Škoda Elroq ještě nedorazila, ale už na ni číhá pořádný konkurent. Kia představila své elektrické EV3
Škoda nedávno oznámila své kompaktní elektrické SUV, které nyní dostává velkého vyzyvatele. Tím je model EV3 od automobilky Kia.
Škoda Elroq se představila teprve před několika týdny a do prodeje zamíří až na jaře příštího roku. Stále tak platí za horkou novinku, jenže svět automobilů je nekompromisním kolbištěm. Elroq už nyní dostal zásadního konkurenta. Kia totiž přivádí na český trh kompaktní elektrické SUV jménem EV3.
Začněme hned tím dost možná nejzásadnějším, tedy cenou. Ta v případě EV3 startuje na částce 899 980 korun, což je přibližně o sto tisíc víc než cena, na které začíná škodovka. Pořád se ale jedná o velmi slušnou sumu za elektrické SUV, které navíc sdílí některé podobnosti s velkým a technologicky vyspělým rodinným SUV EV9, jež je dnes elektrickou vlajkovou lodí značky.
Primárně se jedná o platformu E-GMP. Aby bylo dosaženo nižší ceny, EV3 ovšem nevyužívá 800V, ale 400V architekturu, a tedy i pomalejší nabíjení. Nechybí jí však vychytávka, která umožňuje nabíjet akumulátory 4,3 metru dlouhého SUV bateriemi jiných spotřebičů, případně bateriemi vozu napájet domácí síť.
Byť může EV3 působit jako prcek, má poměrně zajímavé praktické parametry. Rozvor náprav je stejný jako u modelu Sportage a objem zavazadlového prostoru činí 460, po sklopení zadních sedadel dokonce až 1 251 litrů. Tím se z něj stává podobně praktický společník jako právě Elroq. Oproti němu však novinka navrch přihazuje ještě dalších 25 litrů pod přední kapotou, kam lze uložit nabíjecí propriety, případně tašku s nákupem.
Řada praktických funkcionalit je k nalezení také v interiéru. Potěší velká obrazovka, ve které se spojují dvě 12,3palcové obrazovky. Další slouží pro nastavování klimatizace a velkou radost určitě udělá i integrace Apple CarPlay a Android Auto.
Novinka je na českém trhu dostupná s elektromotorem o výkonu 150 kW, který může doplňovat baterie o kapacitě 58,3 kWh. Na jedno nabití by měla zvládnout výlet dlouhý až 436 kilometrů, což je více než v případě Elroqu. Druhou variantou je baterie o kapacitě 81,4 kWh, která poskytuje papírový dojezd až 605 kilometrů. V budoucnu by navíc měly dorazit verze s dvěma elektromotory a pohonem všech kol.
EV3 přichází na trhu ve třech výbavových verzích. Zatímco menší baterii nabídnou pouze verze Air a Earth, větší baterka bude dostupná také ve vrcholné verzi GT-Line, za kterou zájemce zaplatí 1 249 980 korun.