Pro affiliate síť Dognet je čím dál zásadnější Maďarsko a posiluje tam pozici. Loni i díky němu vyrostla v tržbách o polovinu
Affiliate síť Dognet hlásí, podobně jako i celá e-commerce, rychlý růst a rekordní výsledky, které jsou podpořené zavřením kamenných obchodů a přesunem nakupujících lidí na internet. Jako důležitý pro svůj byznys, ale i spolupracující e-shopy, přitom označuje maďarský trh, jenž je ve srovnání s tím českým poddimenzovaný a pro tuzemské online obchodníky je často první volbou pro expanzi.
Byznys Dognetu jako affiliate sítě stojí na principu propojování inzerentů, ve většině případů e-shopů, a tzv. publisherů, kteří v případě dokončení a zaplacení nákupu zákazníkem získávají provizi. S tím, jak v loňském roce kvůli zavřeným prodejnám stoupl zájem o nakupování na internetu, se výrazně daří i těmto službám navázaným na e-commerce.
Síť Dognetu růst trhu dokázala využít i ve svůj prospěch. Celkem loni utržila přibližně 87 milionů korun, což znamená meziroční nárůst o 48 procent z úrovně necelých 60 milionů korun v roce 2019. Zisk přitom více než zdvojnásobila z přibližně 5 milionů korun v roce 2019 na loňských více než deset milionů korun.
Loni Dognet svým klientům přinesl konverze za miliardu korun a v jejich počtu podle vyjádření pro CzechCrunch vyrostl o 59 procent. S rychlým růstem pokračuje i letos, v prvním kvartálu firma zaznamenala meziroční nárůst konverzí o 128 procent, což bylo podpořeno stále zavřenými obchody na klíčových trzích, kde působí – tedy v Česku, na Slovensku či v Maďarsku.
Právě v Maďarsku rostl Dognet o 88 procent a v letošním roce tam chce být klíčovým hráčem pro lokální e-shopy, ale i obchodníky z celého regionu střední a východní Evropy. Maďarská e-commerce je totiž často první reálnou destinací pro expanzi českých a slovenských e-shopů a loni podle maďarského portálu Árukereső.hu rostla o ohromných 45 procent. Pro srovnání v Česku šlo o čtvrtinový růst.
Affiliate síť se i z těchto důvodů na maďarský trh zaměřuje už více než čtyři roky a má i vlastní lokální tým. Aktuálně tam obsluhuje už více než 100 affiliate kampaní, například pro značky jako Euronics, Alza, AXA či BiotechUSA.
„Dognet se snaží trh, kde působí, aktivně rozvíjet, ne jen pasivně čekat, co přinese zítřek. Jsme rádi, že můžeme díky každoročním výsledkům říct, že se nám to daří. Za to jsme nesmírně vděční hlavně inzerentům, kteří nám důvěřují a kampaně s námi spouštějí. Stejně tak jsme vděční publisherům, kteří v nás vidí spolehlivého partnera,“ říká Štefan Polgári, managing director sítě.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsAffiliate marketing a e-commerce obecně jsou přitom podle Polgáriho v Maďarsku značně poddimenzované. Na téměř desetimilionovou zemi připadá podle dat společnosti Expandeco, která se zaměřuje na expanzi internetových obchodů do zahraničí, jen šest tisíc e-shopů, zatímco v Česku se toto číslo podle odhadů pohybuje na úrovni 40 tisíc. O to důležitější pak podle Dognetu je, že na maďarském trhu působí s nativním týmem.
„V Maďarsku je důležité vystupovat jako lokální firma a mít plnohodnotnou zákaznickou podporu v maďarštině i pro B2B segment, protože ochota komunikovat v angličtině je menší než na jiných trzích. Navíc jde o celkem konzervativní trh, rozhodovací procesy tu trvají déle, takže je třeba mít velkou dávku trpělivosti,“ popisuje Dávid Puha, business developer v Dognetu.
Na maďarském trhu affiliate síť operuje více velkých mezinárodních projektů, a to jak obsahových, tak PPC publisherů. V prvním kvartálu letošního roku bylo v síti Dognetu zaznamenáno jen 24,9 procenta konverzí, které pocházely z cashbackových nebo kupónových agregátorů. Ostatní konverze byly ve většině z obsahových projektů, nicméně své místo našli také publisheři inzerující přes Google Shopping a CSS program.
„Naši klienti oceňují i publishery, kteří pracují s PPC systémy. Při expanzi na nový trh právě affiliate publisheři otestují potenciál i v PPC na čistě provizní bázi. Při správném nastavení provizí tak inzerent neriskuje, že utratí rozpočet za kliknutí bez prodejů či prodeje s neúměrně vysokými náklady,“ zmiňuje Roman Dobiáš, country manager Dognetu v Česku.
Působení Dognetu je na maďarském trhu posíleno také exkluzivní spolupráci s Tradedoublerem, kterou oznámil loni v létě. Ta klientům sítě umožňuje rychlou expanzi na západní či severské trhy, ale zároveň zahraničním inzerentům z těchto regionů umožňuje pokrývat právě maďarský, slovenský či tuzemský trh.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.