Právě vyšla očekávaná česká hra Beat Saber propojující virtuální realitu s vlastním hudebním soundtrackem
Po několika úspěšných herních titulech jako například Chameleon Run, který v roce 2016 ocenil Apple cenou Apple Design Awards, se slovenské duo Ján Ilavský a Vladimír Hrinčár z pražského vývojářského studia Hyperbolic Magnetism pustilo do nového projektu. Tím je VR hra Beat Saber, ve které musí hráč za pomoci virtuální reality a pohybových senzorů šermovat světelným mečem do boxů, které se objevují na základě hudebního podkladu.
Nyní tento očekávaný titul, který by se dal popsat jako mix mezi hrou Guitar Hero a Star Wars, konečně míří do prodeje a to na platformách Steam a Oculus Store. To vše se povedlo po zhruba dvouletém vývoji a nedávno navázané spolupráci s hudebním skladatelem Jaroslavem Beckem, který dříve pracoval pro herního giganta Blizzard nebo na hudbě k filmovým trailerům jako Star Wars či Terminátor: Genisys. Trio se totiž před několika měsíci oficiálně spojilo a hru chce dále vyvíjet společně.
Jaroslav Beck, který v nově vznikající herní firmě s názvem Beat Games bude figurovat jako CEO, vytvořil pro Beat Saber kompletní hudební soundtrack, který ovlivňuje jednotlivé levely a to od vizuální stránky až po jejich složitost. Jen úvodní trailer Beat Saberu, který běží již několik měsíců na všech možných platformách pak sklidil obrovský zájem fanoušků a médií, když ho společně s několika dalšími vydanými skladbami ze hry zhlédlo více než 150 milionů diváků po celém světě.
Beat Saber se na všech platformách prodává za cenu 19.99 dolarů, respektive zhruba 425 korun a koupit ho lze na platformě Steam či Oculus Store. Beat Saber funguje na zařízeních Oculus Rift, HTC Vive nebo Windows Mixed Reality, které umožňují zobrazení ve virtuální realitě. Mezi dalšími plánovanými platformami je pak například Playstation 4, který nabízí svůj vlastní VR headset.
“Máme obrovskou radost z toho, jakou odezvu prozatím Beat Saber vyvolal. Dle prozatimních čísel si teasery a několik uvolněných skladeb ze hry pustilo již více než 150 milionů lidí napříč internetem. Každopádně to vše je pouze začátek,” dodal pro CzechCrunch Jaroslav Beck, CEO Beat Games a autor soundtracku
Smělé plány
Jaroslav Beck se mimo jiné ukáže již za několik dní i na brněnské konferenci Glorious, kde bude mluvit o tom, jak naložit s tím, když si před třicítkou splníte většinu snů. Největší výzva ho ale společně s týmem teprve čeká – po vydání hry chce studio pokračovat s vývojem dalších unikátních úrovní, propojených s hudbou a také speciální platformy, kterou na CzechCrunchi již brzy představíme.
I ♥️@BeatSaber.
It’s the best VR experience to reliable cultivate flow states.
It’s a rhythm game that uses your body to solve puzzles.
I talked to the lead developer & composer at GDC, & here’s a @LIV video of me on expert modehttps://t.co/I4WdYTvBn8 pic.twitter.com/Hz1QK5fMuP— Kent Bye VoicesOfVR (@kentbye) May 1, 2018
Foto: Beat Saber