Okatá legenda v trendy provedení. Karolína Pechová přetváří tradiční síťovku na elegantní módní doplněk

ceska-sitovka1-1

Foto: Česká síťovka

Karolína Pechová s novou síťovkou vzniklou ve spolupráci s Brašnářství Tlustý

0Zobrazit komentáře

Hrdinka, která v době socialismu dopravila z Jednoty do českých domácností nevyčíslitelné množství potravin. Řeč je o tradiční síťovce, jejíž legendu již několik let oživuje Karolína Pechová. Zatímco minulý rok byl pro ni extrémně úspěšný, letos se tolik nedaří. Ani to jí však nezastavilo a nyní uvádí novou síťovku vyrobenou ve spolupráci s Brašnářstvím Tlustý, která je především elegantním doplňkem než čistě užitkovým zavazadlem.

Za minulý rok se Pechové podařilo prodat na 100 tisíc kusů síťovek a dostat se na obrat ve vyšších jednotkách milionů. Nebýt aktuální koronavirové situace, mohl být rok 2020 ještě úspěšnější – aktuálně je její byznys na 50 procentech loňského obratu. I přes tyto nepříjemnosti ale stále připomíná praktičnost ikonické české tašky a zvyšuje její estetickou hodnotu.

Praktičnost a módnost nabízených síťovek jsou dle Pechové dva hlavní důvody, proč jsou tyto tašky tak populární. „Hojně se u nás prodává síťovka z pružné bavlny, jejíž unikátnost tkví právě v pružnosti. Sbalíte ji do klubíčka a jednoduše hodíte do kapsy. Při jejím použití se však roztáhne do gigantických rozměrů a její nosnost činí až 15 kg. A to je vlastně i naše vlajková loď,“ říká.

„Druhý silný artikl je velmi oblíbená síťovka s hustými oky a s pružným vnitřkem, což už jsou vlastně polokabelky, tedy módní doplňky,“ vysvětluje Pechová a reaguje na fakt, že síťovky častěji shání ženy – muži tvoří zhruba 35 procent kupní síly. Síťovkami se vybavují sportovci se zájmem o outdoorové aktivity, hipsteři i konzervativní typy lidí. Kdo si je ale kupuje nejčastěji, se podle ní přesně nedá určit.

sitovka

Foto: Česká síťovka

Karolína Pechová, zakladatelka České síťovky

V současné době však tvoří podstatnou část obratů i objednávky od „nečekaných“ subjektů. Předprodej tašek do menších obchodů téměř zcela zamrznul, a proto nyní vše stojí pouze na online prodeji a také zájmu ze strany velkých společností, které síťovky využívají jako svůj merchandising.

„O specifický merch je zatím stále velký zájem, speciálně u firem, které podporují českou výrobu a chtějí být více eko,“ říká Karolína Pechová, která mimo Českou síťovku, jak zní oficiální název značky, pod kterou jsou tradiční tašky prodávány, nabízí své produkty i pod hlavičkou značky netty.studio.

Stigma časů minulých

Důvodem, proč vedle sebe stojí hned dvě značky, je určitá škatulka, do které síťovku většina z nás vkládá. Pojem síťovka totiž vyvolává vzpomínky na minulý režim a Pribináčky vykukující zpoza pletených ok. Cílem Karolíny Pechové je ale dodávat k praktičnosti i přidanou estetickou hodnotu, aby produkty vypadaly trendy. A to prý není tak jednoduché.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Mým cílem je používat síť jak na tašky, tak kabelky nebo třeba oblečení. A pod značkou Česká síťovka si asi nikdo nekoupí designovou kabelku, která bude v určité cenové hodnotě. Z toho důvodu jsem vždy chtěla mít vedle sebe dvě značky, které budou cílit trochu jiným směrem,“ vysvětluje okolnosti vzniku netty.studio.

Tato značka navazuje na předsocialistickou éru síťovky, tedy na období první republiky, během kterého se nejednalo jen o pomůcku pro přenášení nákupů. „Předválečné síťovky se vyráběly v různých modelech a pro různé příležitosti. Síťovky se ve stejné době začaly vyvážet do Francie, Japonska nebo Kanady, kde se z nich stala více stylová záležitost,“ odhaluje sedmatřicetiletá podnikatelka pro mnohé neznámou historii české legendy.

ceska-sitovka3

Foto: Česká síťovka

Stylová a přesto praktická

To byl také důvod, proč se Pechová rozhodla spojit s Brašnářstvím Tlustý, aby vytvořili unikátní příruční tašku, která propojí tradici síťovky s ručním řemeslným zpracováním kůže. Tím vznikl velice elegantní produkt s příběhem, který má oproti jiným výrobkům mnohem menší oka a vrchní část tašky tvoří kožená madla s nastavitelnou délkou. Celkem by mělo vzniknout 400 kusů.

„Do budoucna budeme uvádět na trh i různé barvy a zkusíme ještě další materiálová provedení, ale to zatím vyzrazovat nebudu,“ usmívá se Karolína Pechová, která připomíná, že se nejedná o zavazadlo určené jen pro dámy, ale pro každého, kdo má styl a chce se odlišit.

