Na trhu IT outsourcingu vzniká nový půlmiliardový hráč. Slováci kupují českou personální agenturu Bridgewater

Peter BrejčákPeter Brejčák

01_titans_bridgewater-min

Foto: Antonín Lavrenčík

Marek Greško (spoluzakladatel Titans), Matej Klenovský (investiční manažer Sandberg Capital), Róbert Dusík (spoluzakladatel Titans) a Jakub Konečný (zakladatel Bridgewater)

0Zobrazit komentáře

Pracovní trh dlouhodobě trápí nedostatek technologických expertů, nejenom v Česku do svých vývojářských center masivně investují lokální i mezinárodní společnosti. Právě na tuzemském trhu vyhledávání a doporučování IT specialistů působí i firma Bridgewater, jež nyní mění většinového majitele. Podíl si kupuje společnost Titans Freelancers, slovenská jednička v oblasti outsourcingu IT specialistů. Společnými silami chtějí expandovat do střední a západní Evropy.

Majoritní podíl 75 procent v Bridgewater kupují Titans od společnosti Topelex, jejíž většinový majitel Milan Procházka personální agenturu budoval od začátků společně se zakladatelem Jakubem Konečným. Ten ve firmě zůstává v roli spolumajitele, nadále bude řídit českou entitu a podílet se na další expanzi.

Hodnotu transakce ani jedna ze stran nekomentuje. Slovenští Titans však v loňském roce podle oficiálních dat utržili přibližně 275 milionů korun, a byť Bridgewater své účetní závěrky nezveřejňuje, dle vyjádření obě společnosti v letošním roce kumulovaně dosáhnou na tržby více než 500 milionů korun. Suma se tak se podle odhadu CzechCrunche pohybovala ve stovkách milionů korun.

02_titans_bridgewater

Foto: Titans freelancers

Matej Klenovský (investiční manažer Sandberg Capital), Róbert Dusík (spoluzakladatel Titans), Jakub Konečný (zakladatel Bridgewater) a Marek Greško (spoluzakladatel Titans)

Ve snaze akcelerovat svůj růst si Titans v dubnu letošního roku na pomoc přibrali investora, slovenský investiční fond Sandberg Capital, který ve firmě drží patnáctiprocentní podíl. Podle zdrojů CzechCrunche fond do firmy investoval částku převyšující čtvrt miliardy korun. Sandberg v tuzemsku nedávno vkládal kapitál například do společnosti Daktela.

„Spojením Bridgewater a Titans vzniká mezinárodní hráč, který tak může klientům i kandidátům nabídnout kompletní servis nejen v jedné zemi, ale brzy v celé Evropě. Máme ty nejvyšší ambice a já osobně se na spolupráci velmi těším,“ hodnotí Jakub Konečný, který firmu zakládal koncem roku 2017 a aktuálně zaměstnává 30 recruitment expertů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Naší společnou vizí je vybudovat lídra v oblasti IT outsourcingu v regionu střední Evropy. Aktivity, postavení a způsob fungování Bridgewateru nám do portfolia výborně zapadají. Je to rychle rostoucí firma, která si za necelé čtyři roky dokázala vybudovat pozici jedné z nejstabilnějších IT outsourcing společností na českém trhu. Proto věříme, že naše partnerství s Jakubem a celým týmem bude směřovat k upevnění naší pozice a dalšímu růstu,“ komentuje Róbert Dusík, spolumajitel Titans.

Společnost Titans Freelancers vznikla v roce 2013, v průběhu let se stala lídrem slovenského trhu své oblasti. Aktuálně disponuje aktivní databází s jedenácti tisíci IT specialisty. Od spolupráce s Bridgewater očekává propojení slovenského a českého trhu, což by mělo přinést více možností a projektů IT specialistům, klientům společnosti pak větší výběr talentů napříč zeměmi. „Je to pro nás významný milník,“ zdůrazňuje Marek Greško, spoluzakladatel Titans.

