Podívejte se, jak vypadá nový ultrarychlý internetový prohlížeč Firefox Quantum od Mozilly

quantum
0Zobrazit komentáře

Doby, kdy byl nejvyužívanějším internetovým prohlížečem Internet Explorer jsou naštěstí již dávno pryč – pozici jedničky totiž za dlouhé roky vystřídal Google Chrome, který si se svým zhruba 60% podílem na trhu získal absolutní dominanci. O desítky procent níže za ním se drží Safari, poté starý známý Internet Explorer a nakonec Firefox či Opera.

Dva poslední zmíněné prohlížeče jsou ovšem překvapivě jedny z nejkvalitněších co do zabezpečení, rychlosti či nízké zátěži na procesor. Ostatně na to se zaměřila i Mozilla se svým novým Firefoxem Quantum, který vyšel během včerejška a který je zhruba o 30 % rychlejší než Google Chrome s třetinovou zátěží paměti a o více než polovinu rychlejší, než poslední verze Firefoxu.

pm

Přečtěte si takéPilulka.cz bratrů Martina a Petra Kasy představila mobilní aplikaci umožnující nákup léků z mobiluPilulka.cz bratrů Martina a Petra Kasy představila mobilní aplikaci umožnující nákup léků z mobilu

Mozila tvrdí, že se podařilo takové rychlosti dosáhnout implementací vlastního programovacího jazyku Rust, což zároveň zajišťuje i vyšší bezpečnost, díky odproštění se od „zastaralé“ technologie C++. A také náhradě za klasické CSS s názvem Stylo, která funguje podobně, ale pro různé části načítání stylů webu využívá část z každého jádra procesoru = čím víc jáder, tím vyšší rychlost.

Přímo do prohlížeče je pak integrována aplikace Pocket, přes kterou si lze ukládat a třídit oblíbené články a nové funkce pro snímání obrazovky, kdy lze poté screenshoty ukládat přímo v prohlížeči a filtrovat v nich podle potřeby. Firefox Quantum je již nyní ke stažení zdarma, a to včetně českého jazyka, na Windows, MacOS i iOS a Android.

Foto: Mozilla

České Credo Ventures investuje 2 miliony eur do startupu Displate, který vyrábí kovové plakáty

displate2
0Zobrazit komentáře

Pražský investiční fond Credo Ventures pokračuje v sérii letošních investic, které dosahují desítek milionů korun. Tentokrát si vybral polský startup Displate, který vyrábí a prodává speciální kovové plakáty na zeď se speciálním magnetickým úchytem, do kterého Credo Ventures investovalo 2 miliony eur, respektive 51,1 milionů korun.

Startup založilo polské trio Edward Ruszczyc, Karol Banaszkiewicz a Jacek Świgost a během několika let se jim podařilo dostat globální prodeje nad hranici 10 milionů dolarů. Za každý prodaný kus navíc Displate vysadí deset stromů v rámci svého projektu Plant a Tree – celkem se jich podařilo vysadit již přes 3,7 milionů, i přesto, že technologie výroby žádné nespotřebuje.

6097FBF7-0057-4423-9F30-E29D0CED627F

Přečtěte si takéApple pracuje na brýlích s rozšířenou realitou, které mají do tří let nahradit iPhoneApple pracuje na brýlích s rozšířenou realitou, které mají do tří let nahradit iPhone

Pro server TechCrunch k tomu jeden ze zakladatelů, Jacek Świgost, dodává:

„Projekt spatřil světlo světa díky třem kamarádům, kteří se postupně scházeli po práci, znovu a znovu, a přemýšleli nad tím, jak by vybudovali něco zásadního. Edward se tak pustil do designování produktu, já jsem vytvořil celou platformu a strategii růstu a Jacek vymyslel, jak to celé zorganizovat. Bylo to jako menší puzzle, ve kterém tři kousky jednoduše zapadly do sebe, aby vytvořily něco, co může konstantně růst.“

displate

Mezi nejčastější motivy Displate jsou samozřejmě stylizované filmové či hudební plakáty, ale i klasické motivační citáty nebo meme. V rámci investic Credo Ventures jsme letos psali také o 43 milionech korun do brněnského startupu Runecast či o již druhé investici do UiPath, kam vložilo Credo celkově již několik milionů dolarů.