Snapchat získává dalších 1,8 miliard dolarů a nechtěně prozrazuje příjmy a počet uživatelů
Sociální síť Snapchat, která slouží k přímému sdílení krátkých, většinou zábavných videí mezi přáteli, které do určité doby zmizí, vždy vzbuzovala spoustu rozruchu. Především díky tomu, že do ní investoři nalili neuvěřitelné množství peněz, které vystřelily valuaci Snapchatu mezi nejhodnotnější startupy současnosti – to vše ještě v době, kdy Snapchat neměl žádné jasnější plány s vlastní monetizací obsahu.
To se trochu začalo měnit v minulém roce, kdy přišly první plány vedoucí k vydělávání peněz a vracení svého dílu investorům. Teď Snapchat v Series F získává dalších 1,8 miliardy dolarů, přes 43 miliard korun, a jeho hodnota se rázem vyšplhala na částku mezi 18 a 20 miliardami dolarů. To by samo o sobě nebylo ale tak zajímavé, jako čísla, která unikla z prezentace investorům.
Podle té měl v posledním kvartálu minulého roku Snapchat přes 110 milionů denně aktivních uživatelů a během 3 posledních měsíců dokázal vygenerovat přibližně 33 milionů dolarů. Prezentace zároveň zmínila, že se chce Snapchat v tomto roce dostat na 250-350 milionovou hranici příjmů a v roce 2017 se pohybovat v rozmezí půl až jedné miliardy dolarů, informuje TechCrunch.
To bude možné především novými kanály příjmů, které Snapchat zavedl v tomto roce. Mezi těmi je spolupráce s vybranými značkami na novém, zábavném formátu reklam přes celou obrazovku nebo za pomocí prémových, placených účty.