Moneta nově nabízí živnostníkům bez účtu v její bance sjednání kreditní karty online do 15 minut

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

moneta-kreditni-karta
0Zobrazit komentáře

Čtvrtá největší česká banka Moneta Money Bank je označována za digitálního lídra tuzemského bankovního trhu, a to nejen proto, že její mobilní Smartbanku používá už přes čtvrt milionu klientů, ale především díky novým technologiím, které pravidelně nasazuje. Nejnovější služba přináší přelomové změny do sjednání kreditní karty. Živnostníci si nově mohou u Monety zařídit kreditku kompletně online a během pár minut, a to i bez toho, aby u ní vůbec měli bankovní účet.

Moneta nasadila pro sjednávání kreditní karty plně digitální proces, během kterého zákazník nemusí na pobočku a navíc nemusí ani ručně podepisovat žádné papíry nebo předkládat daňová přiznání. Nová služba je určena výhradně pro živnostníky a Moneta s ní chce nyní oslovit celý český trh.

„Jsme tradiční oporou živnostníků a uvědomujeme si, že čas jsou pro ně peníze. Proto jsme našim stávajícím klientům-živnostníkům nabídli sjednání kreditní karty plně online už před rokem. Nyní tento pohodlný a bezpečný proces zpřístupňujeme klientům všech bank,“ uvedl Jiří Mizera, senior manažer digitálního bankovnictví Monety.

moneta-kreditka

Rozdíl ve sjednání kreditní karty plně online pro klienty Monety a zákazníky z jiných bank je v tom, že zatímco své klienty již Moneta velmi dobře zná, o lidech z jiných institucí podrobné finanční informace nemá. Proto vyvinula vlastní skórovací algoritmus, který sestavuje bonitní model každého žadatele na základě externích dat z internetu. Dosud bylo pro živnostníky nutné při sjednávání kreditní karty zasílat poslední dvě daňová přiznání.

kamil-demuth-scuk

Přečtěte si takéInvestiční fond Pale Fire Capital a Martin Rozhoň vkládají miliony korun do komunitního tržiště Scuk.czInvestiční fond Pale Fire Capital a Martin Rozhoň vkládají miliony korun do komunitního tržiště Scuk.cz

Moneta na svém unikátním technologickém řešení pracovala celý uplynulý rok a jde o průkopnickou záležitost nejen v Česku, ale i v rámci celoevropského trhu. Kreditní kartu Moneta Business Card s limitem až 500 tisíc korun si tak nyní mohou velmi snadno sjednat i klienti z jiných bank, kteří vedle bezplatného zřízení kreditky získají také zpět 5 % z provedených plateb (první 3 měsíce), vedení běžného účtu pro živnostníky, bezúročné období 55 dnů a možnost placení přes Google Pay.

Žádat o kreditní kartu Monety je možné přímo na webu na webu moneta.cz. Zájemce musí zadat své identifikační číslo (IČO), zvolit kreditní limit (maximálně 500 tisíc korun) a následně přes kameru v počítači nebo telefonu ofotit občanský průkaz, druhý doklad totožnosti a nakonec naskenovat také svůj obličej. Tento třetí bezpečnostní krok Moneta přidala nově coby vyspělou ochranu proti zneužití pravých či padělaných osobních dokladů.

moneta-google-pay

Platba přes Google Pay

Jakmile jsou všechny údaje správně zadány, skóringový systém žadatele během několika minut (standardně nanejvýš do 15 minut) ohodnotí a předá informaci, zda byla žádost schválena. Pak je již potřeba jen online podepsat smlouvu, převést pomocí bankovního převodu (v přípravě je platba kartou) jednu korunu pro ověření a vzápětí je živnostníkovi otevřen nový účet s kreditní kartou. Tou je možné okamžitě platit přes Google Pay, fyzicky pak přijde do 5 pracovních dní poštou.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Alza během Black Friday prodala zboží za 2 miliardy korun. Největším hitem byly AirPods od Applu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

alza-vydej-top
0Zobrazit komentáře

Český internet v uplynulých dnech zachvátila vlna významných slev, které si velká většina obchodů připravila v rámci prodejní akce Black Friday. Největší tuzemský e-shop Alza.cz, který tradiční slevovou akci odstartoval už 12. listopadu, během Black Friday utržil za téměř 2,4 milionu prodaných kusů zboží 2 miliardy korun. Za celý loňský rok pro srovnání Alza utržila 21 miliard korun.

