Queens: původně ostravský obchod s teniskami chystá milionové investice a rozšíření za hranice
Textilní průmysl vždy byl a je jedním z nejrozšířenější podnikatelských odvětví vůbec, což přináší jednak tvrdý konkurenční boj a často i převálcování menších podniků nadnárodními řetězci. I přes tyto nepříznivé podmínky vznikl na začátku tisíciletí v Ostravě řetězec Queens, který nejenom, že tlak přečkal, ale navíc expandoval v rámci Česka a nyní se chystá prosadit i na zahraničních trzích.
Počátky podniku se datují až do roku 1999, kdy zakladatelka Lenka Ondruchová prodávala v menším množství vintage oblečení v ostravském graffiti shopu. Při studiích na vysoké škole zde pracovala a když byl obchod v roce 2001 na prodej, koupila ho napůl s tatérem Janem Stanovským. V zárodku tedy v Queens fungoval nějakou dobu i tetovací salón a prodej vinylů. Když Ondruchová dostudovala, měla už dostatek financí na odkoupení druhé půlky obchodu a otevření pobočky v Brně.
Hlavní vizí bylo přinést na český trh věci, které se nedaly sehnat nikde jinde. Tehdejší teenageři chtěli originální alternativu k populární skate módě, což dokázal Queens zprostředkovat. Postupem času, s tím jak fenomén skejťáků odezněl, se smylo i zaměření na alternativní módu a současný sortiment řetězce by se dal shrnout pod obecnější termín streetwear.
Byznys se rozvíjel velmi rychle a tak už v roce 2004 spustil Queens svůj eshop a jen o rok později i svou pobočku v Praze. Na svůj brzký nástup na internet navázali Ondruchová a její kolegové i aktivitou na sociálních sítích. Díky tomuto faktoru a modernímu sortimentu se Queensu podařilo jít s dobou a zacílit mimo jiné i na vyrůstající generaci. Na jeho akcích se ostatně objevují jak čeští hudebníci, tak i známí youtubeři, jako Teri Blitzen.
Právě eventy typu jednorázových prodejů second-handových věcí, či exkluzivní prodeje oblečení od interpretů, jsou tím, co Queensu dává přidanou hodnotu. Účelem je si zachovat původní myšlenku lokálnosti, nicméně uvnitř firma raketově roste. Již v létě došlo k přestěhování Ostravské centrály do třikrát větších prostor, což o třetinu zrychlilo odbavování objednávek a rozšířilo počet pracovních míst.
Roční růst až o 40 %
Obrat řetězce, který v roce 2015 činil takřka 100 milionů korun, roste každoročně o 30 – 40 %, za minulý rok se tak pohyboval mezi 130 a 140 miliony korun. S tím se pojí i zvyšující se počet objednávek, kterých za rok 2016 bylo přes sto tisíc, tedy průměrně 274 denně. Například jen při akci Black Friday v roce 2016 bylo přijato o 84 % více objednávek než ke stejné příležitosti předchozí rok.
I díky takto pozitivním výsledkům bude pro Queens rok 2017 ve znamení technologického vylepšení, zvětšení stávajících poboček i další expanze. V plánu jsou investice v řádech několika milionů korun do rozšíření prostor v Praze a Brně a taktéž průnik na slovenský a německý trh. V současné době tak firma poptává mimo jiné i IT specialisty a programátory.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.