Jindřich Fáborský: Největší zkouška mého podnikání aneb Marketing Festival letos uděláme online, a to pořádně
Jindřich Fáborský, zakladatel Marketing Festivalu
Marketing Festival je největší česká konference o marketingu, na kterou se každoročně sjíždí odborníci z celého světa. Praha má vždy díky Jindřichovi Fáborskému, zakladateli akce, šanci pohostit na dva tisíce návštěvníků, ale do plánů sedmého ročníku teď zásadně promluvil koronavirus. Letošní Marketing Festival byl totiž v plánu na 22. až 24. dubna a organizátoři museli vzhledem k vyhlášenému nouzovému stavu a situaci ve světě udělat zásadní rozhodnutí.
Jindřich Fáborský o posledních dnech mluví jako o největší zkoušce svého podnikání vůbec, nakonec chce ale nepříjemnou situaci využít a uspořádat letošní Marketing Festival online. Více se o tom rozepsal na svém blogu a přečíst si jeho vyjádření můžete i níže.
***
Za pár týdnů měl proběhnout nejlepší ročník Marketing Festivalu: dospělý lineup podtržený celovečerním dokumentem za účasti špičkových světových marketérů. V tuto chvíli je Festival asi to poslední, na co myslíte, ale my musíme rozhodnout, kudy dál. Věřte mi, že posledních pár dní jsou asi největší zkouška mého podnikání vůbec.
Po oznámení zákazu pořádání akcí s účastí více než 100 lidí Ministerstvem zdravotnictví ČR nám spousta lidí vyjádřila podporu, což mi udělalo opravdu velkou radost. Zároveň se ale zdá, že převládá názor: „To přece není žádný problém, v dubnu už bude dávno klid. Hlavně nic nerušte!“
Pro nás ale realita vypadá úplně jinak. Odpadávají řečníci, které jsme týdny ujišťovali o tom, že všechno jede podle plánu. Téměř nikdo ze zahraničních návštěvníků nepřijede, protože jejich zaměstnavatelé stopli cesty do zahraničí, nemluvě o tom, že část našich účastníků je z Itálie. Už v únoru začaly přicházet požadavky na storna a vracení peněz. V době, kdy obvykle prodáváme desítky vstupenek denně, jsme měli najednou nulové prodeje.
S každým dnem čekání se navíc vrší náklady. Platíme letenky, zálohy na prostory, dodavatele – za akci, která je de facto zrušená a na kterou není možné aktuálně prodávat vstupenky. Navíc je zjevné, že pořádat konferenci pro tisíce lidí by bylo v tuhle chvíli přinejmenším nezodpovědné.