Proklatě dobré kuře trochu jinak. Beyond Meat a KFC začínají testovat menu z náhražky masa
Známá americká společnost Beyond Meat vyrábějící rostlinné náhražky masa začíná spolupracovat s dalším významným klientem. Deset let stará firma, která letos úspěšně vstoupila na americkou burzu, kde platí za jednu z nejlepších investic posledních let, po řetězcích potravin Whole Foods, Target a síti restaurací TGIF ohlásila spolupráci s fastfoodovým gigantem KFC.
Obě firmy nyní společně testují speciální menu založené na rostlinné náhražce kuřete – konkrétně smažené nugety a rostlinná „kuřecí křídla“ bez kostí. Ty jsou aktuálně v rámci beta testu zdarma k dostání v jedné z poboček KFC v americké Atlantě jako bonusová součást libovolného nákupu, jak píše Bloomberg.
Cílem KFC je od zákazníků získat dostatečnou zpětnou vazbu a chuť postupně upravit tak, aby mohlo dojít k oficiálnímu uvedení rostlinného menu na tento stále lukrativnější trh. Zatímco v roce 2018 měl globální trh s falešným masem podle Zion Market Research hodnotu necelých 12 miliard dolarů, v roce 2025 to má být už přes 21 miliard.
KFC totiž není zdaleka prvním fastfoodovým řetězcem, který směřuje k nahrazování masa rostlinnými alternativami. Například konkurenční Burger King už nějaký čas ve spolupráci s výrobcem umělých variací masa Impossible Foods nabízí speciální rostlinný Impossible Whopper a na vlnu rostlinných, ekologicky udržitelnějších náhražek postupně naskakují i další velcí hráči, například americké Subway nebo Del Taco.
Postupně tak vzniká úplně nový trh, který reaguje zejména na požadavky mladé, ekologicky uvědomělé generace holdující zdravému životnímu stylu a ochraně životního prostředí. Ostatně i to je motto samotného Beyond Meat, který už od svého založení staví na tom, že jde na etické spotřebě postavit životaschopný byznys s ohledem na lidské zdraví, změny klimatu a šťastný život zvířat.
Určitou změnu kurzu v přemýšlení lidí mimo jiné potvrzují i čísla. Zatímco předloni Beyond Meat utržil 32,6 milionu dolarů, v loňském roce už to bylo 87,9 milionu dolarů a i nadále se dá očekávat další významný růst. Sama firma letos očekává nárůst čistých tržeb až na více než 240 milionů dolarů, což by značilo meziroční růst o více než 170 %. Beyond Meat je ovšem prozatím i nadále v červených číslech, nicméně s rychlým růstem se má pomalu začít přetáčet do zisku, a to ještě v letošním roce.