Launch startupu – TechCrunch vs Product Hunt vs Hacker News. Co je nejlepší?
Blíží se oficiální launch vašeho globálního produktu a vy přemýšlíte jakou cestu k co největšímu zásahu zvolit? Rozhodování vám možná o něco usnadní test, který provedli zakladatelé emailové platformy Front App, kterou shodou náhod pro CzechCrunch už taky nějaký čas používáme.
Front App prošla zhruba 7 měsíčním betatestem a právě před několika týdny byla oficiálně uvedena do ostrého provozu. Při této příležitosti tvůrci pro propagaci zvolili tři kanály, konkrétně TechCrunch, Hacker News a stále populárnější Product Hunt, s tím, že se následně podělili o výsledky v podobě 4 metrik. Počet unikátních návštěvníků, kteří přišli na web, počet registrací (obojí v časovém horizontu 24 hodin od zveřejnění příspěvku na jednotlivých portálech), počet společností, které produkt začaly používat a pozvaly alespoň jednoho kolegu a počet sdílení vesměs na Twitteru. Takhle to dopadlo:
1. Hacker News:
- nadpis: how HN: Front, Collaborative Email for Sales, Customer Support, Hiring and more
- počet unikátních návštěvníků, kteří přišli na web: 6 174
- počet registrací: 96 společností
- počet společností, které po registraci opravdu začaly produkt používat: 65
- počet sdílení: 89
2. TechCrunch:
- nadpis: Front is a shared inbox app that makes Email suck less
- počet unikátních návštěvníků, kteří přišli na web: 2 477
- počet registrací: 173 společností
- počet společností, které po registraci opravdu začaly produkt používat: 108
- počet sdílení: 107
3. Product Hunt:
- počet unikátních návštěvníků, kteří přišli na web: 2 574
- počet registrací: 80 společností
- počet společností, které po registraci opravdu začaly produkt používat: 55
- počet sdílení: 35
Celkem pak tyto tři kanály přinesly Front App 349 nových společností, s tím, že hned 228 z nich se přehouplo víceméně v reálné klienty. Pokud by se někdo z vás chtěl podělit o vlastní čísla, napište nám na info@czechcrunch.cz a rádi samozřejme dáme prostor…
hlavní foto: scobleizer/Flickr