I nadále dvouciferným tempem. Slevomat loni utržil 2,5 miliardy korun a více se zaměří na cestování

Peter BrejčákPeter Brejčák

ladislav-vesely-slevomatInsider

Foto: Slevomat

Výkonný ředitel Slevomatu Ladislav Veselý

0Zobrazit komentáře

Slevomat původně začínal jako portál slev, pod vedením Marie Havlíčkové však změnil svou strategii. To se vyplatilo, teď už inspirační portál se zaměřením na zážitky a cestování v loňském roce meziročně vyrostl o osmnáct procent a dosáhl obratu 2,5 miliardy korun.

„V tuzemském cestování nadále posilujeme, a to zejména díky přímým rezervacím. Do našeho rezervačního systému se nám podařilo zařadit už převážnou část nabídky ubytovacích kapacit,“ pochvaluje si nový ředitel Slevomatu Ladislav Veselý, který po Havlíčkové přebral kormidlo firmy začátkem ledna.

„Jelikož jsme největším prodejcem pobytů v Česku, chceme v tomto segmentu nadále posilovat.“

Portál tak upevňuje pozici hlavního hybatele tuzemského trhu s cestováním. Jen v u nás během loňského roku Slevomat prodal přes 242 tisíc pobytů v Česku a dalších 53 tisíc pobytů a 73 tisíc zájezdů v zahraničí.

Celkově na portálu loni nakoupilo osm set tisíc zákazníků, největší nápor zaznamenal před Vánoci, kdy počet prodaných dárků dosáhl téměř 600 tisíc. Mezi nejžádanější kategorie patřily sportovní a adrenalinové zážitky, wellness pobyty a gastronomické zážitky.

slevomat

Foto: Slevomat

Sídlo Slevomatu v pražském Karlíně

„K takovému růstu prodejů v hlavní sezoně pomohlo například to, že nově bylo možné sdílet vouchery na dárky. Nebo to, že se podařilo rozšířit možnosti uplatnění firemních benefitů. Tedy že zákazníci benefity v práci mohou směnit na kredity na nákup u nás,“ přiblížil Veselý.

Jak dodal Veselý pro CzechCrunch, i letos firma očekává dvouciferné tempo růstu, a i pod vedením nového ředitele se bude soustředit na cestování. „Jelikož jsme největším prodejcem pobytů v Česku, chceme v tomto segmentu nadále posilovat,“ uvedl Veselý.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Přesun od víkendových pobytů k plnohodnotným dovoleným

„Letos bychom se chtěli zaměřit na dlouhé dovolené a zahraničí. Tedy posunout se více od víkendových pobytů k plnohodnotným velkým dovoleným nejen v Česku, ale i v zahraničí. Už teď vidíme, že zákazníci u nás hledají léto, tak jim ho chceme dát,“ pokračoval Veselý dále.

V naplňování cestovatelské strategie Slevomatu pomáhá i exotická cestovní kancelář Zanzo, kterou firma trhu představila koncem roku 2018. Podle Veselého postupně rozšiřuje možnosti v nabídce a aktuálně doplňuje zájezdy i do Středomoří.

slevomat-aplikace

Foto: Slevomat

Mobilní aplikace Slevomatu

Jednou z loňských novinek Slevomatu pak bylo spuštění rezervačního systému pro drobné živnostníky, díky kterému se zákazníci mohou objednávat například ke kadeřníkovi nebo na masáže přímo a bez voucherů.

„Termino, jak rezervační systém nazýváme, funguje. Máme napojené vysoké stovky partnerů, nicméně stále ho ladíme. Věc, na kterou narážíme, je, že trh je zvyklý na jednoduchý systém „tužka a papír“, případně je hodně fragmentovaný. My do toho budeme celý rok investovat a dodělávat nejrůznější moduly, abychom toho co nejvíce obsáhli,“ dodal Veselý.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Heureka loňský rok zakončila s půlmiliardovým ziskem. Přes dluhopisy si ale i tak jde pro rekordní 2,5 miliardy korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

tomas_braverman_ceo_heureka1Insider

Foto: Heureka

Tomáš Braverman, CEO Heureky

0Zobrazit komentáře

Největší evropská skupina cenových srovnávačů je k nezastavení. Česká Heureka Group působící na devíti trzích za loňský fiskální rok vykázala provozní zisk před započtením úroků, daní a odpisů 19,9 milionu eur, tedy zhruba 511 milionů korun. Meziročně jde o dvacetiprocentní nárůst.

Zastavovat přitom rozhodně neplánuje. Heureka, která byla loni vyčleněna ze ztrátové Mall Group, nově žádá peníze od investorů. V rámci doposud největšího objemu vydaných dluhopisů české e-commerce jde konkrétně o 2,5 miliardy korun. Firma je přitom podle ředitele Tomáše Bravermana oceněna na 7,5 miliardy. Podle vyjádření mají být peníze použity na další rozvoj skupiny a optimalizaci kapitálové struktury.

tomas-braverman-heureka2

Foto: Heureka

Tomáš Braverman, CEO Heureky

Dluhopisy o nominální hodnotě deset tisíc korun jsou veřejně nabízeny investorům v Česku, v budoucnu se plánuje jejich obchodování na pražské Burze cenných papírů. Výnos dluhopisů dosahuje 5,25 procenta ročně s pololetním vyplácením a splatností pět let. Heureka za účelem emise založila samostatnou dceřinou společnost HeurekaFinCo.

Koordinátorem emise je J&T Banka, která při emisi dluhopisů pomáhala také Tomáši Čuprovi, když žádal 222, respektive ještě předtím 777 milionů korun.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Skupina Heureka je aktuálně vlastněna trojicí investorů, po čtyřiceti procentech drží skupina PPF a EC Investments Daniela Křetínského, Patrika Tkáče a Romana Korbačky. Zbylých dvacet procent drží Rockaway Jakuba Havrlanta.

Klíčová role ve sdílení zahraničního know-how

Za výrazným, dvacetiprocentním meziročním růstem podle vyjádření Heureky stojí několik faktorů. Mimo jiné produktové inovace v klíčových kategoriích, které přinesly více než desetiprocentní nárůst produktových recenzí a přes dvacetiprocentní nárůst recenzí obchodů.

Zásadní novinkou je ve skupině také platforma pro poskytování datové analytiky a statistik ze všech devíti zemí, díky které mohou e-shopy nebo značky pracovat s relevantními informacemi o zákaznickém chování.

heureka-office-kancelar4-min

Foto: Heureka

Kanceláře Heureky v pražském Karlíně

Celkově navštíví weby Heureka Group na dvacet milionů lidí měsíčně a eviduje nabídku z více než pětapadesáti tisíc e-shopů. Právě díky tomu získala status největšího evropského cenového srovnávače a nákupního rádce.

Upevňování pozice v rámci regionu si Heureka Group stanovila jako cíl pro letošní rok a ve využití know-how ze zahraničních trhů ve prospěch partnerských e-shopů vidí svou klíčovou roli.

„České e-shopy mají mimo naše území obrovský potenciál pro expanzi. Například trh e-commerce v Maďarsku a Rumunsku poslední dva roky významně meziročně roste. Heureka tak funguje jako platforma, přes kterou e-shop může expandovat do dané země s minimem nákladů, ale přitom s potřebnými daty a informacemi,“ říká Tomáš Braverman, CEO Heureka Group s tím, že této možnosti využila už šedesátka českých e-shopů.