Móda jede online a těží z toho i Answear. Ukazuje novou vlastní kolekci a jen v Česku chce utržit 370 milionů

Filip HouskaFilip Houska

krysztof-bajolek

Foto: Answear

Krysztof Bajolek, majitel společnosti Answear

0Zobrazit komentáře

Je to už pět let, co na český trh vstoupil módní e-shop Answear, aby tuzemským zákazníkům nabídl další prostor, kde mohou oblečení, obuv a ostatní módní doplňky nakupovat online. A poté, co v červenci letošního roku přepracoval svůj web, oznamuje další velkou novinku. Původem polský hráč totiž znovu uvádí svou originální kolekci a hlásí, že i přes pandemický stav (nebo v tomto případě právě díky němu) chce o desítky milionů korun pokořit loňské tržby.

Stejně jako například konkurenční Zoot nebo Zalando, tedy módní e-shopy, jež se v Česku těší velké oblibě, se také Answear pokusí podpořit svůj rozsáhlý sortiment partnerských značek a nabídne v něm vlastní modely. To ostatně dělal i doposud se značkou Answear.Lab, teď ovšem tuto kolekci od základu mění a s novými modely chce přilákat ženy, které se „módou nebojí vyjádřit svůj názor“.

Během letošního podzimu se tak dočkáme nových kousků, které budou doplňovat první limitovanou kolekci vycházející z takzvaného glamour stylu 30. let minulého století. Zpravidla temné barvy jednotlivých druhů oblečení, založené na kůži i na lesklých odstínech, měly vždy zdůrazňovat únik před hospodářskou krizí a Answear vnímá, že se něco podobně společensky výrazného děje i nyní.

answear-web

Foto: Answear

Kolekce Answear.Lab

Proto přichází zmíněný relaunch, jenž bude reagovat jak na specifické módní potřeby trhu, tak zosobňovat tradiční styl založený na kvalitních materiálech vyráběných z velké části ve střední Evropě. „Češi jsou velmi specifičtí zákazníci se zálibou v pohodlí a ležérnosti, milovníci outdooru a variability. Vycházíme jim proto v nabídce vstříc,“ dodává Eva Balaštíková, manažerka firmy Answear pro Českou republiku a Slovensko.

Nové rozšíření kolekce přichází v době, kdy celý svět svírá pandemie koronaviru, což ale Answear – stejně jako řadu jiných českých e-shopů – nijak zvlášť nepoznamenalo. Právě naopak. Polský módní internetový obchod měl od poloviny letošního března do polovina května v Česku zaznamenat příchod až o 55 procent více nových zákazníků a zvyšuje prodeje.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

V souvislosti s tím si Answear na tuzemském trhu nastavil pro rok 2020 nový cílový obrat ve výši 370 milionů korun, tedy o 50 milionů více než loni. „Věříme si a máme za cíl obratu v Čechách dosáhnout, čeká nás hlavní sezóna. V první polovině roku jsme i přes nenadálou situaci, kterou přinesla pandemie, dosáhli obratu 155 milionů korun, takže víme, že je reálné tyto cíle plnit,“ vysvětluje majitel Krzysztof Bajolek.

Zvýšenou návštěvnost e-shopu podporuje i mobilní aplikace Answearu, ve které firma před dvěma měsíci rozjela kampaně s cílem navýšení prodejů. Noví zákazníci v Česku, na Slovensku a v Rumunsku tak za každé stažení aplikace dostali až 40procentní slevu při objednávce. A cíl se e-shopu podařilo splnit – registroval 158 tisíc nových stažení, což je zhruba o 118 tisíc více než před spuštěním akce.

answear

Foto: Answear

Jediná oficiální výdejna, kterou Answear v Česku provozuje

Answear tak poměrně jasně ukazuje, že jeho místem je hlavně internet a na rozdíl od tuzemského Zootu nepotřebuje rozjíždět kamenné pobočky nebo nespočet výdejních míst. Má pouze jedno, a to v pražské Myšák Gallery, přičemž důraz klade hlavně na online prodej. To se navíc v aktuální situaci ukazuje jako nejlepší možné řešení, jelikož jak to tak vypadá, lidé kvůli obavám z COVID-19 budou skutečné obchody navštěvovat čím dál méně.

Tohoto trendu si navíc všímá i třeba slavný švédský fast fashion řetězec H&M, který oznámil, že příští rok uzavře na 250 svých kamenných poboček, protože se lidé zkrátka uchylují k online nakupování. H&M ve třetím čtvrtletí meziročně klesl zisk před zdaněním o více než polovinu a pravděpodobně se bude stále víc soustředit právě na svůj internetový obchod. Ostatně ten v Česku patří mezi největší hráče na trhu.

Mířili jsme na zkušenější e-shopaře, s novým FastCentrikem zacílíme více na začátečníky, říká Libor Zůbek z NetDirectu

Peter BrejčákPeter Brejčák

libor-zubek

Foto: NetDirect

Marketingový šéf NetDirectu Libor Zůbek

Události letošního roku jsou velkým milníkem pro celý trh e-commerce. Otevírají se prostory pro nové segmenty, které v online prostředí doteď moc nefigurovaly, jelikož neměly představu, jak by takový e-shop vůbec mohl fungovat. S příchodem koronakrize se ale mnoho firem rozhoupalo a vstup na internet pojalo jako strategický krok. Online prodejní kanály tak přestávají brát jen jako doplněk.

