Okatá legenda v trendy provedení. Karolína Pechová přetváří tradiční síťovku na elegantní módní doplněk
Hrdinka, která v době socialismu dopravila z Jednoty do českých domácností nevyčíslitelné množství potravin. Řeč je o tradiční síťovce, jejíž legendu již několik let oživuje Karolína Pechová. Zatímco minulý rok byl pro ni extrémně úspěšný, letos se tolik nedaří. Ani to jí však nezastavilo a nyní uvádí novou síťovku vyrobenou ve spolupráci s Brašnářstvím Tlustý, která je především elegantním doplňkem než čistě užitkovým zavazadlem.
Za minulý rok se Pechové podařilo prodat na 100 tisíc kusů síťovek a dostat se na obrat ve vyšších jednotkách milionů. Nebýt aktuální koronavirové situace, mohl být rok 2020 ještě úspěšnější – aktuálně je její byznys na 50 procentech loňského obratu. I přes tyto nepříjemnosti ale stále připomíná praktičnost ikonické české tašky a zvyšuje její estetickou hodnotu.
Praktičnost a módnost nabízených síťovek jsou dle Pechové dva hlavní důvody, proč jsou tyto tašky tak populární. „Hojně se u nás prodává síťovka z pružné bavlny, jejíž unikátnost tkví právě v pružnosti. Sbalíte ji do klubíčka a jednoduše hodíte do kapsy. Při jejím použití se však roztáhne do gigantických rozměrů a její nosnost činí až 15 kg. A to je vlastně i naše vlajková loď,“ říká.
„Druhý silný artikl je velmi oblíbená síťovka s hustými oky a s pružným vnitřkem, což už jsou vlastně polokabelky, tedy módní doplňky,“ vysvětluje Pechová a reaguje na fakt, že síťovky častěji shání ženy – muži tvoří zhruba 35 procent kupní síly. Síťovkami se vybavují sportovci se zájmem o outdoorové aktivity, hipsteři i konzervativní typy lidí. Kdo si je ale kupuje nejčastěji, se podle ní přesně nedá určit.
V současné době však tvoří podstatnou část obratů i objednávky od „nečekaných“ subjektů. Předprodej tašek do menších obchodů téměř zcela zamrznul, a proto nyní vše stojí pouze na online prodeji a také zájmu ze strany velkých společností, které síťovky využívají jako svůj merchandising.
„O specifický merch je zatím stále velký zájem, speciálně u firem, které podporují českou výrobu a chtějí být více eko,“ říká Karolína Pechová, která mimo Českou síťovku, jak zní oficiální název značky, pod kterou jsou tradiční tašky prodávány, nabízí své produkty i pod hlavičkou značky netty.studio.
Stigma časů minulých
Důvodem, proč vedle sebe stojí hned dvě značky, je určitá škatulka, do které síťovku většina z nás vkládá. Pojem síťovka totiž vyvolává vzpomínky na minulý režim a Pribináčky vykukující zpoza pletených ok. Cílem Karolíny Pechové je ale dodávat k praktičnosti i přidanou estetickou hodnotu, aby produkty vypadaly trendy. A to prý není tak jednoduché.