I nadále dvouciferným tempem. Slevomat loni utržil 2,5 miliardy korun a více se zaměří na cestování
Výkonný ředitel Slevomatu Ladislav Veselý
Slevomat původně začínal jako portál slev, pod vedením Marie Havlíčkové však změnil svou strategii. To se vyplatilo, teď už inspirační portál se zaměřením na zážitky a cestování v loňském roce meziročně vyrostl o osmnáct procent a dosáhl obratu 2,5 miliardy korun.
„V tuzemském cestování nadále posilujeme, a to zejména díky přímým rezervacím. Do našeho rezervačního systému se nám podařilo zařadit už převážnou část nabídky ubytovacích kapacit,“ pochvaluje si nový ředitel Slevomatu Ladislav Veselý, který po Havlíčkové přebral kormidlo firmy začátkem ledna.
„Jelikož jsme největším prodejcem pobytů v Česku, chceme v tomto segmentu nadále posilovat.“
Portál tak upevňuje pozici hlavního hybatele tuzemského trhu s cestováním. Jen v u nás během loňského roku Slevomat prodal přes 242 tisíc pobytů v Česku a dalších 53 tisíc pobytů a 73 tisíc zájezdů v zahraničí.
Celkově na portálu loni nakoupilo osm set tisíc zákazníků, největší nápor zaznamenal před Vánoci, kdy počet prodaných dárků dosáhl téměř 600 tisíc. Mezi nejžádanější kategorie patřily sportovní a adrenalinové zážitky, wellness pobyty a gastronomické zážitky.
„K takovému růstu prodejů v hlavní sezoně pomohlo například to, že nově bylo možné sdílet vouchery na dárky. Nebo to, že se podařilo rozšířit možnosti uplatnění firemních benefitů. Tedy že zákazníci benefity v práci mohou směnit na kredity na nákup u nás,“ přiblížil Veselý.
Jak dodal Veselý pro CzechCrunch, i letos firma očekává dvouciferné tempo růstu, a i pod vedením nového ředitele se bude soustředit na cestování. „Jelikož jsme největším prodejcem pobytů v Česku, chceme v tomto segmentu nadále posilovat,“ uvedl Veselý.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsPřesun od víkendových pobytů k plnohodnotným dovoleným
„Letos bychom se chtěli zaměřit na dlouhé dovolené a zahraničí. Tedy posunout se více od víkendových pobytů k plnohodnotným velkým dovoleným nejen v Česku, ale i v zahraničí. Už teď vidíme, že zákazníci u nás hledají léto, tak jim ho chceme dát,“ pokračoval Veselý dále.
V naplňování cestovatelské strategie Slevomatu pomáhá i exotická cestovní kancelář Zanzo, kterou firma trhu představila koncem roku 2018. Podle Veselého postupně rozšiřuje možnosti v nabídce a aktuálně doplňuje zájezdy i do Středomoří.
Jednou z loňských novinek Slevomatu pak bylo spuštění rezervačního systému pro drobné živnostníky, díky kterému se zákazníci mohou objednávat například ke kadeřníkovi nebo na masáže přímo a bez voucherů.
„Termino, jak rezervační systém nazýváme, funguje. Máme napojené vysoké stovky partnerů, nicméně stále ho ladíme. Věc, na kterou narážíme, je, že trh je zvyklý na jednoduchý systém „tužka a papír“, případně je hodně fragmentovaný. My do toho budeme celý rok investovat a dodělávat nejrůznější moduly, abychom toho co nejvíce obsáhli,“ dodal Veselý.