Primo, hrací sada z Kickstarteru, která chce děti naučit programovat
Není žádným tajemstvím, že Kickstarter je takřka pravidelně rojištěm zajímavých a originálních nápadů. Mezi jeden z těch v poslední době nejzajímavějších, můžeme zcela určitě zařadit i výtvor s názvem Primo, který se včera objevil právě na britské verzi této crowdfundingové platformy.
Jedná se v podstatě o hrací sadu, která si dává za cíl naučit malé děti zábavnou formou programovat a zároveň tak rozvíjet jejich logické myšlení.
Skládá se ze tří částí. Robota jménem Cubetto, který reaguje na funkce a příkazy na jejichž základě se pohybuje například po domě.
Hrací desky, která je v podstatě hlavní řídící jednotkou.
Značek/bloků, které se na již zmíněnou hrací desku pokládají. Značky jsou konkrétně 4. Jedna pro pohyb vpřed, druhá pro pohyb vlevo, třetí pro pohyb vpravo, poslední značka poté funguje jako funkce. Jakmile ji dítě umístí na hrací desku, robot následně vykoná sekvenci příkazů, které jsou na hrací desce poskládané ve speciální části “function-line”.
Důraz byl podle tvůrců kladen samozřejmě i na bezpečnost a celá sada je proto vyrobena s nezávadných materiálů, které pečlivě skrývají všechny elektronické součástky.
O tom, že tento nápad za to stojí svědčí i fakt, že zhruba 24 hodin od začátku kampaně už Primo vybralo 6,257 liber od 79 uživatelů. Konečným cílem je pak vybrat 35,000 liber. Celou Kickstarter kampaň si můžete prohlédnout zde.
Video vysvětlující, jak Primo funguje…