Seznam zažil až nečekaně vydařený rok. K téměř dvoumiliardovému zisku pomohlo i zlepšení služeb
Růstu dosáhla i domovská stránka Seznam.cz, která loni generovala o 23 procent návštěv více než předloni.
Vysoká návštěvnost domovské stránky, vybraných obsahových služeb, nákupního rádce a srovnávače Zboží.cz. To jsou stěžejní pilíře úspěchu Seznamu za loňský rok, během kterého česká internetová jednička rostla v hlavních finančních ukazatelích – v meziročním srovnání dokázala zvýšit zisk před zdaněním o dvaadvacet procent na 1,96 miliardy korun a utržit 5,6 miliardy korun, tedy o více než třináct procent více než předloni.
I přes to, že Seznam v loňském období očekával růst, jedná se pro něj podle slov spolušéfa firmy Pavla Zimy o překvapivě dobré výsledky. „Při plánování roku 2021 jsme byli v důsledku koronavirové pandemie hodně opatrní. Na rozdíl od konkurence jsme sice stále očekávali růst, ale naše odhady se pohybovaly v nižších jednotkách procent,“ píše Zima na firemním blogu a dodává, že růst předčil i čísla z minulých let, nikoliv jen roku 2021.
Nadprůměrné obchodní výsledky pak tuzemská internetová jednička, která se proslavila hlavně pro svůj vyhledávač, přisuzuje i zkušenostem, které nabrala v prvním covidovém roce. „Upravili jsme obchodní strategii i ceník tak, aby odpovídaly potřebám, které naši klienti řešili během lockdownů. Mnoho z nich si více hlídalo peníze, které investují do marketingu, a soustředili se pouze na mediatypy, které měřitelně fungují,“ píše Zima.
„Online reklama od Seznamu tak i díky stovkám našich obchodníků, kteří poskytují inzerentům individuální péči, akcelerovala svůj růst a byla pro většinu našich partnerů hlavním kanálem pro udržitelný rozvoj podnikání i během koronavirové pandemie,“ doplňuje. Bez produktové nabídky by se ale téměř dvoumiliardový zisk a více než pětimiliardové tržby jen stěží uskutečnily. A velkou roli v tom hrála domovská stránka Seznamu.