Proklatě dobré kuře trochu jinak. Beyond Meat a KFC začínají testovat menu z náhražky masa

Michal PtáčekMichal Ptáček

kfc-beyond-meat

Foto: KFC

Výrobce rostlinných náhražek masa začíná spolupracovat s KFC

0Zobrazit komentáře

Známá americká společnost Beyond Meat vyrábějící rostlinné náhražky masa začíná spolupracovat s dalším významným klientem. Deset let stará firma, která letos úspěšně vstoupila na americkou burzu, kde platí za jednu z nejlepších investic posledních let, po řetězcích potravin Whole Foods, Target a síti restaurací TGIF ohlásila spolupráci s fastfoodovým gigantem KFC.

Obě firmy nyní společně testují speciální menu založené na rostlinné náhražce kuřete – konkrétně smažené nugety a rostlinná „kuřecí křídla“ bez kostí. Ty jsou aktuálně v rámci beta testu zdarma k dostání v jedné z poboček KFC v americké Atlantě jako bonusová součást libovolného nákupu, jak píše Bloomberg.

Cílem KFC je od zákazníků získat dostatečnou zpětnou vazbu a chuť postupně upravit tak, aby mohlo dojít k oficiálnímu uvedení rostlinného menu na tento stále lukrativnější trh. Zatímco v roce 2018 měl globální trh s falešným masem podle Zion Market Research hodnotu necelých 12 miliard dolarů, v roce 2025 to má být už přes 21 miliard.

beyond-meat-burger

Foto: Beyond Meat

Beyond Burger

KFC totiž není zdaleka prvním fastfoodovým řetězcem, který směřuje k nahrazování masa rostlinnými alternativami. Například konkurenční Burger King už nějaký čas ve spolupráci s výrobcem umělých variací masa Impossible Foods nabízí speciální rostlinný Impossible Whopper a na vlnu rostlinných, ekologicky udržitelnějších náhražek postupně naskakují i další velcí hráči, například americké Subway nebo Del Taco.

impossible-fish

Přečtěte si takéPo rostlinných burgerech odlehčení oceánům. Největší konkurent Beyond Meat chystá náhražku rybPo rostlinných burgerech odlehčení oceánům. Největší konkurent Beyond Meat chystá náhražku ryb

Postupně tak vzniká úplně nový trh, který reaguje zejména na požadavky mladé, ekologicky uvědomělé generace holdující zdravému životnímu stylu a ochraně životního prostředí. Ostatně i to je motto samotného Beyond Meat, který už od svého založení staví na tom, že jde na etické spotřebě postavit životaschopný byznys s ohledem na lidské zdraví, změny klimatu a šťastný život zvířat.

Určitou změnu kurzu v přemýšlení lidí mimo jiné potvrzují i čísla. Zatímco předloni Beyond Meat utržil 32,6 milionu dolarů, v loňském roce už to bylo 87,9 milionu dolarů a i nadále se dá očekávat další významný růst. Sama firma letos očekává nárůst čistých tržeb až na více než 240 milionů dolarů, což by značilo meziroční růst o více než 170 %. Beyond Meat je ovšem prozatím i nadále v červených číslech, nicméně s rychlým růstem se má pomalu začít přetáčet do zisku, a to ještě v letošním roce.