Panasonic se rozhodl vyřešit největší problém open space kanceláří. Vytvořil „koňské stínící klapky“ pro lidi
Devadesátá léta se v kancelářském prostředí nesla ve stylu neosobních kójí (takzvaných cubicles), ve kterých zaměstnanci trávili většinu svého pracovního dne za dozoru nadřízených, kteří si mezitím z pohodlí svých kožených křesel užívali maximálního soukromí v oddělených kancelářích. Symbolem posledních několika let se proti tomu i díky startupovému trendu a snaze o maximální otevřenost firem staly open-space kancelářské prostory.
Ty ve firmách zavedly dřívější optikou nemyslitelný jev, kdy firmy nerozlišují mezi pracovními pozicemi a vývojáři sedí společně s markeťáky, copywritery, grafiky a šéfy v jednom společném prostoru. Ačkoliv benefity například z pohledu chemie v týmu jsou z tohoto pohledu patrné na první pohled, vytvořil tento fenoném zároveň i několik problémů.
Tím nejpalčivějším je velký ruch a s ním spojená nízká produktivita, což ostatně potvrzuje i velké množství zaměstnanců, kteří v otevřených kancelářích dlouhodobě pracují nebo v minulosti pracovali. Otevřené kancelářské prostory totiž odstraňují přirozené zábrany a tak trochu vybízí k tomu, obrátit se v případě sebemenšího problému na kolegu/kolegyni sedící hned vedle.
Tento problém a vlastně i diagnózu dnešní doby, kterou trpí například i coworkingové prostory, se rozhodl absurdní formou vyřešit japonský gigant Panasonic. Jeho startupově designová divize Future Life Factory vytvořila lidskou obdobu oční klapky pro koně s názvem Wear Space. Produkt samotný je vyroben z flexibilního materiálu a stačí ho umístit kolem hlavy. Pomocí nastavovacího mechanismu si pak jeho nositel nastaví požadovaný zorný úhel pohledu a dle Panasonicu se následně může nerušeně soustředit na práci.
„S rostoucím počtem digitálních nomádů a open-space kanceláří je pro lidi stále důležitější mít během práce soukromý prostor, ve kterém se mohou nerušeně soustředit. Naše zařízení tento prostor dokáže instantně vytvořit, ostatně je to asi tak jednoduché jako na sebe navléct další kus oblečení,“ komentuje novinku Panasonic.
Pro ještě umocněnější pocit soukromí pak Panasonic toto speciální „stínítko“ vybavil Bluetooth sluchátky s aktivním odhlučněním, které se mají zároveň postarat o potlačení okolních zvuků. A ačkoliv je zařízení stále ve fázi prototypu, Panasonic to s jeho výrobou myslí naprosto vážně. Ostatně aby si společnost ověřila, jak moc je po něčem takovém poptávka, založila crowdfundingovou kampaň, která poběží až do 11. prosince.
Po ní by měla novinka zamířit do oficiálního prodeje.
Foto: Panasonic