Nepije alkohol, za který je placen. Vymyslel ale vlastní a teď s ním Snoop Dogg vyrazil do Evropy

Gin s džusem v plechovce vymysleli Snoop Dogg a Dr. Dre před pár měsíci – a je inspirovaný jejich slavnou skladbou Gin&Juice.

Filip HouskaFilip Houska

snoop-dogg-2

Foto: Depositphotos / Gin & Juice / CzechCrunch

Snoop Dogg a jeho nová značka Gin&Juice

0Zobrazit komentáře

Jaký alkohol Snoop Dogg nejraději pije? Gin s ovocným džusem, který je v jeho životě natolik zásadní, že o něm nahrál skladbu. Tím to ale neskončilo – před nedávnem vymyslel i vlastní verzi tohoto koktejlu, kterou prodává v plechovkách. Jmenuje se jednoduše Gin&Juice a nově s ní zamířil do Evropy, kde v posledních dnech baví celý svět. A slušně vydělává.

V jádru je Snoop Dogg rapperem. Velice úspěšným a chytrým rapperem, který včas opustil nevyzpytatelný pouliční lifestyle a začal ze svého jména těžit i jinak. Proto se třeba objevil v reklamě, kde se postaral o jeden z nejoriginálnějších marketingových tahů roku, a dokonce založil vlastní značku cereálií, které se mu však v obchodech„záhadně“ schovávají. Mimo jiné spolupracuje s několika alkoholovými značkami, které jsou pro americké celebrity často velmi finančně zajímavé.

V případě alkoholových spoluprací razí ale rodák z kalifornského města Long Beach poměrně zajímavý přístup. Není tomu tak dávno, co veřejně přiznal, že žádnou ze značek, které mu platí i milionové sumy, nepije. Respektive je odmítá pít. „Oni to vědí, proto to můžu říct veřejně,“ zmínil Snoop Dogg v rozhovoru s herečkou Tiffany Haddish. „Neplatí mi za to, abych je pil. Platí mi za to, abych je propagoval,“ dodal rázně a zmínil něco, co málokterá známá osobnost přizná.

Historicky spolupracoval s likérem St. Ides, ginem Indoggo, vínem 19 Crimes nebo pivními značkami Happy Dad a Corona. Teď má ale Snoop Dogg jinou alkoholovou zálibu, ke které přistupuje zejména jako k byznysu. Jde o jeho novou značku Gin&Juice, tedy plechovku ginu s džusem, kterou v únoru ukázal světu. Představil čtyři příchutě (meruňka, citrus, meloun a passion fruit), odhalil nápadité balení s výstrahou pro rodiče a typickým americkým lowriderem a první várky začal prodávat po Spojených státech. I rozjezd značky byl pečlivě naplánovaný.

ginjuice

Foto: Gin&Juice / CzechCrunch

Čtveřice příchutí plechovek Gin&Juice

Gin&Juice vznikl v době, kdy slavil třicetileté výročí stejnojmenný singl z věhlasné a pro hiphopovou scénu zásadní desky Doggystyle. Na Gin&Juice také pracoval někdejší člen uskupení N.W.A. a slavný rapový producent Dr. Dre, a tak aby to bylo tematické, vybral si ho Snoop Dogg jako spoluzakladatele. Nehledě na to, že je pro něj jedním z nejbližších kamarádů, se kterým si v devadesátkách prožil divoké časy na americkém západním pobřeží.

„Podívejte se, jak jsme na tom s kariérou. Podívejte se na náš věk a na to, co jsme dokázali – a stále se máme rádi. Tak proč neudělat něco společně? Mnohokrát jsou lidé ve vztahu třicet let a nemohou spolu mluvit, nemohou se stýkat, takže je prostě zábavné být v partnerství s lidmi, které skutečně milujete,“ komentoval tehdy Snoop Dogg propojení s Dr. Drem, který mimo jiné spoluzaložil značku sluchátek Beats by Dre, kterou vlastní Apple.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Dosud ovšem značka Gin&Juice byla dostupná pouze na americkém trhu. Možná i díky letní olympiádě, která teď probíhá v Paříži a v jejímž pokrývání má Snoop Dogg velkou roli, byl ale její vstup do Evropy urychlen. Proto se plechovky před nedávnem oficiálně dostaly i do Velké Británie, kde je Snoop Dogg a Dr. Dre představili přímo na svém koncertu, který byl speciální také v tom, že na něm překvapivě vystoupil i neméně známý a důležitý rapper Eminem.

