Slovenský e-shop s veselou módou Dedoles vyrostl na 1,3 miliardy korun. V Česku otevře první prodejny
Slovenský e-shop Dedoles, který se specializuje na barevnou a veselou módu, v posledních letech roste jako z vody. Po postupném rozšíření online prodejů do dvaceti zemí Evropy a s více než dvěma miliony zákazníků aktuálně posiluje i v kamenném světě. Jedny z prvních zahraničních kroků prodejce vedou do Česka, kde plánuje otevřít vlastní obchod i několik kiosků v nákupních centrech.
Tuzemský trh se totiž na celkovém výkonu firmy podílí téměř ze třetiny, což je při loňském obratu na úrovni 50 milionů eur, v přepočtu bezmála 1,3 miliardy korun, nezanedbatelná část byznysu. Dedoles přitom v minulém roce dokázal své tržby téměř ztrojnásobit a jak zástupci e-shopu dodávají pro CzechCrunch, letos mají v plánu růst ve stejné výši.
Módnímu prodejci, kterého v roce 2011 zakládal Jaroslav Chrapko, se daří také v dalších byznysových ukazatelích. Loni dosáhl zisku před zdaněním téměř 4,2 milionu eur (přes 100 milionů korun), což ve srovnání s předloňským rokem znamená navýšení o 230 procent. A podobně rychle roste i počet zaměstnanců firmy – zatímco v březnu 2020 jich bylo jen 80, aktuálně už je to přes 350.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsDesítky zaměstnanců teď plánuje nabírat i v Česku, kde Dedoles posiluje své aktivity, aby dokázal naplnit svůj cíl a byl fyzicky dostupnější i pro tuzemské zákazníky. Pro ty teď otevírá novou prodejnu nacházející se v pražském nákupním centru Galerie Butovice.
„Český trh tvoří 30 procent našich příjmů. Vzhledem k rostoucímu zájmu o naše výrobky jsme se rozhodli přiblížit je lidem i v českých městech,“ vysvětluje Pavla Halašová, country manažerka pro Česko, s tím, že další prodejní stánky zákazníci najdou v pražských obchodních centrech Westfield Chodov, Centrum Černý Most a Metropole Zličín, ale také v Olympii Brno či v Avion Shopping Parku Ostrava.
V tuzemsku se ale firma plánuje rozšiřovat kromě posilování pozice ve fyzickém světě i prostřednictvím své dceřiné společnosti, která bude sídlit v Praze. „Naším cílem je zjednodušit administrativní procesy a zabezpečit plnohodnotnou a efektivní podporu všem novým zaměstnancům,“ přibližuje Halašová.