Prodejce čoček a brýlí Lentiamo loni utržil tři čtvrtě miliardy. Letos představí vlastní modely a otevře další kamenné prodejny
E-shop se zaměřením na oblast péče o oči Lentiamo i v loňském roce pokračoval v mírném růstu, když svoje tržby navýšil o sedm procent na přibližně 750 milionů korun. Jeho zákazníci v sedmnácti evropských zemích udělali přes půl milionu objednávek a letos firma vyhlíží nakopnutí prodejů o více než deset procent. Chystá se otevírat další optiky a uvést na trh privátní značku brýlí.
Tuzemský e-shop vstupoval na trh pod názvem VašeČočky.cz a zaměřoval se právě na prodej kontaktních čoček, s rozrůstajícím se sortimentem o příslušenství a sluneční i dioptrické brýle pak před necelými dvěma lety došlo i na změnu názvu. Loni Lentiamo do portfolia zařadilo dalších 30 značek brýlí, představilo novou sekci brýlí na čtení a v Česku se stalo výhradním dodavatelem brýlí pro barvoslepé.
„Navzdory turbulentní době se nám už několik let za sebou daří držet stabilní tempo růstu a to je pro nás zásadní,“ popisuje ředitel Lentiama Jiří Urban. Během pandemie koronaviru v roce 2020 lidé ve výrazně větší míře seděli doma a kontaktní čočky moc nenakupovali, e-shop se v růstu udržel díky kategorii brýlí. Tehdy podle předběžných informací utržil 692 milionů korun, konsolidovaná závěrka pak ukázala rovných 700 milionů korun.
Samotné Lentiamo přitom roky mediálně komunikuje o trochu jiná čísla, kdy k tržbám ze závěrečných zpráv připočítává i daň z přidané hodnoty, jež se však do oficiálních statistik nepodepisuje. V takovém vyjádření firma loni podle zatím předběžných výsledků utržila 845 milionů korun, toto číslo však nemusí být například při srovnání s konkurencí relevantní.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsSpolečnost od července 2019 provozuje kamennou optiku v Praze, od května loňského roku v Brně a letos by měly prodejny přibývat – kromě Bratislavy v dubnu také další ve větších českých městech, kde nyní Lentiamo hledá vhodné prostory. „Odlišujeme se tím od tradičních online prodejců, nabízí to dodatečný komfort pro zákazníka a také vnímáme zvýšení důvěry v naši značku,“ vysvětluje motivaci Urban.
Za měsíc se Lentiamo navíc chystá začít prodávat i privátní značku brýlí, nabídne deset modelů slunečních a osm modelů počítačových brýlí. Další novinkou pro letošek je pak LentiamoLab, prostřednictvím kterého chce podporovat rozvoj segmentu péče o oči. „Vyhledáváme nové projekty, které se zabývají zlepšováním péče o oči či prodejem optiky online,“ říká Urban s tím, že firma je připravena takové projekty i finančně podpořit.