Nadstandardní luxus v centru metropolí. Potomci Julia Meinla nabízí investice do designových rezidencí

Julius Meinl Living renovuje historické domy na luxusní apartmány a přidává smart služby. Díky The Julius Fund otevírá příležitost pro investory.

Marta PlecitáMarta Plecitá

navrh-bez-nazvu

Foto: The Julius Fund

The Julius Fund nabízí investice do luxusních apartmánů v centru metropolí

Designová svítidla, dřevěné podlahy, vana v prostoru a výhled z okna na nejužší centrum… Obliba krátkodobého apartmánového ubytování pro náročné v srdci evropských hlavních měst je na vzestupu. Vyhledávání na Booking.com hlásí vysokou obsazenost jak ve všední dny, tak o víkendech.

„Jedná se o zajímavý trend posledních let jak pohledem cestovatele, tak zejména pohledem zkušeného investora,“ říká Robert Kohn, člen dozorčí rady Julius Meinl Investment SICAV, jejíž podfond, The Julius Fund, investuje prostřednictvím akcií a dluhopisů do společnosti Julius Meinl Living. Ta se specializuje právě na podnikání v segmentu luxusních nemovitostí. Vlastní, developuje a provozuje rezidence, které nabízí velký prostor nadstandardně zařízených apartmánů a zároveň prostředí blížící se více pocitu „vlastního domova“ než klasického hotelu.

Českým příkladem je rezidence The Julius Prague na Senovážném náměstí v Praze se 168 apartmány. „Jezdí k nám baby boomers, obchodníci, digitální nomádi, rodiny i páry nejčastěji ze Spojených států, Německa a Velké Británie. Na konci srpna 2024 jsme měli na Booking.com hodnocení 9,4 a obsazenost se dlouhodobě drží na 75 procentech, což je jedno z nejvyšších čísel v celém hotelnictví v rámci Evropy,“ říká Martin Švehla, Head of Hospitality Julius Meinl Living.

Obsazenost se dlouhodobě drží na 75 procentech, což je jedno z nejvyšších čísel v celém hotelnictví v rámci Evropy.

Pro investory je celý koncept unikátní nejen z pohledu obsazenosti. Podstatnou roli hraje vysoký, zhruba 50procentní provozní zisk daný nižšími náklady na personál, než má klasický hotel. „Umožňují nám to smart technologie, díky kterým se hosté v mnoha situacích obslouží sami, a přitom jim zůstávají k dispozici všechny služby, které očekávají,“ vysvětluje.

Znamená to rychlý self check-in nebo úklid, občerstvení a taxi přes QR kód. Rezidence tak potřebuje zhruba polovinu personálu oproti 5* hotelu srovnatelné úrovně a host má zároveň vše, na co si vzpomene. „Cokoli, co návštěvník očekává, má na dosah několika intuitivních kliknutí. Digitalizace tu hraje ve prospěch investorů i pohodlí těch, kdo se ubytovali, “ dodává Švehla.

Investice do The Julius Fund je unikátní ze tří důvodů. Zaprvé jde o zhodnocení původně chátrajících historických budov, které jsou přeměněny v luxusní rezidence. Zadruhé to jsou očekávané rostoucí zisky z ubytovacích služeb v těchto rezidencích a dále také pokračující růst hodnoty nemovitostí. Cílový průměrný výnos, který u fondu mohou investoři očekávat, počítá v pětiletém období s 8–10 procenty ročně. Fond cílí na kvalifikované investory připravené vložit minimálně milion korun.

navrh-bez-nazvu-9

Přečtěte si takéPraha má novou ulici přímo v centru, vede kousek od MasaryčkyPraha má novou ulici přímo v centru. Vede kousek od Masaryčky a v budoucnu na ni navážou další

Společnost Julius Meinl Living, do jejichž akcií a dluhopisů fond investuje a která rezidence The Julius Prague provozuje, vlastní také další hotelovou nemovitost v Budapešti a otevře novou rezidenci v Bukurešti. Expanzi zaměřuje i na Řím, Londýn, Barcelonu a jiná západoevropská města. Vybírá lokality v srdcích turisticky atraktivních metropolí, což dává jistotu, že investice budou stabilně nabývat na hodnotě.

