 2016.