Tato taška by ovšem měla být teprve začátkem zcela nové kapitoly české značky, ve které bude hrát kůže daleko větší roli. „Mám cíl udělat lehký facelift celé značky, posunout produkty na vyšší úroveň. Dále vypustit mé vysněné kabelky, které už dlouhou dobu prototypuji. Materiál, se kterým chci začít pracovat, je kvalitní kůže,“ uzavírá Pechová.

ceska-sitovka2

Foto: Česká síťovka

Novinka kombinuje tradiční produkt i výrobní postupy

ceska-sitovka3

Foto: Česká síťovka

Síťovka není jen o nakupování, ale je z ní trendy záležitost

Jedle přesně podle vašeho gusta a až domů. DoDo startuje online prodej vánočních stromků

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

dodo-strom

Foto: DoDo

Logistický startup DoDo nově doveze i vánoční stromek

0Zobrazit komentáře

Nakupovat se teď nebudou ve velkém jen vánoční dárky, ale také stromky. A není příliš překvapivé, že se i pořízení ztepilého smrčku, jedličky či snad borovice přesouvá na internet. Mnoho lidí sice bere pořízení vánočního stromku jako každoroční rituál a chce si budoucí okrasu svého obývacího pokoje dobře prohlédnout, ale i s ohledem na současnou situaci a vládní opatření dává nákup online smysl.

Situace hodlá využít také Michal Menšík, který je v poslední době nejvíce vidět díky svému rychle rostoucímu logistickému startupu DoDo, ale pro online prodej vánočních stromků využil šíři svého podnikatelského záběru. V rámci skupiny V-Sharp mu totiž patří také online květinářství Florino a právě na něm si bude možné stromek pořídit.

Menšík rozhodně nepřichází s online prodejem vánočních stromků jako první, ale chce celou zákaznickou zkušenost posunout. To znamená, že si bude možné vybrat přímo konkrétní kus prémiové normandské jedličky, které ve Florinu nafotili i natočili ze všech stran, a jeho doručení si pak objednáte na přesný časový slot. Budete tak mít jistotu, že vám nepřijde stromek, se kterým nebudete spokojení.

Stromky pocházejí z dánské rodinné farmy a na Florinu si aktuálně můžete vybírat zhruba ze čtyřiceti jedlí různých vzhledů i velikostí. Ceny startují na 900 korunách a doručení, které může být klidně do pár hodin od objednání po celé Praze, stojí 99 korun. DoDo přitom slibuje, že stromky bude doručovat až do 23. prosince, přičemž podle poptávky bude samozřejmě rozšiřovat i nabídku.

michal-mensik2

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Michal Menšík, výkonný ředitel logistického startupu DoDo

Celý projekt navíc dostal i dobročinný rozměr, kdy zájemci o nákup stromku mají možnost připlatit si za speciální „dobrostromek“. Tím přispějí na splnění přání dětí z dětských domovů. „Rozhodli jsme se spojit s organizací Radost dětem a věříme, že prodejem stromků na Florinu o něco vylepšíme Vánoce nejen zákazníkům, kterým dovezeme stromek až domů, ale také znevýhodněným dětem,“ popisuje Menšík, který stojí v čele skupiny V-Sharp.

Miliardová investiční skupina V-Sharp vznikla před rokem a vedle nejviditelnějšího startupu DoDo jsou její součástí také e-commerce akcelerátor Inveo, platforma Riverbit na automatickou předpověď poptávky a optimalizaci firemních procesů a projekt Ydistri. Ten se zaměřuje na redistribuci tzv. deadstocku, tedy zboží, které v kamenných obchodech nemá odbyt na konkrétní pobočce či prodejně a zároveň může podléhat expiraci či sezónnosti.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

První akvizicí V-Sharp se zároveň před rokem stalo online tržiště Atoto, které hraje důležitou roli také v online prodeji vánočních stromků. Na technologiích Atoto totiž byl letos na podzim spuštěn zmíněný květinový e-shop Florino. Na jaře pak díky nim spustil online supermarket Košík.cz svůj projekt Hotovky. Také o tom mluvil Michal Menšík v našem CzechCrunch Podcastu.

„Naše skupina chce sdružovat zajímavé firmy a startupy, které dělají e-commerce efektivnější, udržitelnější a inovativnější. Na jaře jsme díky Atoto byli v řádu dnů schopni zareagovat na nastalou situaci a s Košíkem postavit úplně nový projekt Hotovek. Nyní jsme vytvořili e-shop, díky kterému mohou lidé v této komplikované době koupit konkrétní vánoční stromek z pohodlí a bezpečí domova,“ dodává CEO V-Sharpu Michal Menšík.

florino-stromek

Foto: CzechCrunch

Na Florinu si vyberete konkrétní stromek

DODO

Jsme logistická služba pro e-commerce, retail, restaurace a rychlá občerstvení.

Klíčoví lidé

_michal_mensik_3

Michal Menšík

Zakladatel