Investovali do Sportegy, Grizly či Ovečkárny. Nově si vyhlédli nástroj, který pomáhá s umělou inteligencí

Zatímco doteď se skupina eRockets zaměřovala čistě na investice do e-shopů, svůj záběr nyní rozšířila o startup, který firmy v e-commerce podporuje.

Peter BrejčákPeter Brejčák

ondrej-klega-boxed-min
Foto: Nguyen Lavin/CzechCrunch
Ondřej Klega z investiční skupiny eRockets
0Zobrazit komentáře

Investiční skupina eRockets dlouhodobě působí v e-commerce a ve svém portfoliu má firmy jako Grizly, Vuch, Ovečkárna či Sportega. Teď vykročila do nové oblasti, když podpořila brněnský startup Uniportal vyvíjející produkt Di2patch3r. Ten e-shopům umožňuje integrovat velké jazykové modely umělé inteligence do jejich systémů přes jednoduché API. Výše investice nebyla zveřejněna, podle odhadu CzechCrunche se ale pohybovala v jednotkách milionů korun.

„Di2patc3r vyvíjíme tak, aby šlo umělou inteligenci bezproblémově začlenit do stávajících systémů, firmy tak mohou využívat její sílu bez nutnosti zásahů do infrastruktury,“ komentuje ředitel Uniportalu Zbyněk Kubičík. „Právě takové inovace mohou být pro růst online byznysu klíčové,“ doplňuje jej ředitel eRockets Ondřej Klega.

Mezi funkce platformy Di2patch3r patří například generování popisků produktů a marketingových textů pomocí AI, tvorba obrazových materiálů či produktových obrázků, automatizovaný překlad obsahu do cizích jazyků, podpora rozhodování o skladových zásobách (například doporučení, co a kdy naskladnit) či automatizovaná komunikace se zákazníky (chatboti, personalizované odpovědi na dotazy). Projekt je v současnosti ve fázi interního testování u vybraných partnerů, investice má urychlit vývoj platformy a připravit ji na širší uvedení na trh.

Uniportal historicky fungoval jako servisní a vývojářská firma pro Sportegu, pro kterou vyvinul celý IT ekosystém. „Do toho jsme začali implementovat umělou inteligenci, která nám hodně pomáhá v provozu i dalších oblastech, například dnes otevřeme zahraniční trh na kliknutí. Proto jsme se rozhodli jít s těmito zkušenostmi na trh,“ doplňuje Klega. Cílem je pomoci středně velkým e-shopům snižovat jejich technologický dluh.