Pinterest s gigantem za zády míří do Asie a spouští japonskou verzi
Poměrně v tichosti připravovaný, avšak dlouho plánovaný vstup na asijský trh, se stává realitou a jedna z nejoblíbenějších sociálních sítí dneška Pinterest, spouští speciální japonskou verzi.
Kromě kompletního překladu, byla japonská varianta dovybavena i některými pro Japonsko specifickými funkcemi a kategoriemi, zabývajícími se například netradičním zdobením těla a podobně ( s napětím samozřejmě očekáváme Takešiho hrad).
Velkou zásluhu na vstupu Pinterestu do země vycházejícího slunce má bezesporu japonský e-commerce gigant Rakuten, který se zhruba před rokem a půl zúčastnil investičního kola, v němž Pinterest získal od investorů 100 milionů dolarů. Hiroshi Mikitani, CEO Rakutenu v té době prohlásil:
Zatímco někteří nahlížejí na e-commerce jako přímočarou věc, my věříme že je to neustále utvářející se proces, ve kterém spolu obchodníci a zákazníci mohou komunikovat, objevovat a spolupracovat tak, aby ho udělali více zajímavým. Vidíme obrovskou synergii mezi vizí Pinterestu a naší společností v oblasti e-commerce a proto se Rakuten těší, až bude moci Pinterest představit v Japonsku a následně i na dalších trzích kde působí.
Rakuten, který zaměstnává cca 10 000 lidí, aktuálně působí v podstatě po celém světě, přičemž mezi jeho nejznámější aktivity z posledních let patří například akvizice: Buy.com, Wuaki.TV, Tradoria nebo Play.com. Příjmy celé skupiny za rok 2012 činily $4.7 miliard dolarů. Čistý zisk byl poté 208 milionů dolarů.
Hodnota Pinterestu je v současnosti odhadována na 4 miliardy dolarů.
foto: Pinterest blog