Dostupnost nápoje na dalších evropských trzích je zatím nejistá, byť se očekává, že minimálně ve Francii a Německu by distribuce měla být výhledově zajištěna. A možná právě první zmíněnou zemi Snoop Dogg upřednostní, z jednoho jednoduchého důvodu… Dvaapadesátiletý rapper a milovník zeleného dýmu má poměrně silnou integritu v rámci probíhajících letních olympijských her v Paříži, na které dorazil pod hlavičkou americké televize NBC.

Američané to s ním udělali chytře. Vzhledem k tomu, že jejich výběr z olympiád zpravidla bere největší množství medailí, potřebovali úspěchy svých sportovců a sportovkyň ukázat co nejvíce lidem, ideálně mladší generaci, která k největšímu sportovnímu svátku planety nemusí tolik tíhnout. A byť Snoop Dogg není žádným mladíkem, pořád má u generace Z a dalších velkou relevanci, což se ukazuje i teď, kdy jeho skeče z olympiády letí na sociálních sítích.

Nejen, že Snoop Dogg spolu se svými hosty dění v Paříži z pohledu výpravy Spojených států komentuje, ale také se osobně vydává na sportoviště, aby sportovce pobavil. Nebojí se extravagantních obleků, prakticky denně se na kameru usmívá (což by takzvaný Velvyslanec štěstí měl dělat) a fandí. NBC uvádí, že i díky tomu se na jeho nedělní přenos díval dvojnásobek lidí ve srovnání se stejným dnem před třemi roky na olympiádě v Tokiu.

Snoop Dogg si ovšem za to nechává údajně velmi dobře platit. Podle neoficiálních informací, které kolují na sociální síti X, si denně přijde na půl milionu dolarů, v přepočtu 11,5 milionu korun. S ohledem na to, že olympiáda trvá devatenáct dní, jednoduchou matematikou lze zjistit, že si za celý průběh her může vydělat přes 218 milionů korun. A do toho si navíc mohl nést olympijskou pochodeň. Zjevně vydařené léto.

Zároveň si na hrách mohl zpropagovat i právě Gin&Juice, a to naprostou náhodou. Když totiž před pár dny sledoval drezuru, zaujalo ho, že jeden z koní – konkrétně ten od polské jezdkyně Sandry Sysojevové – se jmenuje Gin&Juice. Rychle se zarazil a jako správný rapper vytáhl z rukávu freestyle právě na onu slavnou skladbu. Pobavena byla i populární americká kuchařka a byznysmenka Martha Stewartová, která s ním olympijskou drezuru zrovna komentovala.

Populární Brašnářství Tlustý je na pokraji krachu. Požádalo klienty o pomoc a hned mu spadnul web

Společnosti vyhlášené výrobou opasků či peněženek došly peníze, cítí pokles zájmu i jiné ekonomické neduhy. Veřejnost vyzvala, ať si u ní nakoupí.

Luboš KrečLuboš Kreč

brasnarstvi-tlusty11Insider

Foto: Jan Řezáč

Ivan Petrův, jednatel a spoluzakladatel Brašnářství Tlustý

0Zobrazit komentáře

Aktualizováno: Populární pražská kožedělná galanterie Brašnářství Tlustý se před lety prosadila díky Facebooku, kde propagovala své výrobky a získávala tam první movitější zákazníky. A na stejné platformě teď tytéž lidi žádá o pomoc: firmě prý hrozí bankrot a svých více než 70 tisíc sledujících vyzvala, ať si co nejrychleji něco koupí, pokud brašnářství nechtějí vidět padnout. Jenže stejně jako fungování společnosti i její záchrana není bez problémů.

