Slovenský e-shop s veselou módou Dedoles vyrostl na 1,3 miliardy korun. V Česku otevře první prodejny

Peter BrejčákPeter Brejčák

dedoles2

Foto: Dedoles

Zakladatel e-shopu Dedoles Jaroslav Chrapko

0Zobrazit komentáře

Slovenský e-shop Dedoles, který se specializuje na barevnou a veselou módu, v posledních letech roste jako z vody. Po postupném rozšíření online prodejů do dvaceti zemí Evropy a s více než dvěma miliony zákazníků aktuálně posiluje i v kamenném světě. Jedny z prvních zahraničních kroků prodejce vedou do Česka, kde plánuje otevřít vlastní obchod i několik kiosků v nákupních centrech.

Tuzemský trh se totiž na celkovém výkonu firmy podílí téměř ze třetiny, což je při loňském obratu na úrovni 50 milionů eur, v přepočtu bezmála 1,3 miliardy korun, nezanedbatelná část byznysu. Dedoles přitom v minulém roce dokázal své tržby téměř ztrojnásobit a jak zástupci e-shopu dodávají pro CzechCrunch, letos mají v plánu růst ve stejné výši.

Módnímu prodejci, kterého v roce 2011 zakládal Jaroslav Chrapko, se daří také v dalších byznysových ukazatelích. Loni dosáhl zisku před zdaněním téměř 4,2 milionu eur (přes 100 milionů korun), což ve srovnání s předloňským rokem znamená navýšení o 230 procent. A podobně rychle roste i počet zaměstnanců firmy – zatímco v březnu 2020 jich bylo jen 80, aktuálně už je to přes 350.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Desítky zaměstnanců teď plánuje nabírat i v Česku, kde Dedoles posiluje své aktivity, aby dokázal naplnit svůj cíl a byl fyzicky dostupnější i pro tuzemské zákazníky. Pro ty teď otevírá novou prodejnu nacházející se v pražském nákupním centru Galerie Butovice.

„Český trh tvoří 30 procent našich příjmů. Vzhledem k rostoucímu zájmu o naše výrobky jsme se rozhodli přiblížit je lidem i v českých městech,“ vysvětluje Pavla Halašová, country manažerka pro Česko, s tím, že další prodejní stánky zákazníci najdou v pražských obchodních centrech Westfield Chodov, Centrum Černý Most a Metropole Zličín, ale také v Olympii Brno či v Avion Shopping Parku Ostrava.

V tuzemsku se ale firma plánuje rozšiřovat kromě posilování pozice ve fyzickém světě i prostřednictvím své dceřiné společnosti, která bude sídlit v Praze. „Naším cílem je zjednodušit administrativní procesy a zabezpečit plnohodnotnou a efektivní podporu všem novým zaměstnancům,“ přibližuje Halašová.

dedoles-kiosk-pezinok

Foto: Dedoles

Prodejna Dedoles na Slovensku

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Datart výrazně posílil v onlinu. Jeho mateřská skupina HP Tronic vyrostla o třetinu a utržila 21 miliard korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

datart_prodejna_1

Foto: HP Tronic

Prodejna elektroniky Datart

0Zobrazit komentáře

Prodejci elektroniky Datart a Euronics, výrobce ETA, ale i e-shopy Kasa.cz a Hej.sk. To všechno jsou značky, jež zastřešuje zlínská skupina HP Tronic a díky kterým se jí daří výrazně růst. V loňském roce dosáhla celkových tržeb ve výši 21 miliard korun s meziročním nárůstem o více než třicet procent neboli pět miliard korun.

Podle publikovaných výsledků skupina zároveň meziročně zdvojnásobila svůj zisk před úroky, daněmi a odpisy EBITDA z 550 milionů v roce 2019 na loňských 1,19 miliardy korun. Za úspěchem přitom stojí zejména dynamický růst značky Datart, která se součástí HP Tronic stala v roce 2017.

Datart totiž i v loňském, pandemickém roce rychle rostl, a to navzdory zavřeným prodejnám, kterých jen v tuzemsku provozuje více než 100. Výrazně totiž posiluje e-shop firmy, a tak propad příjmů z kamenných obchodů dokázal nahradit na internetu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Po začlenění značky Datart jsme cíleně posilovali její význam ve skupině a také se věnovali rozvoji internetového obchodu a navázaných zákaznických služeb, aby se z Datartu stal fungující a u zákazníků oblíbený multikanálový prodejce,“ uvádí Daniel Večeřa, generální ředitel HP Tronic.

Skupina výsledky jednotlivých značek za loňský rok nekomentuje, Datart však dlouhodobě zaznamenává výrazný růst. To souvisí i s fúzí se značkou Euronics z roku 2018, kdy prodejce elektroniky utržil 7,5 miliardy korun, o rok později pak jen těsně nedosáhl na deset miliard korun. Jaký podíl tržeb HP Tronic tvořil Datart v loňském roce, však skupina odmítla prozradit.

Posilující pozici Datartu na e-commerce trhu podtrhuje také cena popularity a cena kvality v kategorii elektro a cena kvality v kategorii bílé zboží nedávné soutěže ShopRoku 2020, za níž stojí Heureka. Mimo oblast elektroniky a domácích spotřebičů HP Tronic působí také v oblasti cestovního ruchu a gastronomie, provozuje například Resort Valachy se čtyřmi hotely s wellness centry, ski areálem a golfovým hřištěm. V současné době dohromady zaměstnává tři tisíce lidí v Česku a na Slovensku.