Spustili jsme nový CzechCrunch. Podívejte se na největší změny a novinky, které přináší

Michal PtáčekMichal Ptáček

0Zobrazit komentáře

V září tohoto roku tomu bude už 6 let, co byl spuštěn CzechCrunch. Z původně hobby blogu, který chtěl zjednodušenou formou informovat o zajímavých informacích ze světa startupů, se v průběhu let stal dospělý projekt, který čtenáře pravidelně zásobuje obsahem ze světa byznysu, technologií, startupů, ale například i cestování nebo vzdělávání.

Hodně jsme vyrostli, ostatně z původní „one-man show“ se stalo, věřím, seriózní a nezávislé médium s devítičlenným týmem lidí, který se svojí energií a poctivostí zasloužil o to, že CzechCrunch si aktuálně měsíčně přečte okolo 550 tisíc čtenářů. To je skvělé číslo a všem čtenářům a čtenářkám, kteří k němu přispívají, bych chtěl tímto poděkovat. Mimo jiné právě zmíněnou nezávislost vnímáme jako jednu z nejdůležitějších metrik. CzechCrunch nemá žádné investory, nepatří žádnému mediálnímu domu ani bohatému mecenáši, ale pouze nám. To je něco, o co se spousta v mých očích jinak kvalitních online médií opřít nemůže, a vidíme to do budoucna jako velkou konkurenční výhodu.

Zároveň ale vnímáme velké příležitosti a mezery, které bylo potřeba zaplnit, a dalším logickým krokem bylo proto CzechCrunch uzpůsobit aktuálním potřebám a více ho zprofesionalizovat. I proto jsme se rozhodli pro kompletní redesign, který nyní CzechCrunch posouvá z blogového formátu více do stylu tradičního online média a portálu. Už delší dobu se snažíme přinášet nejen novinky, ale i podrobnější ekonomické rozbory, rozhovory a detailní reportáže a právě tuto potřebu jsme při designování nového vzhledu velmi zohledňovali.

yemi

Layout článku pro rozsáhlejší články a rozhovory

CzechCrunch totiž do budoucna nebude pouze online médium, ale i platforma s přidruženými funkcemi a službami. Brzy tak představíme nový pracovní portál, databázi firem, říkejme ji například „obchodní rejstřík 3.0“, ve které bude možné přehledně dohledávat například investice v jednotlivých tuzemských firmách, vyhledávač eventů a samozřejmě také další obsahové vertikály, které doplní náš již fungující magazín o Applu, AppleCrunch.

czechcrunch

Nový CzechCrunch

Důležité bylo i samotné technické řešení. Web jsme pročistili, výrazně zrychlili a většinu věcí napsali sami na míru. Novinkou je express sekce pro krátké zprávičky, několik layoutů pro jednotlivé druhy článků, samozřejmě také plná podpora Retiny a responsivity s důrazem na mobilní zařízení. Ostatně, přibližně 55 procent čtenářů dnes CzechCrunch pročítá hlavně z mobilů a tento trend se bude s největší pravděpodobností i nadále zvyšovat. A my se zase budeme snažit zvyšovat kvalitu naší dennodenní práce a přinášet vám ten nejlepší možný obsah.

Děkuji za pozornost, věřím, že se nový CzechCrunch bude líbit, a zároveň uvítáme jakoukoliv pozitivní i negativní zpětnou vazbu k jeho nové podobě. Psát nám můžete na info@czechcrunch.cz.

Michal Ptáček
zakladatel