Vývoj počítačů jde neustále velkou rychlostí kupředu a co bylo například ještě před 5 roky bráno jako vrchol počítačové techniky, je dnes zralé maximálně tak na vyhození do kontejneru. To jakou evolucí si počítače od svého vzniku prošly, si ale pořádně uvědomíme, vrátíme-li se ještě hlouběji do historie, například do roku 1956.
Jedním z tehdejších vrcholů techniky byl totiž počítač od IBM s názvem: 305 RAMAC, jehož pevný disk měl na tuto dobu neuvěřitelnou kapacitu 5 MB a vážil přes 1 tunu.
O tom, že mobilní nakupování čeká na českém trhu v následujících letech velký boom, netřeba pochybovat. Ostatně první, výraznější signály můžeme pozorovat už teď, což potvrzují i nejnovější čísla, která zveřejnila studie: Český Košík Roku.
Ta se zaměřila na dvouměsíční hodnocení TOP 120 českých eshopů, které odhadem stojí za 70% obratů na českém e-commerce trhu. Z nich vyplývá, že české eshopy meziročně evidují 100% nárůst návštěvnosti z mobilu a nic nenasvědčuje tomu, že by se tento růst měl v budoucnu zpomalovat, zejména i s přihlédnutím k tomu, že 57% českých eshopů stále nemá mobilní web.
„Česká republika v posledních letech zažívá boom mobilního nakupování. Především uživatelé smartphonů využívají nabídek e-shopů, ale nákupy následně finalizují na počítačích, protože nákup přes mobily je stručně řečeno nyní velmi nepohodlný. Světový trend ale ukazuje, že se zákazníci postupně učí dokončovat nákupy v mobilních zařízeních, což přichází i na český trh,“ říká Lukáš Hurych, Product Director platební služby Twisto.cz, která za studií Český košík roku stojí
V budoucnost mobilního nakupování pak věří i zástupci předních českých technologických společností: Heureka, STRV, Miton a H1:
Jaký vidíte potenciál v mobilním e-commerce? Mohou se stát mobilní telefony důležitým nákupním kanálem pro e-shopy?
Tomáš Braverman, Managing Director Heureka.cz: „O tom vůbec nepochybuji. Vždyť m-commerce roste každý rok o 100 % a nezdá se, že by se růst zastavil. V USA už e-commerce weby mají více návštěvníků z mobilu než z desktopu a přesně tam také míříme a zanedlouho tam budeme.“
Lubo Smid, COO a spoluzakladatel vývojářského studia STRV: „Postupně vidíme výrazný přesun e-commerce směrem k mobilním přístrojům. Ať už jde o nativni aplikace nebo mobilní weby, je zde obrovsky potenciál. Tento přesun uživatelů na mobilní platformy bude dle všech indicií dále postupovat a pro většinu e-commerce obchodníků to bude nutnost, pokud nebudou chtít ztrácet obchodní příležitosti. V České republice toto zaznamenáváme s časovým odstupem, ale není pochyb, že mobilní nákupy budou pro obchodníky důležitým kanálem.“
Ondřej Raška, spoluzakladatel investiční skupiny Miton: „Můj odhad je, že do desítek let půjde v České republice většina transakcí přes mobil. Plno uživatelů přeskočí desktop a smartphone bude jejich první počítač. Mobilní web není menší desktopový ani responzivní. Dobré příklady bych hledal v Číně, Japonsku. Mobilní web je vlastní platforma, jiné použití, v jiný čas, jiným způsobem s jinými možnostmi.“
Veronika Rojkovičová, Account Director H1.cz: Mobilné telefóny sú dôležitým nákupných kanálom už v súčasnej dobe. Sú obory, kde sa mobil podieľa významným percentom na celkovom počte objednávok. Pre ostatné obory stále mobil zostáva dôležitý kanál, kde si ľudia vyhľadávajú informáciu a utvárajú rozhodnutie o tom, čo a kde kúpiť. Ak vás na mobile človek nenájde, alebo informácie na ňom sú neprehľadné, tak s veľkou pravdepodobnosťou o zákazníka prídete.“
Nejlepší nákupní proces na mobilech má momentálně Alza
A kdo si vlastně na mobilech z pohledu nákupního procesu vede nejlépe? Na základě 480 uživatelských testů je to česká jednička na trhu s elektronikou: Alza. Druhé místo obsadil obchod Insportonline.cz, třetí poté Sportobchod.cz.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.