Reklama na Snapchatu vás může stát zhruba 750 tisíc dolarů za den

15021193310_b805665f98_k
0Zobrazit komentáře

Ano, je to tak. Jeden den reklamy za téměř 18 milionů korun – to je Snapchat a jeho unikátní monetizační strategie. Snapchat si vyzkoušel svoje první reklamy již koncem minulého roku, kdy směle propagoval film Ouija od Universal Studios ve 20 sekundovém příspěvku, který šlo vyjimečně spustit několikrát. Při tomto pilotním testovnání reklama dosáhla na 100 milionů uživatelů!

Mezi partnery, kteří by mohli mít potencionálně zájem o reklamu jsou i McDonald’s, Samsung, Macy’s nebo EA, informuje AdWeek. Z perspektivního hlediska hledá Snapchat spíše méně partnerů, za to ale kvalitních a ochotných zaplatit více peněz, aby uživatelé nebyli zaplaveni reklamou na svých news feedech.

Jediným problémem Snapchatu je momentálně nemožnost kvalitně vyhodnotit statistiky a údaje tak, aby byly pro firmu přínosné. Není možné zjistit, jaký podíl mužů a žen si reklamu proklikl, není možné vidět v jakém věku uživatelé byli. Stejně jako je složité spoustu společností přesvědčit, aby investovali do reklamy, která uživateli po zavření aplikace zmizí.

Jen pro srovnání, YouTube na své reklamní síti nabízí podobnou možnost propagace o 250 tisíc dolarů levněji!

Společnosti se snaží s reklamou vyhrát a přizpůsobit se novému formátu, který může být dokonce zajímavější, než klasická cesta reklamy. Jak lze vidět níže na retargeting reklamě od McDonald’s:

foto: pestoverde/Flickr

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Jak se dařilo české appce Fripito na výstavě APPNATION v Las Vegas?

David FilipiDavid Filipi

Fripito2
0Zobrazit komentáře

Mobilní aplikace Fripito, která slouží jako rádce a průvodce pro fotografy co rádi cestují, měla možnost se minulý týden prezentovat na konferenci a výstavě APPNATION. Ta se konala v rámci CES 2015. Šlo především o setkání vývojářů a jiných profesí motajících se okolo mobilních aplikací. Část prostoru byla věnována velmi mladým firmám a startupům, které takto měly možnost prezentovat se za minimální poplatek.

Fripito2 (1)

Přečtěte si takéČeská foto appka Fripito mezi TOP 25 startupy v Las VegasČeská foto appka Fripito mezi TOP 25 startupy v Las Vegas

Nejdůležitější podmínkou pro účast byla ale kvalita a originalita nápadu, což Fripito splňuje. Odvětví cestování se věnuje velmi mnoho startupů, ale Fripito míří na velmi dobře specifikovanou cílovku. Amatérské i profesionální fotografy, kteří hledají inspiraci kde a jak pořídit zajímavé fotografie z cest. Aplikace nabízí průvodce pro jednotlivé destinace, které obsahují jak textový popis, tak i samotné fotografie od autora průvodce, vždy v doprovodu s přesným nastavením fotoaparátu a tipy, jak fotku pořídit.

Nejde tedy o klasický průvodce typu Lonely Planet, s radami, kde levně přespat, ale hlavně o zdroj inspirace, kde co hezkého vidět a vyfotit. Nejčastější otázky od návštěvníků byly na monetizaci a obsah. Obchodní model Fripita je velmi jednoduchý a hlavně funkční již od samého začátku projektu. Aplikace funguje jako knihkupectví.

Jednotliví průvodci se kupují za drobné částky ($3-$8), přičemž případné aktualizace jsou v ceně. Obsah není crowdsourcovaný a ani nebude. Průvodci jsou tvořeny profesionálními fotografy, kteří danou lokalitu znají. Celá účast na APPNATION byla poměrně dobrodružná. Uzávěrka přihlášek sice byla v polovině prosince, ale potvrzení o přijetí přišlo týden před akcí. Honza Březina díky tomu absolvoval jeho zřejmě nejpekelnější cestu v životě.

16031080059_6434e48a5c_b

I samotný začátek akce byl trochu improvizovaný, čehož jsme využili v náš prospěch a přesunuli jsme se ke stolečku s lepší expozicí k procházejícím účastníkům akce. Kdo dřív přijde … Samotná konference se skládala z mnoha zajímavých přednášek lidí z Facebooku, Spotify, Airbnb, Nike, Pandory, Hulu, Logitech, Ford, EA apod. V části věnované výstavě došlo i k několika paradoxům. To například když se vám americká firma snaží vnutit svoje vývojáře (i když vidí že appka je hotová) a pár minut po nich přijde sympatický pán odněkud z jihovýchodní Asie a ptá se, jestli nevíme o nějakých levných a spolehlivých developerech. Zdá se, že nabídka, ani poptávka na trhu mobilních aplikací stále není nasycená.

Foto: Tech Cocktail / Flickr.com