Španělský vlak přijíždí na první kolej. Státní dráhy Renfe Operadora získaly poloviční podíl v českém Leo Expressu

vlak-leo-express2-1640×872-min

Vlak Leo Express

0Zobrazit komentáře

Jak bylo v březnu ujednáno, v prosinci se podařilo naplnit. Do českého dopravce Leo Express, který měl až doposud pouze české vlastníky, vstoupily španělské státní dráhy a také švédský specialista na servis vozidel železniční dopravy. Díky transakci, ve které Španělé získali v Leo Expressu poloviční podíl a Švédové pět procent, se základní kapitál českého dopravce navýšil o 150 milionů korun.

Pod svým aktuálním jménem působí Leo Express na trhu drážní dopravy od roku 2011. Za deset let svého fungování se mu podařilo rozšířit služby do oblasti střední Evropy, které dnes nezprostředkovávají pouze vlaky, ale i autobusy.

V České republice se s jeho vlaky lze setkat na trase Praha–Ostrava a od prosince roku 2019 zajišťují regionální dopravu i v Pardubickém kraji. Ve stejném roce Leo Express přepravil na 2,4 milionu cestujících a jeho obrat poprvé překonal hranici jedné miliardy korun. A na významné události není chudý ani letošní rok.

leos-novotny-leo-express

Foto: Leo Express

Leoš Novotný mladší, zakladatel Leo Expressu

Do společnosti totiž vstoupil strategický partner v podobě španělských státních drah Renfe Operadora. Ten získal přes 13,5 milionu akcií společnosti v nominální hodnotě 135 milionů korun, což reprezentuje poloviční podíl v Leo Expressu. Renfe provozuje síť vysokorychlostních vlaků ve Španělsku, která je zároveň největší vysokorychlostní sítí v Evropě a po Číně dokonce druhou největší na světě.

K celé transakci, o které jsme informovali již v srpnu tohoto roku, se přidala také firma EuroMaint, která v Leo Expressu získala 1,3 milionu akcií v nominální hodnotě 13,5 milionu korun, tedy přibližně 5% podíl. Společnost se sídlem ve švédské Solně poskytuje inženýrské a servisní služby pro sektor železniční dopravy. Jedná se o služby spojené s údržbou v provozu, mobilní údržbou, generálními opravami, servisem komponentů a dodávkami náhradních dílů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Jak informoval deník E15, na základě vstupu Španělů do Leo Expressu došlo u dopravce k restrukturalizaci. V říjnu tohoto roku opustil křeslo člena představenstva společnosti Leoš Novotný starší, otec zakladatele Leo Expressu Leoše Novotného mladšího a bývalý majitel potravinářského giganta Hamé. Zároveň do společnosti Leo Mobility, patřící právě Leoši Novotnému mladšímu, převedly své podíly Leo Express, Leo Connect a Leo Express Polska.

dawnwalker

Přečtěte si takéBývalí vývojáři Zaklínače chystají upíří fantasy. Ukázka hry bere dechBývalí vývojáři Zaklínače chystají upíří fantasy. První ukázka ze hry láká na krvavý středověk

Po španělské investici drží Leo Mobility v Leo Expressu 44,3% podíl v celkové hodnotě bezmála 120 milionů korun. Zbylá část podniku připadá na drobné akcionáře. Celková hodnota základního kapitálu Leo Expressu by měla po transakci činit 270,5 milionu korun. Celková hodnota transakce se pak měla vyšplhat téměř ke 200 milionům korun, jelikož úpis akcií proběhl v kurzu 13,35 koruny za kus. 

Dopravce chce finance a nové partnerství využít ke svému dalšímu rozvoji a hledání nových tratí, na kterých by mohl své vlaky provozovat. Dít by se tak mělo nejen v Česku, ale i v zahraničí. Spolupráce chce ke své expanzi využít i dopravce Renfe, který má v plánu proniknout na nové evropské trhy.