Kdo je tvrdší hoch – ragbista, nebo Defender? Vyjeli jsme s Land Roverem na mistrovství světa v ragby
Vyzkoušeli jsme nový Defender v úzkých uličkách a ostrých zatáčkách francouzských hor nad Nice, kde se koná i ragbyový šampionát.
Jsou nabušení, velcí, a přitom se pohybují opravdu rychle. Jsou to jednoduše tvrdí hoši. Řeč je o hráčích ragby, ale také o novém Defenderu 110. Offroad, který vyrábí automobilka Land Rover, je sponzorem letošního mistrovství světa v ragby. Tento sport a samotné auto toho ale mají společného, zdá se, mnohem víc.
Logo Defenderu mohou diváci spatřit při každém zápase, ať už se hraje na kterémkoli stadionu ve Francii. My jsme se vydali do francouzského Nice, kde má mimochodem Defender i vlastní dům. Co dům! Je to spíš hacienda s bazénem, která se vznáší nad Azurovým pobřežím.
Tuto část Francie si můžete užít i jinak než rozjímáním. Na Azurové pobřeží se většinou jezdí na filmové festivaly nebo k moři (do Cannes), na turistiku s Četníky (Saint-Tropez) anebo na nákupy (Nice).
Jsou tu samozřejmě ještě všechna ta městečka, kde se inspiroval Van Gogh, Picasso nebo Cézanne. Možná proto si ani neuvědomíte, že Azurové pobřeží jsou také hory. Žádné kopečky. Nejvyšší vrcholky jsou až tři tisíce metrů nad mořem.
A právě tady, v horách nad Nice, jsme se projeli novým Defenderem 110. Offroad má heslo „Vezměte si s sebou vše potřebné a vyrazte, kam jen budete chtít.“ A opravdu, zvenku i zevnitř to rozhodně vypadá, že si s sebou můžete vzít cokoli a vydat se na cestu. Všechno se tam totiž vejde.
Defender 110 je opravdový velikán. Když na to přijde, na střechu si můžete postavit stan. Za jízdy střecha unese 168 kilo, když ale auto stojí, zvládne klidně i tři sta. Pro rodinu tedy ideální. Dovnitř se vejde množství lidí. Ke standardním pěti má totiž vzadu možnost přidat ještě dvě sedačky.
My ale nic z toho nepotřebujeme. Jedeme se jen tak projet po malých, křivolakých uličkách, serpentinách a vesničkách v horách. Verze 110 měří na délku skoro pět metrů. Bez kola. S ním je to dokonce o trochu víc než pět metrů. Na šířku Defender měří skoro dva metry a na výšku má skoro stejně. Sedíte tedy v autě, které má úctyhodné rozměry a před vámi jsou uličky dělané na Fiat 500.