Pinterest s gigantem za zády míří do Asie a spouští japonskou verzi

Michal PtáčekMichal Ptáček

pinterestjapan
0Zobrazit komentáře

Poměrně v tichosti připravovaný, avšak dlouho plánovaný vstup na asijský trh, se stává realitou a jedna z nejoblíbenějších sociálních sítí dneška Pinterest, spouští speciální japonskou verzi.

Kromě kompletního překladu, byla japonská varianta dovybavena i některými pro Japonsko specifickými funkcemi a kategoriemi, zabývajícími se například netradičním zdobením těla a podobně ( s napětím samozřejmě očekáváme Takešiho hrad).

Velkou zásluhu na vstupu Pinterestu do země vycházejícího slunce má bezesporu japonský e-commerce gigant Rakuten, který se zhruba před rokem a půl zúčastnil investičního kola, v němž Pinterest získal od investorů 100 milionů dolarů. Hiroshi Mikitani, CEO Rakutenu v té době prohlásil:

Zatímco někteří nahlížejí na e-commerce jako přímočarou věc, my věříme že je to neustále utvářející se proces, ve kterém spolu obchodníci a zákazníci mohou komunikovat, objevovat a spolupracovat tak, aby ho udělali více zajímavým. Vidíme obrovskou synergii mezi vizí Pinterestu a naší společností v oblasti e-commerce a proto se Rakuten těší, až bude moci Pinterest představit v Japonsku a následně i na dalších trzích kde působí.

Rakuten, který zaměstnává cca 10 000 lidí, aktuálně  působí v podstatě po celém světě, přičemž mezi jeho nejznámější aktivity z posledních let patří například akvizice: Buy.com, Wuaki.TV, Tradoria nebo Play.com. Příjmy celé skupiny za rok 2012 činily $4.7 miliard dolarů. Čistý zisk byl poté 208 milionů dolarů.

Hodnota Pinterestu je v současnosti odhadována na 4 miliardy dolarů.

foto: Pinterest blog

Snippit, další aplikace od Cleevia, která se chce poměřit s Instagramem

Michal PtáčekMichal Ptáček

snippit_2
0Zobrazit komentáře

Pražské Cleevio v poslední době doslova chrlí jednu aplikaci za druhou. Ať už je to vlastní Spendee, zakázkové Youradio, či to-do aplikace Taasky, která právě prochází schvalovacím procesem v Appstore.

Poslední novinkou do party je nyní iOS appka Snippit, která má podle tvůrců ambice stát se globální peckou. Stojí za ní menší americký tým působící v Los Angeles a New Yorku, který si na vývoj najal právě kluky z Cleevia. Původně zakázková spolupráce se začala rozrůstat, až se postupně dostala do fáze, kdy Cleevio získalo možnost uplatnit opci na získání menšinového podílu v celém startupu, V tom se mimo jiné kvůli kontaktům jednoho ze zakladatelů, angažuje několik zahraničních celebrit, kteří by se logicky měli postarat o propagaci a dostatečný virální efekt.

Aplikace samotná jinak funguje následovně. Z vaší hudební knihovny si vyberete písničku, v editační části vyříznete vaší oblíbenou část o délce 4 a 10 vteřin a napasujete ji na vaší fotku pořízenou během některé výjimečné události (adrenalinový zážitek, párty s přáteli…). Vše následně sdílíte s ostatními na vaší zdi, samozřejmě v maximálně sociálním rozměru. Ti, co obsah raději konzumují než vytváří, mají samozřejmě možnost prohlížet, popřípadě pomocí hashtagů vyhledávat jednotlivé výtvory ostatních.

david-konecny-dreadline-express-lovecraft

Přečtěte si takéGood Game: Český horor Dreadline Express je jako od LovecraftaVývojář z Olomouce dělá horor jako od Lovecrafta. Už sbírá ocenění, předčil i simulátor psa a husity

Snippit aktuálně v uzavřené betě testuje zhruba 100 lidí, kteří se shodují v jednom:

Je to zábavnější a návykovější než samotný Instagram.

To jak na tom aplikace skutečně je, každopádně zjistíme už brzy, protože oficiální vydání se pomalu ale jistě přibližuje.

snippit_3

snippit_1