Vůbec nejsilnějším dnem byl během čtrnáctidenního slevového období přímo „černý pátek“ 23. listopadu, během něhož denní tržby Alzy atakovaly hranici čtvrt miliardy korun. Ve slevě letos největší český e-shop nabídl nejvíce produktů v historii, zhruba 2,5 tisíce. Zákazníci měli největší zájem o mobilní telefony, notebooky a domácí elektroniku.

„Vnímáme, že stále více lidí vyčkává s nákupem vánočních dárků právě na Black Friday, kdy mohou nakoupit s výraznou slevou. Svědčí o tom 2,4 milionu prodaných kusů zboží za rekordní 2 miliardy korun. To je mimo jiné i skvělá vizitka toho, že vybrané produkty měly u zákazníků úspěch. Největším hitem se letos stala bezdrátová sluchátka AirPods, kterých se prodaly tisíce kusů, dále také hry a herní konzole Playstation 4 a XBox, kde byl růst víc než dvojnásobný oproti loňsku,“ shrnuje interim marketingový ředitel Alza.cz Jan Sadílek.

alza-black-friday

Alza uvádí, že si během 14 dnů prohlédlo akční nabídku jejích produktů přes 5 milionů lidí. Z mobilních telefonů byl největší zájem o iPhony, které zmizely v řádu hodin, byť se v některých případech objevil poměrně častý neduh tuzemských e-shopů, kdy se ve výsledku nemuselo jednat o tak velké slevy, jak bylo avizováno. Vedle telefonů byl největší zájem o notebooky, velké televize, bílé elektro, domácí spotřebiče, ale také sportovní vybavení.

jack-ma-alibaba1

Přečtěte si takéČínský gigant Alibaba prodal při prodejním svátku Singles‘ Day během hodiny zboží za 10 miliard dolarůČínský gigant Alibaba prodal při prodejním svátku Singles‘ Day během hodiny zboží za 10 miliard dolarů

Tuzemská e-shopová jednička tak za sebou má tradiční zátěžový test před vrcholem sezony, tedy vánoční sezonou, na kterou se již pečlivě připravuje. Vedle toho, že Alza ve třech centrálních skladech zavedla bleskový výdej, dnes oznámila také spolupráci se Zásilkovnou. Díky tomu rozšířila svou distribuční síť o více než 1 800 nových odběrných míst.

Do Black Friday se zapojilo 70 % e-shopů

„Více než polovina našich zákazníků stále dává přednost osobnímu vyzvednutím a s blížícími se svátky číslo ještě stoupá. My jejich potřebám nasloucháme a chceme jim to maximálně usnadnit – spokojený zákazník je pro nás prioritou. Proto jsme své síly pro začátek spojili se Zásilkovnou.cz,“ říká Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz. V nejbližší době navíc jeho firma slibuje také přidání tzv. Geis pointů.

alza_vydej2

Jedna z několika desítek výdejen Alza.cz

Pro letošní Vánoce Alza naskladnila bezmála 6 milionů kusů produktů za celkem 4,7 miliardy korun. Slevové akce v rámci Black Friday navíc poběží až do první adventní neděle, tedy 2. prosince, jen už v nich nebudou přibývat žádné nové produkty. Podle analýzy konzultační společnosti Acomware se letos do Black Friday zapojilo zhruba 70 procent českých internetových obchodů a něco přes polovinu kamenných řetězců.