Stejně jako se Julius Meinl I. ze severočeských Kraslic proslavil v císařské Vídni inovacemi v pražení kávy, jeho potomci říkají, že dělají totéž v novém oboru. Tak také vznikl inovativní koncept hotelových rezidencí a fond, který teď umožňuje investorům rozšířit ho po Evropě. Na zakladatele slavného rodu mimochodem symbolicky odkazuje i gourmet obchůdek v přízemí pražského hotelu The Julius, nabízející gurmánské pochoutky z Vídně i ze světa.

 

CC Native

Partnerem článku je The Julius Fund

Rubriku Investice podporujíjet-investment_logo_srgb

Tykač, Kijonková, Novotný a spol. a tisíc návštěvníků. Podívejte se, jaká byla konference Money Maker 2024

CzechCrunch uspořádal třetí ročník investičně-byznysové konference Money Maker, ze které se stala největší akce svého druhu v Česku.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

moneymaker

Foto: Jan Nechvíle / CzechCrunch

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a JSK Investments, na konferenci Money Maker 2024

0Zobrazit komentáře

Pavel Tykač, Simona Kijonková, Ondřej Novotný, Igor Fait, Simona Otavová, Dušan Šenkypl nebo Pavel Řehák. To je jen několik z řady předních osobností českého byznysu, které se na začátku listopadu v rámci nabitého dvoudenního programu objevily na konferenci Money Maker 2024. Letos byla velká akce, kterou již potřetí pořádal CzechCrunch, rozdělená do dvou dnů a do pražského Cubexu na ni dorazilo celkově přes tisíc návštěvníků. Zlatým hřebem programu byla televizní soutěž AZ-kvíz v čele s legendárním moderátorem Alešem Zbořilem, v níž byznysmeny Petra Stuchlíka a Igora Rattaje vyzvali dva odvážlivci z publika. Podívejte se ve velké fotogalerii, jak letošní ročník vypadal…

Letošní konference Money Maker se nesla v duchu investičního know-how a byznysové inspirace. Světu investic ze všech možných úhlů byl zasvěcen první den. Návod na to, jak se stát rentiérem už po čtyřicítce, přednesl průkopník pasivního investování Lukáš Nádvorník. S uznávaným investorem Michalem Semotanem jsme se podívali, jak se mu daří porážet index S&P 500, a další zkušený investor Petr Žabža zase popsal, jak do světa investic vstoupit v různých fázích života. Tématu se týkaly také americké prezidentské volby, které jsme probrali mimo jiné s investorem Filipem Kejlou.

Druhý den jsme se naplno ponořili do světa byznysu. Spoluzakladatel organizace Oktagon MMA Ondřej Novotný vyprávěl, jak se z Česka buduje celoevropsky úspěšný sportovní šoubyznys, aby na něj navázal jeden z nejbohatších Čechů Pavel Tykač. Ten zase popisoval, jak si kupoval fotbalovou Slavii a na co se ptal Daniela Křetínského, kterému patří konkurenční Sparta. Svůj nový život po miliardovém prodeji Zásilkovny popsala Simona Kijonková a to, jak investují vydělané stamiliony do lepšího Česka, jsme probrali s Pavlem Řehákem z Directu a Petrem Zahradníkem z Qminers.

Fotogalerie: Money Maker 2024

Dvoudenní program v pražském Cubexu toho ale během velké konference nabídl mnohem víc. Součástí Money Makeru byla také televizní soutěž AZ-kvíz, během které se publikum zejména díky showmanům v podobě Petra Stuchlíka a Igora Rattaje náramně bavilo. Oba byznysmeni se nakonec museli sklonit před vyzyvatelem z publika, který si odnesl šek ve výši 50 tisíc korun od společnosti XTB, generálního partnera konference. V Power Hubu, který vznikl ve spolupráci s VIP partnerem, skupinou LongRiver, se odehrávaly důležité byznysové debaty a součástí bylo také rozsáhlé expo, v němž byly k vidění různé investiční příležitosti.

Pro souhrn toho nejdůležitějšího, co na letošním Money Makeru padlo, sledujte v následujících dnech web i sociální sítě CzechCrunche.

Děkujeme všem řečníkům, návštěvníkům i našim partnerům a těšíme se zase příští rok na viděnou!