„V praxi dochází k tomu, že online prodej je z větší části levnějším kanálem, který dokáže přinést obrovský užitek. Začalo přibývat také firem, které migrují z kamenných obchodů či služeb do online prostředí,“ komentuje letošní dění na trhu Libor Zůbek, šéf marketingu a produktu FastCentrik společnosti NetDirect, jednoho z největších tuzemských poskytovatelů e-shopových řešení.

NetDirect se tak začal přizpůsobovat poptávce po e-shopových řešeních v rychle rostoucích segmentech jako gastronomie, cestovní ruch a celkově službách, enormní zájem dále vidí v prodeji potravin, dezinfekcí nebo roušek.

zubek

Foto: NetDirect

CMO NetDirectu Libor Zůbek

„Poptávka po e-shopech na míru vzrostla o více než 500 procent. Co se týče krabicového řešení FastCentrik, tak tomu nebylo jinak a zájem rostl v řádech stovek procent. Aktuálně také rozšiřujeme naše programátorské týmy, abychom flexibilně odbavovali veškeré nasmlouvané projekty,“ přiznává Zůbek.

Právě zmiňované krabicové řešení FastCentrik, na kterém aktuálně funguje už téměř 3 800 platících klientů, dostane již brzy novou produktovou verzi s pořadovým číslem čtyři. S tím souvisí i změna strategie a cílení.

Největší změnou chystaného FastCentriku 4.0 bude samotné prostředí administrace, které je inspirováno material designem známým z prostředí Googlu a zařízení s Androidem. Díky tomu by pro zákazníky měla být práce s nástrojem intuitivnější.

„Nová verze přinese nové grafické šablony a také funkce, které v současné verzi FastCentrik 3 nejsou. Mohu zmínit například možnost více doručovacích adres u zákaznických profilů, oblíbené zboží nebo skupiny parametrů. V rámci srovnatelných funkcí, které má stávající verze FastCentriku, jsme kladli důraz především na vylepšení použitelnosti jednotlivých funkcí,“ vyjmenovává Zůbek.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Nová verze produktu přinese zjednodušení práce a zrychlení interního vývoje aplikace i samotnému NetDirectu. Jako další výhodu pak popisuje využití jedné technologie pro vývoj pronajímaného řešení, hybridního e-shopu i e-shopů na míru – jde tak o interně strategický krok pro sjednocování technologie.

„Pravidelně rozesíláme našim klientům dotazníky, ve kterých nám dávají zpětnou vazbu na to, jakým směrem by se měl vývoj posouvat, a tak mohou just-in-time rozhodnout o tom, co v následujícím balíčku uvidí. Nechceme mít produkt plný nesmyslných funkcionalit, které s e-shopem nemají co dočinění, snažíme se, aby byly naši klienti úspěšní. To je našim cílem,“ popisuje Zůbek s tím, že FastCentrik jako takový aktuálně mění i svůj kabát a strategii cílení.

„Doteď jsme zde byly spíše pro již zkušenější e-shopaře, kteří věděli, co od e-shopu čekají. Nerozhodovali se na základě šuškandy, velikosti brandu či prvního dojmu, ale dokázali analyzovat své potřeby, na základě kterých si vybrali partnera na několik let,“ říká Zůbek. NetDirect tak nově s řešením FastCentrik cílí právě na „prvoeshopaře“ a začátečníky.

„Přidáváme také nový balíček mini od 390 korun, kterým cílíme právě na prvoeshopaře, začátečníky a přizpůsobujeme tomu také slogan ‚E-shop pro každého‘,“ doplňuje Zůbek.

fastcentrik

Hlavní hnací motor růstu NetDirectu pro letošní rok, FastCentrik Hybrid, který vyplňuje díru mezi krabicovým řešením a řešením na míru, se podle Zůbka na trhu uchytil relativně dobře. Aktuálně na něm běží několik desítek e-shopů, jde přitom o klienty, jež využívali krabicové řešení, avšak potřebovali se v několika věcech odlišit.

„Většinou změnou grafiky, rozložením šablony a doplňujícími funkcemi, které v rámci krabicového řešení nebylo možné realizovat, nebo šlo o individuální napojení na interní systémy, API a podobně,“ popisuje Zůbek. Do budoucna přitom hybridním řešením věří.

Screenshot

Přečtěte si takéPřed 20 lety vyšel Batman začíná. Ukázal, že komiks lze brát vážněPřed dvaceti lety vtrhl do kin Batman začíná a ukázal, že superhrdinské filmy můžeme brát vážně

„Největší část e-commerce trhu tvoří právě malé e-shopy, jež fungují na pronajímaném SaaS nebo na open source řešení. Tyto firmy se dostávají zpravidla k ročním obratům do 100 milionů, avšak stále nemají finance na to, aby stavěli e-commerce platformu za miliony korun s dalšími náklady navíc. Z tohoto pohledu je logickým krokem právě hybridní řešení, které nabízí jak funkční, tak grafické odlišení, a to za relativně velmi nízkých vstupních nákladů,“ dodává Zůbek.

Partnerem článku a CzechCrunche je společnost NetDirect. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.