Móda jede online a těží z toho i Answear. Ukazuje novou vlastní kolekci a jen v Česku chce utržit 370 milionů
Je to už pět let, co na český trh vstoupil módní e-shop Answear, aby tuzemským zákazníkům nabídl další prostor, kde mohou oblečení, obuv a ostatní módní doplňky nakupovat online. A poté, co v červenci letošního roku přepracoval svůj web, oznamuje další velkou novinku. Původem polský hráč totiž znovu uvádí svou originální kolekci a hlásí, že i přes pandemický stav (nebo v tomto případě právě díky němu) chce o desítky milionů korun pokořit loňské tržby.
Stejně jako například konkurenční Zoot nebo Zalando, tedy módní e-shopy, jež se v Česku těší velké oblibě, se také Answear pokusí podpořit svůj rozsáhlý sortiment partnerských značek a nabídne v něm vlastní modely. To ostatně dělal i doposud se značkou Answear.Lab, teď ovšem tuto kolekci od základu mění a s novými modely chce přilákat ženy, které se „módou nebojí vyjádřit svůj názor“.
Během letošního podzimu se tak dočkáme nových kousků, které budou doplňovat první limitovanou kolekci vycházející z takzvaného glamour stylu 30. let minulého století. Zpravidla temné barvy jednotlivých druhů oblečení, založené na kůži i na lesklých odstínech, měly vždy zdůrazňovat únik před hospodářskou krizí a Answear vnímá, že se něco podobně společensky výrazného děje i nyní.
Proto přichází zmíněný relaunch, jenž bude reagovat jak na specifické módní potřeby trhu, tak zosobňovat tradiční styl založený na kvalitních materiálech vyráběných z velké části ve střední Evropě. „Češi jsou velmi specifičtí zákazníci se zálibou v pohodlí a ležérnosti, milovníci outdooru a variability. Vycházíme jim proto v nabídce vstříc,“ dodává Eva Balaštíková, manažerka firmy Answear pro Českou republiku a Slovensko.
Nové rozšíření kolekce přichází v době, kdy celý svět svírá pandemie koronaviru, což ale Answear – stejně jako řadu jiných českých e-shopů – nijak zvlášť nepoznamenalo. Právě naopak. Polský módní internetový obchod měl od poloviny letošního března do polovina května v Česku zaznamenat příchod až o 55 procent více nových zákazníků a zvyšuje prodeje.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsV souvislosti s tím si Answear na tuzemském trhu nastavil pro rok 2020 nový cílový obrat ve výši 370 milionů korun, tedy o 50 milionů více než loni. „Věříme si a máme za cíl obratu v Čechách dosáhnout, čeká nás hlavní sezóna. V první polovině roku jsme i přes nenadálou situaci, kterou přinesla pandemie, dosáhli obratu 155 milionů korun, takže víme, že je reálné tyto cíle plnit,“ vysvětluje majitel Krzysztof Bajolek.
Zvýšenou návštěvnost e-shopu podporuje i mobilní aplikace Answearu, ve které firma před dvěma měsíci rozjela kampaně s cílem navýšení prodejů. Noví zákazníci v Česku, na Slovensku a v Rumunsku tak za každé stažení aplikace dostali až 40procentní slevu při objednávce. A cíl se e-shopu podařilo splnit – registroval 158 tisíc nových stažení, což je zhruba o 118 tisíc více než před spuštěním akce.
Answear tak poměrně jasně ukazuje, že jeho místem je hlavně internet a na rozdíl od tuzemského Zootu nepotřebuje rozjíždět kamenné pobočky nebo nespočet výdejních míst. Má pouze jedno, a to v pražské Myšák Gallery, přičemž důraz klade hlavně na online prodej. To se navíc v aktuální situaci ukazuje jako nejlepší možné řešení, jelikož jak to tak vypadá, lidé kvůli obavám z COVID-19 budou skutečné obchody navštěvovat čím dál méně.
Tohoto trendu si navíc všímá i třeba slavný švédský fast fashion řetězec H&M, který oznámil, že příští rok uzavře na 250 svých kamenných poboček, protože se lidé zkrátka uchylují k online nakupování. H&M ve třetím čtvrtletí meziročně klesl zisk před zdaněním o více než polovinu a pravděpodobně se bude stále víc soustředit právě na svůj internetový obchod. Ostatně ten v Česku patří mezi největší hráče na trhu.