Na dresu Sparty bude sázkovka Betano, jejíž část patří Komárkovi. Chce se tím pořádně ukázat Česku
Fotbalová Sparta by měla lukrativním dealem s řeckou sázkovkou srovnat krok s rivalem ze Slavie. Betano nahrazuje českou jedničku Tipsport.
Fortuna, SynotTip, SazkaBet, Tipsport a teď Betano. Tradice sázkových kanceláří jako nejsilnějších a nejviditelnějších sponzorů tuzemského sportu je silná a právě v úvodu zmíněném pořadí se jednotlivé sázkovky vystřídaly jako hlavní partneři také na dresech fotbalové Sparty. První čtyři jsou hráči z Česka, až poslední Betano přichází jako první zahraniční společnost poté, co se u nás uvolnila licenční pravidla. Řecká sázkovka rychle roste po Evropě, na hrudi ji nosí několik fotbalových klubů a Sparta je pro ní teď velkou příležitostí, jak se pořádně ukázat místnímu publiku.
Zajímavý je celý deal také pro samotnou pražskou Spartu, která se letos po více než čtyřech letech rozloučila s titulárním partnerem, Tipsportem. Detaily partnerství dlouhodobé sázkové jedničky v Česku a úřadujícího českého mistra nejsou známy, díky nové tříleté smlouvě s Betanem by si však podle informací CzechCrunche měla sparťanská kasa významným způsobem polepšit. Finanční parametry by měly být v případě Sparty a Betana srovnatelné s dealem, který předloni vyjednala konkurenční Slavia s investiční platformou eToro.
Ani SK Slavia Praha oficiálně neprozradila, kolik jí současný generální partner v podobě eTora přináší. Podle informací CzechCrunche měla izraelská investiční platforma v roce 2021 podepsat stejnou smlouvu jako se Slavií také s rumunskou Kluží. Ta má podle Eurosportu ročně inkasovat 1,8 milionu eur, v aktuálním přepočtu přes 42 milionů korun. Řádově mezi 40 až 50 miliony korun ročně by nyní díky dealu s Betanem měla dostat také Sparta, která nového partnera ukázala na dresu nad svým stadionem na Letné, kam ho vynesl vrtulník.
„Příchod značky Betano na pozici generálního partnera je výsledkem naší dlouhodobé koncepční práce v komerční oblasti. Velmi rychle jsme si v rámci jednání dokázali získat důvěru partnera, který ocenil náš inovativní přístup k marketingu a komunikaci. To se brzy projeví také v prvních aktivacích, které již společně připravujeme,“ říká k uzavřenému partnerství nový generální ředitel Sparty Tomáš Křivda, který měl dosud na starosti komerční úsek a od 1. července se posunul v klubové hierarchii na nejvyšší stupínek. Větší podrobnosti včetně finančních parametrů Sparta oficiálně nesděluje.
Příležitost je to také pro Betano, které při svém loňském vstupu na český trh mluvilo o velkých plánech s tím, že se chce poprat s Tipsportem a Fortunou, dvěma tradičními sázkovými hráči v Česku, kteří tady celý trh ovládají. V některých jiných zemích si už Betano, které patří skupiny Kaizen Gaming, podařilo silnější pozici vybudovat.
Na domácím řeckém a také kyperském trhu skupina, v níž drží prostřednictvím své skupiny Allwyn téměř 37% podíl jeden z nejbohatších Čechů Karel Komárek, operuje pod názvem Stoiximan. Se značkou Betano pak expanduje po Evropě a online sportovní hry a sázení aktuálně nabízí v jedenácti zemích.