Nástroje pro blokování reklamy používá již přes 600 milionů uživatelů
Reklamy internetu jsou, zdá se, den za dnem stále nepopulárnější, přestože největší internetoví hráči se snaží najít kompromis, tak aby zcela neztratili hlavní zdroj svých příjmů. Facebook už před nějakým časem blokátory reklam sám zcela potlačil, avšak když stejné řešení aplikovali jiní, ukázalo se, že uživatelé radši ze stránky úplně odejdou, než aby blokaci vypnuli. To a jiná data ukazuje nejnovější průzkum společnosti PageFair.
Podle něho už je různý software blokující internetovou reklamu instalován na 615 milionech zařízeních po celém světě, což je 30% růst oproti loňsku. Globálně tak blokátorů využívá celkem 11 % procent uživatelů internetu, nicméně toto číslo se výrazně liší v závislosti na regionu. Vůbec nejvíce rozšířená je v této oblasti Indonésie, kde reklamy blokuje až 58 % uživatelů, například v USA je to 18 %, avšak v Česku či na Slovensku toto číslo činí pouhých 9 procent.
Další čísla například říkají, že 74 % amerických uživatelů AdBlocku odejde ze stránky, která blokaci zamezuje, přitom 77 % je ochotno vídat reklamu na internetu v nějakém formátu. Nejpoužívanějším prostředkem na blokaci reklamy je AdBlock Plus, jehož poskytovatel uvádí, že službu využívá na 100 milionů uživatelů.