Komentuje Wimbledon, firmám pomůže zefektivnit práci. Umělá inteligence IBM má nové centrum v Praze
IBM chce radit firmám, jak zapojit umělou inteligenci. V květnu uvedla, že technologií nahradí třetinu svých administrativních pracovníků.
Na vlně generativní umělé inteligence se dnes veze stále více nejen technologických firem. Do odvětví tečou desítky miliard dolarů a naskakuje na ni i americká IBM, která oznámila vlastní platformu, ve které mohou byznysy s umělou inteligencí pracovat. Navíc v Praze otevřela nové centrum, ve kterém bude ostatním firmám radit, jak technologii využít. Její systém dnes například komentuje tenisový Wimbledon.
IBM Consulting, poradenská část IBM, otevřením nového Centra pro generativní umělou inteligenci v Praze rozšiřuje své stávající celosvětové Centrum excelence (CoE). V něm klientům z oblasti personalistiky či marketingu pomáhá zapojit AI do jejich práce. Kromě zmíněného centra IBM představilo i platformu Watsonx, která právě využití generativní umělé inteligence firmám umožňuje. Kolik do pražské pobočky firma investovala nebo kolik zaměstnanců bude mít, to IBM nesdělilo.
Technologie od americké firmy umí třeba komentovat sportovní akce. Robotického komentátora už mohli slyšet fanoušci golfu na prestižním turnaji The Masters, kde byl dostupný v oficiální aplikaci soutěže. Stejná technologie podle The Guardian komentuje sestřihy nejlepších výměn tenisového Wimbledonu, který se momentálně hraje v Londýně. Podobně se o rozšíření nabízených služeb s pomocí AI stará třeba firma NTT na Tour de France, píše server IT World Today.
V platformě Watsonx od IBM mohou firmy trénovat, ladit a zavádět modely umělé inteligence, které jsou trénované na ověřených datech. „Je navržena tak, aby umožnila podnikům škálovat a urychlit uplatnění nejpokročilejší umělé inteligence s důvěryhodnými daty,“ vysvětluje Petr Vaculík, manažer pražského centra IBM.