Český e-shop s kontaktními čočkami VašeČočky.cz loni utržil 700 milionů korun. Letos otevře vlastní optiky

vasecockyt
0Zobrazit komentáře

Nejen elektronika, potraviny, léky nebo třeba parfémy v minulém roce na největších českých e-shopech zaznamenaly razantní růst. Mezi těmi méně standardními produkty byly také kontaktní čočky, jejichž jedním z největších online prodejců v Česku je e-shop VašeČočky.cz. Ten během loňského roku utržil 700 milionů korun, což představovalo 7% nárůst oproti roku 2017.

Vedle klasických kontaktních čoček se dařilo v prodeji také slunečním brýlím, které vyrostly v konečných číslech o zhruba 400 procent a v nabídce jich je kolem 500. Pro jejich vyzkoušení implementovaly VašeČočky.cz funkci virtuálního zrcadla, přes které si je lze vyzkoušet i bez nutnosti návštěvy pobočky. I ty však budou pro e-shop zásadní, jelikož se VašeČočky.cz letos chystají otevřít vůbec první vlastní fyzické optiky.

V roce 2019 plánujeme expanzi e-shopu do dalších evropských zemí. V Česku a na Slovensku otevřeme první vlastní optiky se službami, které budou spojovat výhody e-shopu a klasické optiky, a následně bychom tento model chtěli rozšířit do celé Evropy,“ doplňuje k letošním plánům výkonný ředitel e-shopu Jiří Urban.

vasecocky-web

S expanzí do zahraničí souvisí fakt, že společnost Maternia, která VašeČočky.cz vlastní a provozuje, prodá více než 85 procent veškerého sortimentu právě v cizině, konkrétně především v Německu, kde e-shop funguje pod názvem 321linsen.de, a také v Itálii, kde má název Lentiamo.it. Nejzásadnější meziroční růst nicméně proběhl na trzích v Rumunsku, Belgii, Švýcarsku nebo Bulharsku.

Celkově fungují e-shopy s kontaktními čočkami od Maternie aktuálně v 15 zemích Evropy a na zahraničí chtějí útočit i s vlastními produkty. Jako první byl v loňském roce představen roztok pro kontaktní čočky s kyselinou hyaluronovou. V nejbližší době, respektive v horizontu několika málo týdnů, k tomu mají přibýt i vlastní kontaktní čočky.

Naopak největší konkurent VašeČočky v Česku, společnost Alensa, utržila loni 1,1 miliardy korun při zhruba 22% meziročním růstu.

Aktualizace 26. 2. 2019 v 19:05: Doplnění českého e-shopu Alensa, který se pozicuje jako největší prodejce v Česku.

Internetový supermarket Košík.cz prodal za šest týdnů na váhu do papírových sáčků už 3 tuny potravin

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

kosik.cz-bezobalu2
0Zobrazit komentáře

Stále větší důraz na ekologii a zelenější fungování se snaží v Česku prosazovat největší e-shopy s potravinami, které chtějí jít v mnoha ohledech příkladem i velkým kamenným supermarketům. Potravinový e-shop Košík.cz proto v polovině ledna spustil svou bezobalovou iniciativu, kdy vybrané suroviny váží a odsypává do papírových sáčků, a po šesti týdnech hlásí, že tímto způsobem prodal už tři tuny potravin.

Košík.cz, patřící do e-commerce skupiny Mall Group, v lednu zahájil svou cestu k tzv. bezobalové budoucnosti, když začal vybrané sypké suroviny prodávat na váhu v recyklovaných sáčcích, a svou iniciativu chce dále rozšiřovat. První měsíc a půl v provozu totiž dal Košíku signál, že o to mají jeho zákazníci zájem. Odvážené potraviny se objevily od poloviny ledna v každém desátém nákupu s tím, že nejvíce si lidé objednávali do sáčků rýži, luštěniny a ovesné vločky.

kosik.cz-bezobalu

Bezobalové zásobníky Košíku

Celkem se prodaly bezobalovou metodou více než tři tisíce kilogramů potravin a Košík už na základě požadavků zákazníků počítá s rozšiřováním nabídky. K současným šedesáti položkám již přibylo několik druhů bio müsli nebo vážený cukr a v plánu je také rozšíření o „nebio“ alternativy nejprodávanějších položek a teoreticky také non-food kategorie, což by mohlo představovat například drogistické zboží.

„Přišly nám stovky připomínek a námětů na vylepšení služby. Některé z nich jsme již zapracovali, jiné budeme zapracovávat v následujících týdnech a měsících,“ uvádí Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz. Odvážené potraviny zatím prý ze dvou třetin využívají ženy a naprostá většina, kdo bezobalový nákup vyzkoušela, u něj zůstala a objednávala vybrané potraviny tímto způsobem i nadále. „Jednoznačně se ukazuje, že lidem na ekologii záleží a bezobalové nakupování má smysl,“ dodává Jeřábek.

ceska-sporitelna3

Přečtěte si takéČeská spořitelna spouští okamžité platby. Peníze dorazí během pár vteřin zatím pouze do Air BankČeská spořitelna spouští okamžité platby. Peníze dorazí během pár vteřin zatím pouze do Air Bank

Košík se chce svou bezobalovou iniciativou postupně zbavovat plastových obalů, a proto přišel s vlastním řešením, kdy ve speciálních nádobách skladuje několik desítek vybraných surovin, jež pak pracovníci ve vybraném množství odsypou do jednodruhových, snadno zrecyklovatelných papírových sáčků. Každý zvážený sáček pak dostane speciální štítek, který je rovněž stoprocentně recyklovatelný. Všechny sáčky pak navíc můžete při dalším nákupu vrátit kurýrovi, čímž se jejich koloběh a následná recyklace završí.

kosik.cz-bezobalu

Foto: Košík.cz

Odsypávání potravin na váhu v Košík.cz

Bezobalové nakupování mohou na Košíku od ledna využívat všichni zákazníci z Prahy a středních Čech, Plzeňska, Liberecka, Ústecka, v Hradci Králové, na Pardubicku a také v okolí Teplic, Mostu a Chomutova, zkrátka všude, kde aktuálně Košík rozváží. K současným šedesáti bezobalovým položkám by měly již brzy přibýt další potraviny a možná nejen ty. Vedle toho Košík nabízí dalších více než 15 tisíc „standardních“ položek.