„Tohle se nepíše lehce. Visí nad námi krach. Reálný, opravdový krach. Po jedenácti letech dřiny.“ Těmito slovy začíná aktuální post na Facebooku firmy Brašnářství Tlustý, která sídlí v pražských Vršovicích. A pokračuje mimo jiné takto: „Všechny, kdo jste si od nás koupili něco, co Vám slouží roky, prosíme a vyzýváme: Kupte si dnes něco pěkného. Dnes, ne zítra. Umožníte nám pokračovat dále. Ať už to bude opasek, peněženka, boty nebo taška. Každá koruna pomůže.“

A fanoušci, kterých je jen na Facebooku přes 70 tisíc, poslechli a ve velkém začali klikat na e-shop, který ovšem nápor nevydržel. Takže stránky, které měly ideálně ještě dnes pomoct společnosti vybřednout z nejtěžších problémů, byly dočasně nedostupné. „Pracujeme na tom, abychom to odbavili. Je to masakr,“ řekl pro CzechCrunch majitel a spoluzakladatel podniku, který je pojmenovaný po legendárním brašnáři Romanu Tlustém, Ivan Petrův.

Ostatně právě to, že když firma vyzve lidi, aby na e-shopu kupovali výrobky, tak by měla posílit i své servery, jí pak lidé na sítích vyčetli. Zvlášť když má opravdu silnou základnu online příznivců. Tamtéž se už navíc dřív objevovala kritika, že peněženky, pásky či kabely od Brašnářství Tlustý jsou sice velmi kvalitní, ale že jejich dodávky jsou extrémně dlouhé, nezřídka v měsících – naposledy se to týkalo třeba pásků oslavujících vítěze hokejového mistrovství světa.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Musíme přemyslet náš byznysový model,“ připustil Petrův při rozhovoru s CzechCrunchem s tím, že i když jeho společnosti lidé nyní svými objednávkami pomohou, dlouhodobě to není udržitelné. A je zjevné, že firma nefunguje ideálně. Čím to je, když ještě na jaře její majitel v rozhovoru se Forbes hlásil, že má to nejhorší za sebou?

Prý se sešlo více negativních trendů, které ve spojení se sezónním poklesem, poslaly brašnáře do kolen: „Završilo se víc věcí. Vysoké úrokové sazby, dražší energie, ochabující zájem střední třídy, která už nějakou dobu šetří a naše zboží je to, které si může odpustit, protože nejsme životní nutnost…“

Zároveň přiznal, že neměli vytvořené dostatečné rezervy, aby dokázali případný výpadek v příjmech ustát: „To menší firmy jako my nedokáží bez zázemí. To, co se nám děje, nyní zažívají stovky dalších. Naší výhodou je velká základna fanoušků.“

wuders3

Přečtěte si takéWuders povolali krizový management a hledají investoryZákazníci stále nemají stoly ani vrácené peníze. Wuders povolali krizový management a hledají investory

Jak přesně by měl nový byznysový model Brašnářství Tlustý vypadat, zatím není jasné, nicméně konkurence v podobě levnější produkce z Asie a několik let klesající reálné příjmy českých domácností v kombinaci s chřadnoucí ekonomikou nejsou pro firmy tohoto typu dobrou zprávou. Jejich výrobky totiž nejsou masová produkce, u Tlustých sami sebe označující za butikovou manufakturu, a není problém, aby u nich člověk nechal i desítky tisíc korun. „Jsme otevření investorům,“ napsal Petrův na závěr facebookového apelu.

Za rok 2022 společnost utržila 25 milionů korun z prodeje svých výrobků, loni už to bylo 35 milionů, takže na první pohled by se mohlo zdát, že z covidové krize, která je těžce zasáhla, se dokázali vyhrabat – na letošek si plánovali pokořit 40 milionů. To se nyní už zdá méně pravděpodobné. „Bohužel jsme museli sáhnout i ke škrtům v řadách zaměstnanců, což je typicky věc, kterou chcete dělat až jako úplně poslední,“ řekl Petrův.


Aktualizace 8. srpna: Tématu se budeme ještě v příštích dnech věnovat, Ivan Petrův totiž svůj původní výrok, že jsou s Brašnářstvím Tlustý na pokraji krachu, začal postupně mírnit. Na sociálních sítích se nechal dokonce slyšet, že jim vlastně bankrot nehrozil a že chtěl jen apelovat na příznivce značky, aby ji podpořili v těžších časech. Zároveň ale odmítl, že by se dopustil nečestné marketingové kampaně. Že firma není v dobrém stavu, je evidentní, nicméně, jak je naznačeno i v našem článku, problémů je v celém příběhu mnohem víc, než prozrazoval původní facebookový post.