NetDirect spouští nástroj pro personalizaci obsahu českých eshopů
Česká společnost NetDirect, která nabízí vlastní eshopová řešení ShopCentrik a FastCentrik, si přichystala zajímavou novinku. Po zhruba dvouletém vývoji představuje novou platformu, která umožní internetovým obchodům personalizovat jejich nabídku, tedy rozpoznat zájmy a potřeby zákazníků a na základě toho jim pak nabídnout přesně cílené zboží.
Platforma, jejíž vývoj údajně v nákladech vyšel na 10 milionů Kč, konkrétně analyzuje, zpracovává a využívá veškerá data získaná z nákupního chování jedince i davu, na jejichž základě pak následně personalizuje obsah, který je zákazníkovi nabízen.
„Nejvíce e-shopů momentálně doporučuje zákazníkům své nejprodávanější produkty. Ty jsou ale velmi často zcela mimo oblast zájmu zákazníka a spíš ho taková nabídka obtěžuje. Jakmile mu jsou nabídnuty relevantní produkty, výrazně se zvyšuje šance, že nějaký z nich zakoupí hned, nebo se alespoň v budoucnu do e-shopu vrátí na další nákup,“ vysvětluje Marek Krška, Marketing and Sales manager NetDirect
Získávání dat
Data jsou získaná nejen z nákupů uskutečněných z počítače, ale také z mobilních zařízení. Samozřejmě je lze také propojit s kamenným obchodem, případně informačními systémy CRM a ERP. Informace z obchodu jsou poté následně přenášeny do e-shopu a naopak.
Čísla
O tom, že personalizace obsahu dává v mnoha případech smysl, se samozřejmě mluví už léta. NetDirect se to nyní snaží podložit i konkrétními čísly. Během testování totiž došlo v obchodech s nasazenou personalizací ke zvýšení celkových tržeb o čtvrtinu, počet uskutečněných transakcí vzrostl o 22 % a konverzní poměr o 11 %.
úprava 14:41: Platforma je jinak prozatím součástí právě již zmíněných eshopových řešení ShopCentrik a FastCentrik. Prvním eshopem, který ji aktivně využívá je pak Snowbitch.cz
foto: zergev/Flickr